Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
WPS - do sprawdzenia
WPS przygotowane pod konstrukcję główną hali stalowej

Chciałam prosić Forumowiczów o zerknięcie krytycznym okiem na przygotowane przeze mnie WPS’ki(a może raczej, pWPS’ki). Są one mi potrzebne do mgr, więc była bym wdzięczna za wszelkie uwagi.
Owe WPS’ki zostały przygotowane pod konstrukcję główną hali stalowej, która już powstała rzeczywiście, dlatego wymiary spoin zostały wzięte z rys. konstrukcyjnego.
Elementami, które będą spawane jest kształtownik IPE300 wykonany z S235JRG2, oraz blachy o grubości 20, 10 i 8 [mm] z S355J2G3.
Ze względu na to, że nie wiem, w jakich pozycjach w praktyce spawa się elementy takiej konstrukcji WPS’ki są zrobione dla pozycji PB, w praktyce wymagałoby to wielu manipulacji przedmiotem. Mam nadzieję, że na forum uda mi się znaleźć trochę wiedzy praktycznej.
Odnośnie WPS’ek to 001 dotyczy spawania środnika(to nie jest blachownica)z blachą 20 [mm] która jest przyspawana na końcach kształtownika, następna dotyczy spawania pasów górnego i dolnego. Czy jest jakaś zasada, co do pozycji spawania kształtowników, w takim sensie, że np. środnik jest w PB, a pasy dolne w PF?
Dwie kolejne WPS’ki dotyczą spawania blachy do której przykręca się stężenia 10[mm]i jest ona spawana do środnika, a ostatnia WPS’ka dotyczy spawania klitów do pasa górnego.
Czy w praktyce WPS’ki przygotowuje się pod złącze, czyli jak w konstrukcji mam spoiny a7,a5,a4 i a3, to wystarczy wykonać 4 WPS’ki? Czy WPS’ki wykonuje się bardziej pod grubość elementów, mimo, że spoina pozostaje taka sama(przypominam w tym wypadku konstruktor narzuca wymiary spoin?. W rysunku konstrukcyjnym mam żebra i klity, które są z blachy 8, spoina dla nich jest a3, ale klity są spawane do pasa górnego o grubości 10,7[mm]a żebra do środnika o grubości 7,1 [mm](pomijając, że klity są spawane ze sobą tą samą spoiną). Czy związku z tym dla jednej spoiny a3 powinny być 3 WPS’ki?
Drążę ten temat ze względu na to że w całym projekcie konstrukcyjnym jest jeszcze wykorzystany profil HEA160 oraz IPE270 ale ponieważ,mimo innych wymiarów, mamy takie same wymiary spoiny i jeżeli nie zmienimy pozycji spawania to parametry spawania też zostaną takie same to w jakim celu robić 20 WPS’ek które będą się różnić tylko obrazkiem?
Ponieważ w 3 WPS’kach mam drut 1,6 a tylko w 1 drut 1,2(takie średnice elektrod podają normatywy)czy w praktyce nie stosuje się tylko drutu o 1 średnicy? Czy może spoiny drutem 1,2 –spoina a3 są wykonywane na innym stanowisku, bo nie mogę sobie wyobrazić że się w trakcie spawania zmienia drut?
Na podstawie WPS’ek można policzyć czas spawania, ale jak określić czas montażu, czy są jakieś wytyczne?


Wyświetleń: 12386, Nadawca: Osa
Dodano: 04.6.2008, 13:28
Odpowiedzi: 5

Aktywni użytkownicy: 3
Fumer, kakao, Osa



Odpowiedzi:
odp
uprawnienia: EN 287-1 135 P FW 1.2 S t-8.0 ml PB bs
drut to raczej dalbym 1,0 lub 1,2 a dla grubszych ewentualnie zostawil 1,6
spoiwo EN 440 G 35 3 M G3Si1
przeplyw gazu na drut 1,2 jest dobrze
wolny wylot elektrody to 10*srednica drutu, conajmniej 18 mm
nie jestem pewny co do podawania drutu i predkosci spawania, za duze wartosci, wydaje mi sie poczekaj jeszcze i zobacz co inni napisza.

Nadawca: kakao. Dodał wątków: 0, odpowiedział 3 razy.
Dodano: 05.6.2008, 02:29
Moja uwaga
Odstęp pomiędzy elementami za duży jest 2 mm powinno być wpisane 0, wg ISO 5817 klasa B max dopuszczalna odległość to 0,5mm+0,1a (spoiny) ale max 2mm w praktyce im mniej tym lepiej.
Nadawca: Fumer. Dodał wątków: 0, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 05.6.2008, 06:55
Uprawnienia
EN 287-1 135 P FW 1.2 S t-8.0 ml PB bs - jak w praktyce przekłada się "Grubość materiału złącza egzaminacyjnego"-w tym przypadku :t-8.0, na późniejsze grubości elementów spawanych?
Czy t-8.0 oznacza, że spawacz na egzaminie spawał blachę o grubości 8[mm] i w praktyce może spawać tylko blachy o takiej grubości?
Czy ta grubość odnosi się do najgrubszej blachy w złączu, jeżeli się spawa blachy o różnej grubości?
Czy są przewidziane jakieś zakresy grubości (szeregi wymiarowe) próbek spawanych na egzaminie?
Jeżeli spawa się blachę o grubości 20 [mm] to jaka powinna być grubość próbki i jak to się zapisuje t-x.x?
Czy istnieje próbka pozwalająca spawać wszelkie grubości?
Czy prawidłowe oznaczenie jest t-8.0, czy t8.0, w Mizerskim jest to ostatnie?

Czy oznaczenie ml PB bs, nie powinno mieć sekwencji: PB ml bs?

Nadawca: Osa. Dodał wątków: 7, odpowiedział 10 razy.
Dodano: 06.6.2008, 10:56
odp
jezeli na egzaminie robil probki na blasze 8 mm to moze spawac w zakresie 8-16 mm
PB ml bs powinno byc, sorry za pomylke

Nadawca: kakao. Dodał wątków: 0, odpowiedział 3 razy.
Dodano: 06.6.2008, 11:48
Do Kakao
Próbka 8mm daje uprawnienia od 3 do 16mm przy spawaniu wielościegowym
Nadawca: Fumer. Dodał wątków: 0, odpowiedział 74 razy.
Dodano: 12.6.2008, 12:56

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2024