Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spawanie i wybijanie bezpieczników


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Axl

Axl

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 09 wrzesień 2018 - 13:42

Cześć forumowicze, to mój pierwszy wpis, jestem całkiem zielonyw tematyce spawania więc proszęo wyrozumiałość. Spawarkę kupiłem typowo na ogródek do majsterkowaniai ogólnie zawsze mnie to kręciło więc sprawiłem sobie Magnum 200P.
Pierwsze moje próby spawania były dziś, niestety klęska bo nie potrafiłem ustawić odpowiednio nieruchomo spawanych elementów, no i jeszcze okrągłą rurkę sobie wybrałem za uchwyt do wiertła - zdjęcie.
Następnie wybrałem coś mniej obłego i za kolejnymi podejściami zespoiło się (okaże się jak mocno bo jakość sos spraw spawu woła o pomstę).

W każdym razie próbuje ile się da, na czym się da, chciałem sprawdzić czy uda się przetopic te rurkę na wylot i ustawiłem 200A. Wybiło mi bezpiecznik od razu , 150A i to samo, czy to może być wina spawarki czy raczej wina kiepskiej instalacji na ogródku (pewnie aluminium), bo z drugiej strony czytałem że inwentorowki są mało wrażliwe na jakość porądu.
Gdyby spawarka była wadliwa mam jeszcze kilka dni na zwrot darmowy, jak to sprawdzić?

Załączone pliki



#2 Vagabundo

Vagabundo

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaAl mundo

Napisano 09 wrzesień 2018 - 14:50

Ja bym zamiast szukać problemu w spawarce, zadałbym sobie chociaż odrobinę trudu i poczytał sobie o spawaniu łukowym, baaa nawet instrukcja która pewnie została dodana do tej spawarki by ci pomogła... A filmy na youtube też by pomogły...

 

Spokojnie można znaleźć w necie pdf który zrobił Leroy&Merlin, z obrazkowym opisem jak spawam i ustawiać jakoś elementy...

 

Dowiedziałbyś się że:

- jak zajarzyć łuk

- grubość elektrody dobiera się do spawanego materiału