Skocz do zawartości


Zdjęcie

MAG 135 Przetop blacha 8mm PC 1/2V


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chris9922

Chris9922

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 05 sierpień 2019 - 16:26

Witam.
Mam do poznawania na 4 ściegi próbkę z pełnym przetopem w pozycji PC z fazą jednostronną (kąt 50 stopni, gdzie blacha z fazą jest na górze, szczelina 3mm) na blasze 8mm i mam problem z wykonaniem wypukłego przetopu od strony grani.
Problem mam z tym, że uzyskuję niemalże płaski przetop, który wykonuję ciągnąć palnik bez żadnych ruchów zakosowych. Prąd spawania przetopu 130-140A.

Proszę Was o opisanie jak powinno się spadać przetop w tym przypadku, za pomoc z góry dziękuję.

#2 Metalweld

Metalweld

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 07 sierpień 2019 - 12:23

Witam

 

Zakładam, że spawarka nie posiada żadnych specjalnych systemów (Coldarc, wiseroot itp.)

Aby uzyskać większą wypukłość grani należy nieznacznie zwolnić proces spawania. Co oczywiście łączy się niebezpieczeństwem wycieków materiału.

Ja nie zmieniając napięcia dodałbym odrobinę więcej drutu (zwiększyć prędkość podawania). Spowoduje to ochłodzenie jeziorka i mniejsze prawdopodobieństwo wycieku. Ulegnie skróceniu również łuk, więc niejako będzie łatwiej wypchnąć płynny materiał który szybciej zakrzepnie. (z tym wypychaniem to taka przenośnia to nie MMA)

Zbyt bogaty przetop jest wadą, więc wystarczy , że będzie grań lekko ponad materiał podstawowy i powinno być ok.



#3 Chris9922

Chris9922

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 07 sierpień 2019 - 16:39

Spawam Froniusem tps 400i.U nas w firmie chcą koniecznie aby przetop był wypukły.
Udało mi się uzyskać wypukły przetopu zmniejszając parametr w spawarce odpowiadający za długość łuku i wychodzi teraz wypukły bez większych problemów.
Załączam jeszcze zdjęcie od strony grani do oceny.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych