Skrzynia biegów
Witam
Mam aluminniową skrzynie biegów do Golfa III a w niej wyłamanych kilka uchwytów mocujących.
Dysponuje profesjonalnym TIG AC/DC lecz nie wiem jaki to jest stop aluminium i jakiego rodzaju drutu użyć?
Mam AlMg5 czyli najbardziej popularny ale wydaje mi się ze jest on za słaby wytrzymałościowo lub nieodpowiedni do tego stopu więc jeśli ktoś zna odpowiedź to byłbym bardzo szczęśliwy za pomoc
Wyświetleń: 6097, Nadawca: Bocianek
Dodano: 04.3.2009, 18:15
Odpowiedzi: 7
Aktywni użytkownicy: 4
Bocianek, bucyrus, Jam, Marowe
Odpowiedzi:
Skrzynia
Kolego, do odlewów AL powinieneś zastosować np. ALSi5. Po pospawaniu ALMG5 mogą występować pęknięcia.
pozdrawiam
Nadawca: Marowe. Dodał wątków: 0, odpowiedział 22 razy.
Dodano: 06.3.2009, 09:44
dzieki
Znalazłem juz jakim drutem trzeba to robić i jak się okazało AlSi5 jest nieodpowiedni jednak powinien być AlSi12 lecz niestety nie mogłem go znalesc w zadnym sklepie w mniejszych paczkach niz 10kg , kupiłem kilkadzieisąt sztuk tego słabszego i zeczywiście widzć róznice w składnikach stopowych podczas spawania , wszystkie uchwyty pospawałem (dostał strzał z boku i urwały się zaczepy skrzyni ) ale nieźle musiałem sie napracować i opracować odpowiednią technike spawania żeby połączyć te dwa stopy , mam nadzieje ze będzie trzymac jesli nie to bedzie poprawka
kolejne pytanie:
CZY WIE KTOS ILE KOSZTUJE SPAWANIE SKRZYNI ? Golf III benzyna były 4 tuleje (uchwyty) do spawania
Nadawca: Bocianek. Dodał wątków: 1, odpowiedział 9 razy.
Dodano: 06.3.2009, 19:05
Można się dowiedzieć?
Mógł byś mi kolego powiedzieć co za tigem spawasz? Jaka Firma i jaka moc? Pozdrawiam
Nadawca: Jam. Dodał wątków: 2, odpowiedział 7 razy.
Dodano: 08.3.2009, 14:25
Kemppi
MasterTig MLS 2300 AC/DC
Nadawca: Bocianek. Dodał wątków: 1, odpowiedział 9 razy.
Dodano: 08.3.2009, 19:19
Dzięki!
Też noszę się z zamiarem kupna Mastertig 2300 lub 3000 ac dc. To mówisz że sprawuje się dobrze przy spawaniu skrzyń?
Nadawca: Jam. Dodał wątków: 2, odpowiedział 7 razy.
Dodano: 08.3.2009, 20:18
KEMPPI
Chyba nie mogłem kupić nic lepszego , szukałem sprzętu dla siebie ponad 3 m-ce zanim się zdecydowałem , skrzynia biegów którą spawałem to odlew o grubosci od 3-5 mm (miejsca spawania) i prąd jaki uzywałem do tego to 130-180A wiec pozostał jeszcze spory zapas , zbiornik paliwa to scianka 3 mm (ok 90-110A) a spoina wydląda po prostu ślicznie , wanna do węgla (zawiasy i profile) grubość od 4-7mm prąd od 140 do max oraz beczki do przewozu cenentu (drobne pęknięcia i wzmocnienia+drabinka ,uchwyty) spawane w większości na max parametrach (tutaj przydałby się mocniejszy sprzęt ) do tego dochodzą inne rozne odlewy maszyn. Kazdy z tych materiałów to inny stop i po dobraniu odpowiedzniego drutu nawet amator nabiera szybkiej wprawy i doświadczenia. Jeszcze nigdy się nie wyłączyła termicznie , spawałem na 50m kablu i 16A zabezpieczeniu i pięknie szła , lecz najbardziej pomocna na początku nauki jest funkcja automatycznego doboru parametrów tzn Ty wybierasz tylko prąd spawania a reszta jest dobierana automatycznie , dochodzi do tego możliwosc regulacji dosłownie kazdego parametru wiec masz pełną kontrole nad całym procesem spawania Jedyny problem to cena bo ta nie jest mała :) POLECAM
Nadawca: Bocianek. Dodał wątków: 1, odpowiedział 9 razy.
Dodano: 09.3.2009, 06:32
tylko KEMPPI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
..no chopecki uzywalem maszyne tej firmy przez 25 lat,wczesniej mialem na warsztacie ESAB A 10.kEMPPI MIG/MAG 500A te maszyny sa nie do zajechania,pracowaly tygodniowo 130 godzin ,bardzo mala awaryjnosc oczywiscie pod warunkiem ze o pewne rzeczy samemu sie dbalo i wczesniej reagowalo.warto wydac takie pieniadze.polecam
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 298 razy.
Dodano: 09.3.2009, 19:35
Nie możesz odpowiedziećTylko zalogowany użytkownik forum ma prawo odpowiadać na wątki. Jeśli nie jesteś jeszcze zarejestrowany zrób to teraz -
Rejestracja