Numer tematu: 715
Temat założył: adam23
Tytuł: spawanie ocynku
Treść: Jak spawać blachę ocynkowaną ogniowo? jak zabezpieczyć ją - w miejscach spawu - przed korozją?
Data założenia: 24/4/2006 Odpowiedzi na temat: Rozróżniać pojęcia! volante 25/4/2006 Witam baspaw 25/4/2006 W czasie lutospawania cząsteczki cynku znajdą się w spoinie jako zanieczyszczenie.Jeżeli lutospawanie karoserii jest wykonane poprawnie,po procesie lutospawania ubytki warstwy cynku powinny być uzupełnione. Połączenie lutospawane ocynku będzie miało mniejszą wytrzymałość niż materiał rodzimy. Połączenie lutospawane karoserii samochodu jest zabezpieczone warstwą lakierniczą ale czy odporność będzie taka sama jak warstwy ocynkowanej i lakierowanej /rodzimej tzn.nie lutospawanej/? racja adam23 25/4/2006 No właśnie !!! 24/4/2006 To proszę mi powiedzieć jakima sens lutospawaanie karoserii skoro według Pana wszystko wypali ocynk baspaw 24/4/2006 Też wypali ocynk i obszar złącza należy zabezpieczyć. 24/4/2006 może lutospawanie wchodziłoby w grę. baspaw 24/4/2006 Blachy ocynkowane zwykle są lutowane,spawanie powoduje wypalanie warstwy cynku. Zabezpieczać można poprzez nałożenie w miejscu spawania nowej powłoki antykorozyjnej np.stosując cynk w sprayu.
po pierwsze lutospawanie (BRAZEWELDING) polega na tym ze uzywając płomienia gazowego (acetylen tlen) i materiału dodatkowego w postaci preta (otulonego lub nie) oraz topnika wykonujemy w/w operacje.
Spawanie z uzyciem materiału dodatkowego w postaci drutu litego (MIG BRAZING) polega na uzyciu konwenconalnej metody MIG i specjalnie dobranych parametrow spawania (niski zakres pradow).
Czemu nie ma problemu z korozja?
sekret qw przypadku lutospawania tkwi w temperaturze. Cynk topi sie w zakresie 420 - 490 stopni a paruje w temp około 900. Temperatura pracy lutu wynosi 840-860 stopni. W trakcie procesu stopiony cynk jest odsuniety na boki zlacza ale nie paruje dzieki czemu po zakonczeniu procesu lutospawania warstwa ochronna cynku nie jest usunieta. Podiobnie sprawa wyglada w przypadku procesu MIG brazing.
jak z tym problemem radzą sobie firmy motoryzacyjne????
Ponadto - czy lutospawanie nadaje się na łączenie blach ocynkowanych w naprężeniu? Np blachę zwijamy w pierścień - łącze narażone jest na znaczne naprężenia. ten rodzaj spawu wytrzyma???