Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
575
REKLAMA
Email:   Hasło:  
Problem częstego zaklejania końcówek prądowych na robotach


Problem dość uciążliwy i nie wiem jak go wyplewić.
Może rzuci ktoś pomysłem co moge pozmieniać by te ilości sie zmniejszyły.
Jest to stanowisko zrobotyzowane na którym spawam cienkie blachy ok 2-3 mmm krótkimi spoinami. Średnio na godzine pracy przypada ok 10 przyklejeń drutu (SG3-żadna chińszczyzna) do końcówki prądowej (końcówki to żadna podróba- wszytko oryginał).
Rzadziej jest to upalenie drutu przy samej końcówce, problemem jest przyklejenie wystającego drutu z końcówki (następnie drut wystarczy mocniej pociągnać obcęgami i odskakuje)
Nie ma żadnego logicznego schematu kiedy i w jakich pozycjach robota przykleja sie drut.

Sugestie mile widziane



Wyświetleń: 6764, Nadawca: Wojtas
Dodano: 23.6.2009, 21:46
Odpowiedzi: 7

Aktywni użytkownicy: 3
bucyrus, mariusz.spa, Wojtas



Odpowiedzi:
???????????
..problem jest w ustawieniach komputera ktory steruje odstepami czasu wyłączenia pradu i posuwu drutu.-to jesli problem jest przy zakończeniu spawania(nie napisałes w jakiej fazie procesu to następuje)Jesli łapie podczas spawania to moze zastosuj wieksza średnice końcówki.Spawanie zrobotyzowane wymaga bardzo częstego czyszczenia koncówki i dyszy gazowej oraz stosowania srodka antyodpryskowego.Zwróć też uwage na docisk rolek podajacych drut
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 302 razy.
Dodano: 23.6.2009, 22:13
RE:?????????
Mowisz o możliwości tzw zrywaniu łuku (zbyt szybki odjazd robota bez skończenia spawania) ?? - przesledze to dokladnie jutro.

Tak występuje to w fazie zakończenia spawania jednej spoiny i przejścia do nastepnej.
Stacja oczywiscie posiada automatyczne frezy do czyszczenia dyszy, preparat antyodpryskowy rowniez jest stosowany.
Co do docisku rolek- moje wczesniejsze dzialania skupily sie na calym ukladzie podajacym drut. Poczawszy od beczki z drutem, spirale laczaca beczke z podajnikiem i podajnik z koncowka pradową.
Zauwazone zostalo iz spirala daje duzy opor - duzo syfu sie zbiera w takim 24/7 cyklu pracy.

Zastanawiam sie nad zastosowaniem wiekszej srednicy spirali laczacej beczke z podajnikiem. Dalsza droga podajnik koncowka pozostaje oczywicie bez zmian.
Stosowany drut to fi 1,0 czy propozycja zmiany srednicy spirali na wieksza to dobe posuniecie??

Nadawca: Wojtas. Dodał wątków: 2, odpowiedział 5 razy.
Dodano: 23.6.2009, 22:52
robot
Witam miałem podobny problem w moim przypadku wina tkwiła w zbyt drastycznym zakończeniu procesu , zdarza się to szczególnie gdy stosuje się cienki drut , nie wiem czy używasz pełnej synergii czy spawasz na własnych ustawieniach , ja u siebie w fazie zakończenia zastosowałem obniżenie natężenia i napięcia, krótkie wypełnienie kraterka oraz 0,2s bbtime czyli upalanie drutu, jeśli chodzi o spirale to wydaje mi się że masz i tak większą sprawdź jaki masz orginalne rolki mogą być np.1.0 i 1.2 wiec spirala będzie większa, w procesach zrobotyzowanych bardzo ważną rolę spełnia rozpoczęcie i zakończenie spawania oczywiście nie muszę mówić że materiał musi być czysty i w 100% powtarzalny, jeśli robot natomiast odjeżdża przed zakończeniem lub w trakcie co jest mało prawdopodobne wina tkwi w programie, wszystkie programy które spotkałem nie miały możliwości odjazdu robota przed zakończeniem procesu ,choć pomijając pewne komendy w programie można tak zrobić.
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 24.6.2009, 17:59
RE: robot
Spawam raczej na synergii, tam gdzie mialem problemy korygowalem ustawienia na reczne.
Rada co do ustawień zakończenia spawania zostanie na pewno przetestowana.
Parametr BBT byl korygowany lecz nie w polaczeniu z opadaniem napiecia. Spróbuje to połączyć i po kilku dniach ocenić. Dzięki za podpowiedz.

Spawane detale oczywiscie sa przygotowane do tego procesu, choc z ich czystoscia bywa roznie tzn czesci sa lekko zaolejone (tego raczej nie przeskocze bo jakos trzeba je tłoczyć)
Przy okazji wyczyszcze cala droge podawania drutu. Spirala oczywiscie ze jest wieksza niz drut, zastanawialem sie nad zastosowaniem spirali poziom wyzej np dla drutu 1,6

Nadawca: Wojtas. Dodał wątków: 2, odpowiedział 5 razy.
Dodano: 24.6.2009, 18:23
komputer-ustawienia
...zakonczenie procesu spawania nastepuje poprzez wylaczenie posuwu i pradu w odstepie czasu,jest to mala chwila.jesli prad zbyt pozno zostanie wylaczony to wystajacy drut ponad koncowke pradowa zostanie stopiony i przykleji sie do niej
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 302 razy.
Dodano: 24.6.2009, 19:14
robot
moje detale są cięte na pile która jest chłodzona jak nie odtłuszczałem to występowały zakłócenia procesu które powodowały między innymi przyklejanie się drutu , niestety to takiego zrobotyzowanego stanowiska materiał musi być idealny a przede wszystkim powtarzalny to jest minus robotyzacji ja się jednak przekonałem do odtłuszczania i odpowiedniego przygotowania myślę że warto bo nie mam teraz problemów ze stanowiskiem , niestety jednak musiałem jednego pracownika poświecić na mycie profili cóż zrobić przy spawaniu z ręki z lekkim zatłuszczeniem sobie radzę lecz mój przyjaciel ABB oczu nie ma , żeby dostosować program i parametry poświęciłem 2miesiące, mam nadzieje że wraz z kolegą bucyrusem trochę pomogliśmy,choć jeśli chodzi o mnie to musiałbym zobaczyć proces i wtedy mógłbym coś konkretnie podpowiedzieć , pozdrawiam i życzę powodzenia.
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 24.6.2009, 20:06

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2024