Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
575
REKLAMA

KSIĄŻKI

Odlewnictwo artystyczne. Formowanie i odlewanie w sztuczkach

Odlewnictwo artystyczne. Formowanie i odlewanie w sztuczkach Autor: Gawroński Józef, Wojarski Tadeusz
Data wydania: 2007
Oprawa: twarda
Ilość stron: 156
Wydawnictwo: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
ISBN: 978-83-7335-428-9

Spis treści:

1. Wprowadzenie, pojęcia podstawowe, próba podziału odlewnictwa artystycznego
1.1. Wprowadzenie
1.2. Pojęcia podstawowe
1.3. Próba podziału odlewnictwa artystycznego

2. Materiały formierskie i pomocnicze stosowane w odlewnictwie artystycznym
2.1. Masy formierskie klasyczne
2.2. Masy rdzeniowe klasyczne
2.3. Masy sztuczkowe klasyczne - mułek formierski
2.4. Masy formierskie, rdzeniowe i sztuczkowe ze spoiwami z żywic syntetycznych
2.4.1. Sypkie masy samoutwardzalne z żywicą fenolową
2.4.2. Sypkie masy samoutwardzalne z żywicą furfurylową
2.4.3. Własności sypkich mas samoutwardzalnych
2.5. Pomocnicze materiały formierskie
2.5.1. Pokrycia ochronne i pasty
2.5.2. Sposoby odpowietrzania form i rdzeni
2.5.3. Wypełnienia rdzeni
2.5.4. Zbrojenie i wzmacnianie form, sztuczek i rdzeni
2.5:5. Uszczelnianie form_
2.5.6. Materiały na filtry odżużlające
2.5.7. Kleje sztuczkowe i rdzeniowe
2.5.8. Pudry formierskie
2.6. Narzędzia formierskie

3. Skrzynki formierskie

4. Formowanie w sztuczkach-istota wykonania odlewu artystycznego
4.1. Schematyczne przedstawienie procesu
4.1.1. Formowanie rzeźb, płaskorzeźb i wypukłorzeźb
4.2. Szczegółowy opis formowania w sztuczkach
4.2.1. Przygotowanie do formowania
4.2.2. Wykonanie fałszywki
4.2.3. Klasyfikacja sztuczek
4.2.4. Zasady formowania sztuczek
4.3. Wykonanie dolnej połowy formy
4.3.1. Wykonanie znaków rdzeniowych modelu
4.4. Wykonanie górnej połowy formy
4.4.1. Układ wlewowy i przelewy
4.4.2. Podniesienie górnej połowy formy
4.4.3. Montaż sztuczek w górnej połowie formy

5. Wykonanie rdzeni
5.1. Budowa szkieletu rdzenia
5.2. Zagęszczenie rdzenia w dolnej i górnej połowie formy
5.3. Wykonanie rdzenia w „koszulce"

6. Płaskorzeźba
6.1. Formowanie płaskorzeźby
6.2. Formowanie płaskorzeźby - tablicy pamiątkowej w masach typu bindol lub forsol 7.

Wypukłorzeźba
7.1. Formowanie Wypukłorzeźby

8. Przygotowanie form do zalewania
8.1. Suszenie form
8.2. Składanie form

9. Topienie i zalewanie form
9.1. Materiały na odlewy artystyczne
9.2. Wytapianie stopów i zalewanie form

10. Wybicie odlewów z form i oczyszczanie

11. Łączenie elementów odlewów artystycznych
11.1. Rodzaje złączy
11.2. Złącza mechaniczne
11.3. Złącza spawane
11.4. Przygotowanie do łączenia odlewów

12. Cyzelowanie
12.1. Cyzelowanie szwów spawanych
12.2. Cyzelowanie szwów graniami

13. Patynowanie
13.1. Przygotowanie powierzchni do patynowania
13.1.1. Piaskowanie
13.1.2. Czyszczenie materialem ściernym
13.1.3. Kąpiele kwasowe - trawienie
13.1.4. Polerowanie
13.2. Podział patyn ze względu na sposób powstawania
13.3. Podział patyn ze względu na temperaturę podczas nakładania
13.3.1. Patyny zimne
13.3.2. Patyny gorące
13.4. Podział patyn ze względu na sposób nakładania
13.4.1. Patyny uzyskane przez zanurzenie w cieczach
13.4.2. Patyny uzyskane przez zanurzenie w proszkach
13.4.3. Wytwarzanie patyn z wykorzystaniem oleju
13.4.4. Patyny dymiące
13.4.5. Patynowanie poprzez obłożenie odlewu artystycznego
13.4.6. Patyny w pastach
13.5. Zabezpieczenie patyn
13.5.1. Woski
13.5.2. Inne rodzaje ochronny patyn
13.6. Usuwanie patyn

14. Płyta CD-ROM z filmem procesu formowania odlewu popiersia GEN. STEFANA-„GROTA» ROWECKIEGO
LITERATURA

Odlewnictwo artystyczne. Formowanie i odlewanie w sztuczkach





Brak Komentarzy na temat tej książki

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2024