Skocz do zawartości


Zdjęcie

Początkujący, spawanie profili alu.

aluminium profil tig magnum

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 shady79

shady79

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 22 styczeń 2019 - 08:20

Witam szanowne grono, na wstępie pragnę się przywitać ;)

Niedawno zakupiłem sprzęcik Magnum THF 220S AC/DC w celu nauczenia się spawania. Mam pewną drobną rzecz do wykonania i postanowiłem że przy tej okazji trochę poćwiczę spawanie aluminium. Okazało się jednak, że trochę to nie idzie jak bym chciał. Wiem porwałem się trochę z motyką na słońce bo aluminium jest chyba o wiele trudniejsze w opanowaniu niż stal. No ale popróbuję. Chciałbym z profili aluminiowych zrobić nieduży stelaż. Profil to 20x20x2 w gatunku PA38. Jakie proponujecie na początek parametry?

Próbowałem tak: elektroda złota. Rozmiar 2.4, balans 30% prąd: 70-90A częstotliwość: 60Hz - wychodzi coś takiego ale to jest chyba jedna z lepszych próbek jaka mi wyszła.

 

Załączony plik  IMG_2013.jpg   92,03 KB   9 Ilość pobrań

 

Generalnie to jak uda się w końcu uzyskać jeziorko to momentalnie zapada mi się i robi się dziura albo rozłażą się ścianki przy doczołowym.

Zmieniłem średnicę elektrody na 1.6 zmniejszyłem prąd do 30-60A i zwiększyłem częstotliwość do 150-200Hz też lipa - przy tak małym prądzie ciężko jest uzyskać jeziorko.

Spróbuję nagrać niedługo jakiś filmik jak to mi idzie, tylko muszę kupić szkiełko - może łatwiej będzie coś podpowiedzieć.

 

Przy próbce na grubszej blaszce wyszło tak:

Załączony plik  IMG_2009.jpg   102,55 KB   8 Ilość pobrań


Użytkownik shady79 edytował ten post 22 styczeń 2019 - 08:41


#2 welderbydgoszcz

welderbydgoszcz

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 26 styczeń 2019 - 14:42

daj balans 60 w plusie lub minusie nie pamiętam jak było w magnumie 100 Hz prąd 100

najpierw grzej materiał a jak powoli będzie robiło się płynne to dodaj drutu



#3 starwar89

starwar89

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 12 marzec 2019 - 13:17

Witam podłącze się pod temat mam wtrącenia w spoinie czarne kropki. Niestety nie wiem co to za aluminium, pochodzi ze złomu są to blachy 1-3mm z wykrawarki, chyba laserowej( mam na nich folie ochronną z jednej strony).

 

Chciałbym się upewnić że dobrze rozumiem to co nastawiam na spawarce, dlatego proszę o wypowiedź bardziej doświadczonych spawaczy.

Próbując wyeliminować te wtrącenia zmieniałem

elektroda od 1,6 do 2,4 złota

gaz argon od 7 do 15 l/min

porcelanka od 7 do 10  z soczewką i bez

częstotliwość od 60 do 120 Hz (zmieniam szerokość  jeziorka i głębokość wtopienia)

balans 30% na plusie 70 na minusie (czyszczenie  z tlenków ) [ Jak ustawiłem ten parametr na maxa to od razu miałem kulkę na elektrodzie czyli najlepsze czyszczenie kosztem elektrody]

spoiny bez pulsu

jak złapałem jeziorko prądu nie zmieniałem

czyszczenie mechaniczne szczotka + papier ścierny potem  ręcznik papierowy + aceton ( tylko to było pod ręką na tą chwilę)

jeziorko bez dodawania drutu też ma wtrącenia, elektroda bardzo blisko materiału nie wystaje więcej niż 1 mm poza porcelankę

 

 Na zdjęciu panela zmieniałem tylko wartości po lewej stronie pokrętła. Ostatnia opcja CLEAN jest w Amperach i chyba można precyzyjnie zmieniać prąd na plusie (czyszczenia elektrody)  zakres od - 50A do + 50 A (tego jeszcze nie zrozumiałem a instrukcja mówi tylko że jest to prąd czyszczenia elektrody) Tak czy inaczej na -50 A , 0A, +50 A wtrącenia dalej są wiec zostawiłem tą opcje na 0A

 

  Czym są spowodowane lub mogą być spowodowane te wtrącenia ?

 

Załączone pliki



#4 mariusz.spa

mariusz.spa

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 208 postów

Napisano 15 marzec 2019 - 18:56

Na zdjęciu masz załączone DC i zbędny puls ? czy się mylę?



#5 starwar89

starwar89

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 16 marzec 2019 - 15:39

To zdjęcie panela przedniego z allegro :). Spoina z wcześniejszego zdjęcia  zrobiona  bez pulsu i na włączonym AC z przebiegiem prostokątnym fali.


Użytkownik starwar89 edytował ten post 16 marzec 2019 - 15:41


#6 mariusz.spa

mariusz.spa

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 208 postów

Napisano 17 marzec 2019 - 20:10

 

Tak to powinno wyglądać a ćwiczyć to bym polecił na zwykłej stali najpierw.

 

Powodzenia.



#7 starwar89

starwar89

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 19 marzec 2019 - 02:30

Dzięki z nierdzewką i inkonelem sobie radzę. Ambicje nie pozwalają a mi zostawic tego aluminium. Poszukam innego materiału (aluminium) a jak to nie pomoże to zmienie butlę może to wina gazu





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: aluminium, profil, tig, magnum

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych