Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
575
REKLAMA
Email:   Hasło:  
Test rura aluminium


Koledzy spawacze jeśli ktoś z was robił próbki na rure aluminiowo proszę o wskazówki wykonania tego testu zgóry dardzo dziękuje pozdrawiam bercik


Wyświetleń: 5325, Nadawca: Bercik
Dodano: 15.6.2009, 11:47
Odpowiedzi: 14

Aktywni użytkownicy: 3
elm, kryst, mariusz.spa



Odpowiedzi:
strzalka
kiedys dawno bawilem sie z rurami 1 1/2 trzeba spawac dosc szybko i dobrze dobrac prad bo w innym wypadku zleje ci sie lub gdy amperaz bedzie za niski nie przetopi jak powinno,oprocz tego musisz w odpowiednim tempie dokladac drut, jesli bedziesz mial okazje zrob sobie kilka probek
niewiem czy te wskazowki beda pomocne, ale zawsze wart
pozdrawiam i powodzenia

Nadawca: elm. Dodał wątków: 2, odpowiedział 27 razy.
Dodano: 16.6.2009, 18:58
i jak udało ci się
napisz czy rady podane przez answera są właściwe bo właśnie spawam rury gr 4mm śr 0k 200mm i się nie sprawdziły chodzi mi głównie o przepływ gazu 20 l to zdecydowanie za dużo a obecność gazu formującego w ogóle nic nie zmienia w jakości spoiny ( chodzi mi i grań) a jeśli chodzi o ukosowanie to owszem ale z progiem i ze szczeliną max 1 mm
może jeszcze ktoś spawał alu bo nie jestem do końca przekonany co do gazu formującego . Czy jest wogóle konieczny . Jeśli codzi o mnie to nie stosuje i jest git elementy które spawam przechodzą próbe ciś i szczelności

