Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spawanie w osłonie argonu tig.

Spawanie tig argon rury

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pjoter94

Pjoter94

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 18 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 18:50

Witam. Muszę ogarnąć takie rzeczy u siebie w pracy jak spawanie w osłonie argonu różnego rodzaju rurek do armatury przemysłowej z nierdzewki.
Zazwyczaj średnica takich rurek wynosi max FI 50. Grubość ścianki średnio 2,0 mm. Najbardziej ciekawi mnie jaka przepustowość gazu do spawania oraz ile dać gazu w osłonie. Oraz jakiej wielkości powinna być dysza żeby spawac takie rurki? 5 wystarczy? Elementy nie są Ukosowane jakby co. Z góry dzięki. Pozdrawiam! :)

#2 Metalweld

Metalweld

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 27 listopad 2019 - 07:57

Witam

 

Ja spawam taką drobnicę z wolnej reki. I powiem szczerze jaka jest ceramika taką spawam (z lenistwa nie chce mi się zmieniać). Nie robię szczeliny tylko materiały podstawowe dociskam do siebie. W rurce puszczam tyle gazu aby coś tam płynęło, ale aby mi nie powstawało nadciśnienie i aby turbulencje nie zaciągały powietrza do środka.

 

Prądy i inne zmienne zależne od umiejętności. Ja orłem nie jestem więc stosuję cienkie druciki 1,6, max 2,0. Mój kolega działa na 3,0 i nie widzi problemu.



#3 Pjoter94

Pjoter94

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 18 postów

Napisano 27 listopad 2019 - 10:39

Metalweld a jakaś konkretna uwagę na przepustowość w uchwycie zwracasz uwagę? Te standardowe 8-10 l/min wystarczy?
U nas jest taki wymóg że musi być ładny przetop, i dosyć spory nadlew lica, zeby można było z czego szlifować. Więc na moim zdaniem ten drut min. 1,6 musi być, ale mogę się mylić ;)

#4 Metalweld

Metalweld

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 28 listopad 2019 - 07:41

Witam

 

"Ładny przetop"?. W rurkach do przesyłu mediów standardowo powinien być przetop minimalnie powyżej wysokości materiału podstawowego, bez żadnych wykwitów zgrubień i takich tam "wynalazków". Przepływ medium ma być jak najbardziej zbliżony do linearnego i jak najbardziej pozbawiony turbulencji. Jakość przetopu = ręka spawacza. U mnie te 8l wystarcza.

Co do drutu dla mnie 1,6 jest ok, jeśli trzeba zeszlifować lico po co grubo lać. Przecież wtedy jest więcej do zeszlifowania. Pospawać tak aby nie było zaniżenia lica, podtopień i wystarczy.



#5 Metalweld

Metalweld

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 28 listopad 2019 - 08:48

Z rurki masz czuć na dłoni lekki powiew gazu. Lub stosuj poduszkę zamkniętą.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Spawanie tig, argon, rury

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych