Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nierdzewka rura dn 200 ścianka 3mm!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 meryza34

meryza34

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 16 maj 2019 - 19:38

Cześć, koledzy mam problem z stala nierdzewna.

Jadę rury dn 150 i 200 ścianka 3mm, rury klient chce robić na raz.

Robię to tak :
Lekka faza styk do styku na zero rura zatkana z dwóch stron a z jednej strony parę dziurek żeby formir uchodził. Daje gazu na full i czekam po paru minutach jak się napełni rura zmniejszan formowanie do 10-15 litrów.
Jadę to prądem około 85-90 i przytrzymuje na bokach a drut 1.6 ładuje w środek ile wejdzie nie wyciągajac go z jeziorka. Przetop wychodzi ale jest nierówny, czasem zdazy się że ścianki niestopione a czasem góry doliny.... Sama spoina wychodzi na zewnątrz taka ze szlaka muszę czyścić szczotka. Panowie jak mam jechać ta nierdzewke? Próbuje jak mogę u nie umiem sobie z tym poradzić, myślę że podpowiecie coś. Pozdrawiam!

Użytkownik meryza34 edytował ten post 16 maj 2019 - 19:55


#2 meryza34

meryza34

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 16 maj 2019 - 19:59

Materiał 308

#3 Metalweld

Metalweld

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 34 postów

Napisano 17 maj 2019 - 14:01

Witam

 

Pytanie zasadnicze - spawasz cały czas w jednej pozycji czy przymus?

 

Zgrubienie przetopu powstaje wtedy, gdy materiał miejscowo jest przegrzany i jest zbyt dużo ciekłego metalu w pozycjach mniej więcej od PF do PA. Patrząc w drugą stronę od PF do PE łatwiej o wklęśnięcie grawitacja zrobi swoje.

 

Aby uzyskać jednakowy pierścionek na całym obwodzie musisz cały czas płynnie podawać materiał dodatkowy i płynnie przechodzić między ściankami. Bez znaczenia czy wykonasz to na ósemkę czy jak gazowo. Przytrzymanie w jednym miejscu u góry spowoduje wyciek na dole wklęśnięcie, zbyt szybkie przejście do przodu brak przetopu.

 

Zbyt duża ilość wciskanego drutu do jeziorka powoduje jego przechłodzenie i w tym momencie może powstać brak przetopu.

 

Przy czystych złączach odpowiednio przygotowanych szlaka powinna być mniej niż szczątkowa. Zasadniczo po ostygnięciu powinna odpadać sama. Problemy zaczynają się gdy materiał zostanie przegrzany. W tym momencie trzeba piłować szczotką. Im więcej odbarwienia przy spoinie (SWC) tym bardziej przegrzana. spoina.

 

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem

 

Pozdrawiam



#4 meryza34

meryza34

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 17 maj 2019 - 15:03

Lepiej dawać drut cały czas czy topic ścianki i dawać drutu?

#5 Developers

Developers

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 819 postów
  • LokalizacjaMój świat....Moje kredki....

Napisano 18 maj 2019 - 07:10

Na formir spawa się inaczej, trzeba szybciej uciekać, bo staniesz zapadnie się i równo nie jest już... Jak zaczynasz zobaczysz jak zacznie się kręcić i jedziesz po drucie jak większa szpara pchaj druta.. Kręcisz ? Tak tłumaczyć to nie to co w praktyce jest... MOże popełniasz błąd na czymś innym... 



#6 meryza34

meryza34

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 18 maj 2019 - 20:28

Doszedłem do tego że jadę z wolnej ręki 80 amper cały czas drut palę na początek jeziorka i jadę mega wolno cały czas dokladajac drutu i w miarę wychodzi.

Może ma ktoś jakieś techniki albo rady do nierdzewki?

#7 Metalweld

Metalweld

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 34 postów

Napisano 20 maj 2019 - 13:04

Witam

 

Stale nierdzewne mają to do siebie, iż to nie sama stal jest odporna na warunki atmosferyczne tylko tlenki chromu powstające w warstwie zewnętrznej. Wolne spawanie na takim prądzie spowoduje miejscowe wypalenie chromu. Jeżeli zawartość chromu spadnie poniżej około 13% stal zacznie rdzewieć. Stal 308 ma około 19% chromu nieco powyżej progu. Chrom bardzo łatwo wypalić więc radze uważać.



#8 meryza34

meryza34

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 22 maj 2019 - 18:55

Panowie a jakies praktyczne porady? Jakim prądem byście wy to robili i jak? Dziś próbowałem prądem 110 zapierdalalem kręcąc to lało się do środka i nie ogarnąłem tego zrobić na raz z licem. Pomoże ktoś praktycznie? Najlepiej wychodzi z wolnej ręki 80 amper i mega wolno jechać. Wtedy przetop jest ale lico bez szału :(

#9 Metalweld

Metalweld

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 34 postów

Napisano 23 maj 2019 - 06:08

Aby podać dokładne parametry musiałbym wykonać jedno złącze. Nie chcę Ci głupot podsuwać. Metodą prób i błędów powinieneś wg powyższych wskazówek to zrobić.

Ponieważ ścianka jest cienka nie spawałbym na ósemkę. Wykonywał bym to techniką podobną do spawania 311. Prąd jest zależny od umiejętności. Nie czujesz się pewnie zacznij od niższego np 90A i w miarę nabierania wprawy będziesz spawać coraz szybciej i na wyższych parametrach.

 

Tak na marginesie nie jestem mistrzem od spawania stali stopowych , ale nie lubię spawać na niskich parametrach. :)



#10 Developers

Developers

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 819 postów
  • LokalizacjaMój świat....Moje kredki....

Napisano 23 maj 2019 - 07:32

Ja na kręcenie to bym spawał 85-95 rozbujasz jęziorko bez drutu i dopiero pchasz druta i nie wyciągasz go, ale wszystko musisz cały czas obserwować zwolnić szybciej i tak dalej. Ja na godz 5-4 zaczynam rurę do godz 11 jedziesz normalnie, a godz -10-12 musisz szybko uciekać grawitacja i wszystko wpada.

Możesz też spróbować na drucie 2mm i dać sobie prądu 100-105 wtedy bedziesz musiał mniej nadawać drutu. To wszystko zależy od umiejętności. Temat rzeka 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych