Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
gazy i spawanie


chodzi o spawanie TIG-iem zwykłej stali, próbowałem w osłonie argonu i poruje, zmieniłem na mieszanke dwutlenku z argonem i było trochę lepiej ale z tego co wiem tak się nie robi, czy można zastosować inny gaz? co może być jeszcze przyczyną?


Wyświetleń: 3633, Nadawca: siwy09
Dodano: 26.2.2010, 10:14
Odpowiedzi: 6

Aktywni użytkownicy: 5
hitsaaja, jarcob, Robi666, siwy09, Tomala



Odpowiedzi:
gazy
W tigu jestem jeszcze cienki bolek.Na stronie głównej masz leksykon i tam jest spawanie tig.Może coś mądrego wyczytasz.Pozdrawiam.
Nadawca: Tomala. Dodał wątków: 12, odpowiedział 30 razy.
Dodano: 26.2.2010, 10:29
Witaj
W tigu spawaj argonem,zakładam że poruje Ci przetop,najlepiej [dopóki nie nabierzesz wprawy] stosować poduszkę z tego samego gazu. Aha,bardzo ważne abyś dobrze oczyścił spawany materiał.
Nadawca: Robi666. Dodał wątków: 3, odpowiedział 61 razy.
Dodano: 26.2.2010, 11:16
s
możliwe że jest zbyt mały przepływ gazu?
Nadawca: siwy09. Dodał wątków: 3, odpowiedział 2 razy.
Dodano: 26.2.2010, 11:36
przyczyny
... Siwy , przyczyn może być kilka ---
1. Zbyt mały przepływ gazu
2. Zbyt duży przepływ gazu- powoduje on ,,zaciąganie,, powietrza .
3. tak jak napisał kolega Robi - materiał musi być oczyszczony - rdza , woda lub pozostałości np. z ocynku . I nie chodzi mi o przetarcie szmatką czy szczotką drucianą - brudy muszą być zjechane do zera .
4. Jeśli są to jakieś ,,grubsze,, spawy powinieneś używać większej porcelanki - za mała nie zapewnia należytej osłony elektrody .
5. Sprawdź przewód gazowy , może gdzieś zaciąga lewe powietrze .
6. Zbyt dużo wysunięta elektroda .
Poza tym zależy co chcesz spawać - jeśli rury i do tego czarne złącze też musisz oczyścić - najlepiej 2 - 3 cm od brzegu - tylko pamiętaj , że w środku też !
Co do poduszki gazowej - przy czarnej stali ( rurach ) tego się nie stosuje , ale jak chcesz ....
Poduszka stosowana jest przy stali nierdzewnej co zapewnia należyty przetop . Tak jak napisał Robi powinien to być Argon , chociaż gdy pracowałem we Francji, Firma w ramach oszczędności na gazie, kazała mi stosować Azot .
Pozdrawiam

Nadawca: jarcob. Dodał wątków: 10, odpowiedział 50 razy.
Dodano: 26.2.2010, 14:18
cześć
Ważne jest żeby materiał był czysty z obu stron farba trochę rdzy i zaraz pory, poduszki się nie stosuje przy czarnej stali. Czasami w rurach robi się komin i wtedy dmucha od strony przetopu wystarczy przytkać jedną stronę i jest ok.
No i gaz Argon w Norwegii używaliśmy Mison bo niby lepszy dla naszego zdrowia ale też porowało i w końcu wrócono do samego argonu.

Nadawca: hitsaaja. Dodał wątków: 0, odpowiedział 27 razy.
Dodano: 28.2.2010, 13:54

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2024