Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
trudności w spawaniu stali kotłowej P265GH
Problemy w spawaniu rur

Witam wszystkich! proszę kolegów o pomoc w dobraniu metody i parametrów spawania rur P265GH fi 600\gr12mm Aktualnie spawamy przetop tigiem drut OK Tigrot 13.09 i prąd 130-160A szczelina 4-5mm a nastepnie wypełnienie migiem drutem proszkowym styki badane są ultradżwiekami i w każdym styku występuja wady w postaci przyklejeń w warstwie spawanej tigiem tak podaje K.J.sama grań jest ok a wady są na głębokości 9-11mm przetop jest szlfowany do białego i wtedy nie widać rozwarstwień styki spawa 5 spawaczy z dużym doświadczeniem i każdy ma takie same wady w spoinach prosze kolegów spawaczy o poradę...pozdrawiam


Wyświetleń: 13847, Nadawca: waldigit
Dodano: 13.10.2009, 23:21
Odpowiedzi: 9

Aktywni użytkownicy: 4
Bat 62, gorob, marekw, waldigit



Odpowiedzi:
P265GH
witam, my kiedyś spawaliśmy zbiorniki ciśnieniowe cylindryczne z tej własnie stali
troszkę inaczej niz opisujesz, grubość blachy 18 mm
spawaliśmy bez robienia przetopu tigiem, spawane na podkladce ceramicznej, spawanie drutem proszkowo-metalicznym ( nie ma żużla,mniej pracy przy spawaniu wielościegowym, wysoka wydajność metody choć drut droższy od zwyklego proszkowego) o srednicy 1,2 gaz mieszanka M21
dodam że spoiny byly swietlone na krzyrzówkach oraz na łaczeniu wzdłużnym płaszcza.
i nie było nigdy problemu z wadami w spoinach.

Nadawca: gorob. Dodał wątków: 2, odpowiedział 42 razy.
Dodano: 14.10.2009, 11:19
P265GH
Witam ! dzięki za poradę ale chodzi mi o spawanie rurociągów i podłożenie podkładki będzie niemożliwe.Może ma ktoś jakieś sugestię odnośnie drutu do tiga oraz prądu przy spawaniu przetopu ponieważ wady są właśnie tylko w okolicach grani .Kontrola jakości twierdzi ,że to przyklejenia a my spawacze uważamy ,że to pęknięcia lub wada materiału , bo wady mają charakter liniowy i obejmują nieraz większą część styku i pojawiaja się już po położeniu dwóch ściegów tigiem .. proszę o poradę .....pozdrawiam .
Nadawca: waldigit. Dodał wątków: 3, odpowiedział 19 razy.
Dodano: 14.10.2009, 18:44
P265GH
WItam dziekuje za sugestię i proszę o dalsze co do rozwiązania problemu. Wady w badaniu ultradżwiękami wyglądają tak jakby przetop był przyklejony do materiału spawanego lub wyrwany-żle połączony w obszarze progu z jednej lub z dwóch stron przetopu i wada obejmuje np;1/2 częsc styku a reszta spoiny jest dobra metoda spawania to 141/136....pozdrawiam.
Nadawca: waldigit. Dodał wątków: 3, odpowiedział 19 razy.
Dodano: 15.10.2009, 22:04
Mikropęknięcia
Moim zdaniem to nie przyklejenia tylko mikropęknięcia, przemawia za tym jak piszesz fakt że wada występuje na połowie obwodu rury... Myślę że przyczyna leży w sposobie spawania warstwy przetopu. Spawacie w przymusie czy "obrotowo"? Jaka długość ciągłego ściegu? chodzi mi o to czy spawając przetop zaczynasz w jednym punkcie i lecisz np. pół obwodu, później przechodząc na drugą strone i to samo... (widziałem doświadczonych spawaczy którzy tak własnie spawali...) Przy tej grubości ścianki i średnicy materiał bardzo szybko stygnie i jak wspominał kolega powyżej łatwo się utwardza, do tego dochodzą naprężenia i problem gotowy. Może sprubuj tak: zaczynasz w jednym punkcie nazwijmy go wyjściowym, spawasz krótki odcinek przetopu 15-15cm i zaczynasz spawać od punktu początkowego tyle że zaczynasz po drugiej stronie taką samą długość innymi słowy naprzemiennie na pewno będzie wolniej stygło... I jeszcze jedno: w ilu punktach rury są ze sobą poszczepiane?

Pozdrawiam

Marek W.

Nadawca: marekw. Dodał wątków: 1, odpowiedział 13 razy.
Dodano: 16.10.2009, 08:53
P265GH
Pioko ma rację jeśli chodzi o podgrzewanie a marekw o kolejność spawania przetopu,należy podgrzewać po ok. 18-20 cm.obustronnie szczelinę i spawać ok. 15cm.następnie przejść na przeciwległy obszar i powtórzyć to samo. Takie łącza muszą być położone w 8-iu przeciwległych obszarach na takich średnicach. pozdro.
Nadawca: Bat 62. Dodał wątków: 0, odpowiedział 4 razy.
Dodano: 16.10.2009, 17:23
P265GH
Witam spawamy w pozycjach przymusowych i obrotowo. Rury są szczepiane na 8-10 kołków które są wycinane w trakcie spawania spawamy na 4 zajscia zaczynając od dołu jedna ćwiartka ,następnie ćwiartka przeciwległa póżniej znów od dołu i przeciwległa .Podgrzewamy do 50 stopni przed spawaniem cały styk .Najdziwniejsze jest to ,że zdarzają się spoiny zupełnie bez wad ,które spawane są w taki sam sposób jak pozostałe .Jaki prąd według was powinien być stosowany do spawania tej stali Tigiem i jak długo powinien być spawany taki styk......dzieki za podpowiedzi..pozdrawiam.
Nadawca: waldigit. Dodał wątków: 3, odpowiedział 19 razy.
Dodano: 16.10.2009, 22:27

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2014