Nadawca: kryst. Dodał wątków: 21, odpowiedział 120 razy.
Dodano: 27.6.2009, 16:43
AL rura
gaz formujący jest zbędny nic nie daje w przypadku aluminium , przepływ 20l stanowczo za duży a tlenki usuwa się chemicznie 30% roztworem kwasu azotowego lub 10%roztworem ługu sodowego potem myjemy ciepłą wodą , jeśli nie ma takiej możliwości to mechanicznie szczotką nierdzewną a potem zmyć np. spirytusem albo benzyną ekstrakcyjną , szczelina 4mm dla mnie tez jest za duża nie widzę potrzeby robienia aż tak dużej wystarczy 1mm, nie spotkałem się też natomiast żeby ktoś usuwał tlenki frezem , służy on głównie do obróbki aluminium i to jeszcze z chłodzeniem .
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 27.6.2009, 18:00
AL.rura
no jak to mówią klient żąda klient płaci ,ja nie stosuje takich metod i nie widzę sensu ,RTG mam na wyposażeniu i każdy z takich detali czy to na kraj czy do europy jest sprawdzany i nie ma problemu choć jeśli chodzi o metody to ja stosuje zupełnie inne, techniki też a jeśli chodzi o czytanie dokładne to oto twój cytat: "Przede wszystkim musisz zacząć od dokładnego oczyszczenia złącza z tlenków.Czyści się frezem obrotowym", dopiero w dalszej części piszesz o porach i ich usuwaniu frezem . Pozdrawiam.
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 29.6.2009, 22:08
dobrze oczyścisz to nie ma zaporowań
to co ja spawam wymaga szlifowania i nie widać zaporowań kiedyś takie się zdażały a przyczyną była elektroda czerwona która zupełnie nie nadaje się do spawania alu ale nie mniałem innej więc spawałem taką ( szef tak kazał) . I wydaje mi się że też przez złe wyczyszczenie detalu ,teraz bezpośrednio przed spawaniem czyszcze ściernicą listkową i nie na zaporowań . a co do gazu osłonowego to pewny nie jestem muszę poprubować bo grań nie wygląda rewelacyjnie ( nie równa )Answer może mi przyślesz fotke jak powinna wyglądać grań (spawając z podkładem )
Nadawca: kryst. Dodał wątków: 21, odpowiedział 120 razy.
Dodano: 30.6.2009, 14:49
AL rura
WITAM kolegów dziś zrobiłem kilkanaście prób w tym kilka tak jak kolega Answer , w próbach w których grań była osłonięta przetop wygląda bardziej estetycznie nie posiada szarego nalotu czyli warstwy tlenków ,próbę RTG przeszły jednak wszystkie detale czy formowane czy nie , problem natomiast pojawił się gdy pospawałem detale nie wytrawione chemicznie tylko czyszczone mechanicznie musiałem korygować parametry zwiększać szczelinę i zwolnić proces, wszystkie próby spawane ostrą elektrodą (złoty gold śr. 2,4)wracając jeszcze do grani są równe i podobne we wszystkich próbach , co do samego procesu spawania metoda Answera jest troszkę mniej wymagająca a przez to łatwiejsza niż moja i faktycznie można zwiększać szczelinę nawet do 5mm {próbowałem z ciekawości} jednym słowem ciekawe doświadczenie polecam , ja jednak nie będę stosować bo nie widzę potrzeby zawyżania kosztów wszystkie detale przechodzą RTG grań równa bez okopceń a jej szary odcień to nie wada jednak proszę mieć na uwadze to że ja wytrawiam chemicznie mam myjkę automatyczną która trawi i myje pod ciśnieniem moje detale są sterylnie czyste klienci z europy nie tolerują żadnych wad ale kto wie może ktoś sobie zażyczy lśniąca grań wtedy nie ma sprawy , jeśli ktoś nie ma takich warunków , dobrego sprzętu i czyści mechanicznie niech spróbuje na pewno będzie łatwiej zrobić ładny przetop,pozdrawiam i chętnie przeczytam jak sobie poradziliście.
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 30.6.2009, 19:13
ps.
jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju a mianowicie kolega pyta jak można wykonać prawidłowy przetop na aluminium bez osłony grani, otóż odpowiedz jest prosta gdy detal jest przygotowany odpowiednio uwzględniając jego skład ,grubość jest czysty a my używamy odpowiednich parametrów i techniki tlenki nie mają prawa uniemożliwić wykonania przetopu mogą się tylko tworzyć na zewnętrznej stronie grani jeśli tak się dzieję to popełnia się jakiś błąd a niestety popełniany jest przez większość spawaczy spawających aluminium , jeśli chodzi o zamykanie się szczeliny to jak bym używał takiej techniki gdzie z 4mm. przy końcu robi się 2mm to elementy byłyby wszystkie pokrzywione a koncerny zerwałyby ze mną umowy mogę tylko podpowiedzieć że robi się to na specjalnych narzędziach i używa odpowiedniej techniki jeśli ktoś nie ma opracowanej technologii to można zastosować coś bardzo prostego a mianowicie odkształcenia przed spawaniem sprawdzają się szczególnie w materiałach takich jak aluminium i to są tak naprawdę tylko ogólniki diabeł tkwi w szczegółach ale to są lata prób i praktyki nie chcę robić z siebie super fachowca ale jeśli chodzi o ten materiał to u mnie tradycja i firma rodzinna a usługi wykonuję w tej chwili tylko na zachód mam każdy rodzaj spawarki do aluminium łącznie z plazmą i robotami spawam materiał od 0.5 do 4,5mm. z grubych blach się wycofałem nowe urządzenia i techniki pozwalają naprawdę robić cuda ale tak na prawdę człowiek uczy się całe życie i ciągle go coś zaskakuje a technika prze naprzód bez opamiętania , no dobra koniec tego dość już tego aluminium na dzisiaj jeśli kogoś uraziłem lub wkurzyłem to przepraszam.POZDRAWIAM.
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 30.6.2009, 21:14
AI rura
I był to zapewne świetny fachowiec skoro opracował taką technikę ja wcale nie neguje tej metody spawa się nią dobrze i nie wychodzą wady nie znam wymogów jakie mieli Norwegowie może nie byłoby innego wyjścia , kiedyś jednak robiłem dużo zleceń u klientów w zakładach na liniach produkcyjnych i nie było możliwości formowania nawet nikt o tym szczerze mówiąc nie pomyślał tam wypracowaliśmy różne techniki żeby nie było wad , no przecież w niektórych sytuacjach jak jest dostęp można osłonić grań nie używając gazu formującego pozwalają na to różne nowości, jeśli kiedyś trafie klienta który będzie wymagał coś więcej niż to co mogę na dziś zaoferować na pewno skorzystam z twoich doświadczeń , no na pewno plusem jest to że mamy w firmie możliwość sprawdzenia od razu swoich prób lecz niestety nie uchroniło nas to przed zniszczeniem masy rur przy próbach, pozdrawiam.
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 01.7.2009, 05:37
JEST RÓŻNICA
Witam ponownie ,a ja wciąż badam różnice już jedną znalazłem i to dość znaczącą mianowicie złącza spawane metoda Answera mają lepsze właściwości plastyczne niż te bez osłony grani ,potwierdził to mój kolega z instytutu odlewnictwa, czyli plusy osłony grani to:łatwość wykonania złącza bez wad, lepsze właściwości plastyczne, a minusy to: dłuższy czas wykonywania złączy, większy koszt produkcji i nie zawsze jest możliwość osłony np. praca w terenie lub duże gabaryty detalu.Badane próby to stop PA1 i PA13.
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 01.7.2009, 21:01

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2024