Skocz do zawartości


Zdjęcie

rura 316L fi 89 ścianka 3mm, RTG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lespaw

Lespaw

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 06 luty 2020 - 16:41

Witam.

 

Mam do pospawania instalacje z rury jak w temacie: gat. 316L, średnica 89, ścianka 3mm, spoiny pod RTG.

 

Chciałbym się poradzić odnośnie metody wykonania, otóż:

 

Składam rury na styk, lekka faza około 30stopni, próg 1,5mm. Pierwszy ścieg około 75 amp bez drutu, drugi ścieg 65 amp z drutem 2.4. Przetop wychodzi płaski/delikatnie wypukły, lico jeszcze do poprawki, ale do tego dojdę.

 

O co pytam?

Czy ktoś może podpowiedzieć czy dobrym rozwiązaniem jest spawanie takiego styku "na raz"? Zabrakło mi już dzisiaj czasu na więcej prób, ale przy takim samym sposobie montażu, przejechałem na raz: amp 75, drut 1,6 - trzeba sporo cisnąć tego drutu i lico jest średnie, ciężko nad tym zapanować. Przy drucie 2,4 już trochę lepiej, ale około 1,5 mm wypływki od strony przetopu, no i lico również bez szału, słaba kontrola nad tym co się dzieje. Rura też mocno się grzeje przy takich ustawieniach.

Istotną sprawą jest zachowanie jak najlepszych właściwości antykorozyjnych, stąd pytanie czy warto próbować zaoszczędzić trochę czasu robiąc styk "na raz", ale przegrzać rurę... czy jest jakiś sposób, aby jej nie przegrzać, a przetopić i ułożyć ładne lico?

Wykluczam składanie ze szparą, bo za dużo z tym roboty.

 

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, podpowiedzi.

 

Pozdrawiam.


Użytkownik Lespaw edytował ten post 06 luty 2020 - 16:42


#2 Developers

Developers

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 745 postów
  • LokalizacjaMój świat....Moje kredki....

Napisano 07 luty 2020 - 08:33

Kiedyś jak spawałem na raz, to wiem, że takie średnice to amp miałem zawsze 85-90 drut 1.6 ( ale kręciłem nie z wolnej ręki ) Przetop koregorujesz na wypełnieniu im więcej gazu masz w rurze tym przetop masz płaski lub wypukły. Powiem tak jak na dwa razy ładnie Ci wychodzi bym został przy tym, a jak wprawy nabierzesz to możesz potem się bawić na raz. 



#3 Lespaw

Lespaw

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 07 luty 2020 - 13:30

A jak rure bys skladal w takim wypadku? Prog na ostro czy zostawic cos miesa? Faza tez na ostro? Jesli drut 1.6 to obstawiam, ze tak.

Użytkownik Lespaw edytował ten post 07 luty 2020 - 14:34


#4 Developers

Developers

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 745 postów
  • LokalizacjaMój świat....Moje kredki....

Napisano 07 luty 2020 - 22:50

Lekka faza już musi być przy ściance 3 lub szparka. Zaraz napisze jakiś tam, że nie musi trzeba więcej węgla do pieca.  Ale wtedy mniej grzejesz zeby uzyskać przetop i nie przegrzewasz materiału.  (ja zawsze z prądami przesadzam ) Dla Ciebie może prąd będzie inny. 



#5 Lespaw

Lespaw

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 10 luty 2020 - 16:01

Jest spory rygor od strony klienta odnośnie przegrzewania oraz wymogi wizualne, także z prądem nie poszaleję, a z drugiej strony UDT z RTG, więc zostaję przy dwóch ściegach.

Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych