Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak pospawać


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 biker18

biker18

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 09:36

Witam

 

Czy spawanie z góry na dół migomatem jest dopuszczalne?- bo tak własnie zrobiłem.

Jak próbowałem z dołu do góry do się zlewało, no chyba że na mniejszym prądzie, ale wtedy może być przetop słaby.

Spawarke mam 420A.

Idę robić pruby do garażu.. ale chyba wytnę pionowe spoiny i pospawam z dołu do góry.

Spawane blachy mają grubość ok 20mm.

 

 

Proszę o opinię.

 


Użytkownik biker18 edytował ten post 30 marzec 2020 - 10:52


#2 Vagabundo

Vagabundo

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaAl mundo

Napisano 30 marzec 2020 - 14:09

No co ty... :huh: :huh: :huh:, ty tak serio, blachy 20 mm z góry na dół lecisz? Skąd Ci to przyszło do głowy?

Pewnie jak piszesz Migomatem, masz na myśli najzwyklejszy drut lity a nie proszkowy.

 

Tutaj masz post z tego forum, gdzie masz jakieś odpowiedzi, w temacie spawania - wystarczy poszukać, a nie na lenia, tworzyć nowy temat...

http://spawalnictwo....-z-góry-na-dół/

 

Niby spawanie jest jedno, ale troszkę teorii jest w temacie, spawania z góry do dołu, w temacie jest mowa o 6 mm grubości, a inni mówią, że masz 4 mm. Mnie uczyli na kursie, że max do 5 mm.

 

Max 6 a ty chcesz 20 mm, to już nie blacha a płyta, trzeba w przypadku pachwiny spawać na jodełkę, a do doczołowej trzeba zastosować ukosowanie, próg no i kilka ściegów. Najlepiej by było znaleźć gotowego WPS, w Google w zdjęciach, można znaleźć trochę materiałów, z informacją jak ukosować, ile ściegów i amperaże.

 

Do tego musisz zrobić blachy zabiegowe, no i również podgrzać materiał na początku, bo to już grubszy temat, jeśli nie będzie odpowiedniej temperatury, czyli zaczniesz spawać, bez blach zabiegowych i przed podgrzaniem, początek nie będzie przetopiony. Jeszcze jak jedziesz drutem litym, o ile proszkowym rutylowym możesz sobie pozwolić na wyższe amperaże tak litym już nie.

 

WPS czyli instrukcja spawania, jednak jest konieczna, bo o ile znajdziesz w książkach reguły jak spawać do grubości 10 mm, tak w przypadku grubszych nie ma tego za wiele... lepiej już może pospawać to w pozycji podolnej?


Mientras hay vida, hay esperanza.

Julio Verne


#3 biker18

biker18

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 31 marzec 2020 - 11:57

Na takim prądzie jak na zdjęciu wychodzi taka spoina, jedna z dołu druga z góry, blacha 8 mm czy 10mm, drut lity 1,2mm.

Tą z góry na dół pruboałem złamać młotkiem i mi się nie udało, lekko się tylko wygięła.

Udało mi się pózniej z dołu do góry w miare ładnie pospawać ale musiałem zmniejszyć prąd, a z góry na dół da się spaać większym prądem ale szybsiej trzeba uciekać.

Nie wiem czy to na jedno nie wychodzi...

Ogulnie mam problem z regulacją spawarki bo jak nie spawam to na wyswietlaczu nie pokazują się żadne wartości, dopiero podczas spawania się wyswietlają ale też nie jestem pewny czy prawidłowe.

 

Jaki drut lity 1.2mm polecicie? 

Załączone pliki


Użytkownik biker18 edytował ten post 31 marzec 2020 - 12:38


#4 Developers

Developers

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 819 postów
  • LokalizacjaMój świat....Moje kredki....

Napisano 01 kwiecień 2020 - 21:37

Jak 400 dałeś i jechałeś pod górę to trzeba było druta ująć i wioo :D 

A tak powaznie to mało masz AMP nie pospawasz takiej grubej blechy 

a tak na serio oddaj komus to bo na robisz sobie i kumuś bidy, nieznać podstawowych podstaw w tym zawodzie.

Co widać po twoich zdjęciach To walisz prądem ile fabryka dała ustawiasz prąd zalewasz dziurę wypełnienie i lico zobacz na youtube jak fachowcy robia może coś za czaisz 



#5 biker18

biker18

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 03 kwiecień 2020 - 08:15

Jak 400 dałeś i jechałeś pod górę to trzeba było druta ująć i wioo :D

A tak powaznie to mało masz AMP nie pospawasz takiej grubej blechy 

a tak na serio oddaj komus to bo na robisz sobie i kumuś bidy, nieznać podstawowych podstaw w tym zawodzie.

Co widać po twoich zdjęciach To walisz prądem ile fabryka dała ustawiasz prąd zalewasz dziurę wypełnienie i lico zobacz na youtube jak fachowcy robia może coś za czaisz 

Spoinke pod youtube to ja też potrafie zrobić, nie do końca zrozumiałeś o co mi chodziło.

Jak się nie nauczysz na swoich błędach to youtube za wiele nie pomoże.



#6 1504mag-ik

1504mag-ik

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 03 kwiecień 2020 - 10:33

Nie nauczysz się na swoich błędach, jeśli nie będziesz mieć kogoś doświadczonego, kto te błędy będzie widział i podpowiadał jak je skorygować. Sądząc po załączonych zdjęciach, to nie masz pojęcia jak powinna wyglądać prawidłowo ułożona spoina; to jest po prostu sieczka. Poproś doświadczonego spawacza, takiego, który spawa pod odbiór aby zrobił Ci wzorzec, do którego będziesz ciężką pracą dochodził. Jeśli chodzi o ustawienia: poproś kogoś aby zerknął w czasie spawania na parametry jakie się wyświetlają. Na początek dla pozycji PF proponuję: przetop - 90-100 A, 17-18 V, wypełnienie - 110-120 A, 18-19 V, lico - 100-110 A, 17-19 V. A tak w ogóle, to w czasach kiedy ja zaczynałem przygodę ze spawaniem, to żadnych wyświetlaczy nie było. Jedynymi kryteriami poprawności pracy spawarki był słuch i to jak się spoina układa. Ale to trzeba kilka szpul drutu wyspawać pod okiem fachowca. Wytrwałości życzę!






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych