Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spawarka na początek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 hameti

hameti

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 20 listopad 2019 - 21:23

Witam, jestem nowy na forum, moja przygoda ze spawaniem to pospawanie kilku profili 20 letnią spawarką elektrodową. Przejrzałem już parę podobnych tematów ale dalej nie wiem na co się zdecydować. Potrzebuje spawarki do spawania stali, aluminium i nierdzewki, grubości od 1 do 5mm, głównie będą to profile, rury i płaskowniki ale czasem trafi się jakaś cienka blacha, dobrze by było żeby spawarka wytrzymywała ok. 5-8h dziennie. Nie będę zajmował się tym zarobkowo więc nie musi być to sprzęt profesjonalny, ale nie chce chińczyka na rok-dwa. Jestem zielony, dopiero będę się uczył spawać, zależy mi aby spawarka pozwalała na wytrzymałą i ładnie wyglądającą spoinę (choć to głównie zależy od umiejętności, ale spawarką za 300zł cudów się nie narobi). Mój budżet to ~8 tysięcy, z czego 5 chcę wydać na MIG'a i ok. 3 na TIG'a, ale jestem w stanie trochę dołożyć jeśli jest duża różnica w jakości. Chciałbym kupić spawarkę z lekkim zapasem mocy i którą można wykonać prawidłową, mocną, i ładnie wyglądającą spoinę na profilach, rurach i blachach do 5mm grubości ścianki. 

 

1.Warto kupować spawarkę "3w1" mig/mag, mma i tig w 1 urządzeniu?
2.Jakie parametry powinna mieć spawarka tig, a jaka mig do materiałów takich jak powyżej? 
3.Ile powinna kosztować dobra spawarka na start i czy jest w ogóle sens podchodzić do tematu z takim budżetem czy odpuścić TIG'a i kupić jedynie dobrą spawarkę mig/mag ? 

@Edit Sory za wstawienie linków allegro, chciałem po prostu dać spawarki jako przykład. Nie reklamuje żadnego sklepu, napiszę więc same modele.
Myślę nad takim zestawem, ale jestem otwarty na różne firmy i spawarki w podobnej cenie : 
Mig: Esab OrigoMig C170 (170A 35%, 105A 65%)
Tig: Esab Tig Buddy 160 (160A 20%, 105A 60%)