Skocz do zawartości


Zdjęcie

Uprawnienia TIG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 mlodyspawac881

mlodyspawac881

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów

Napisano 22 lipiec 2018 - 12:55

Jako że jestem nowy na forum Witam wszystkich serdecznie.

Pracuje w firmie jako spawacz ok. 7 lat jestem samoukiem spawamy głównie meble z kwasówki oraz balustrady tak że materiały bardzo cienkie przekróju 1mm-do 3mm najczęściej. Grubsze konstrukcję też się sporadycznie zdarzają. 

Jako że przez te wszystkie lata spawałem bez kursów i papierów przyszedł czas je w koncu zrobic a może nawet zmienić pracę i tu moje pytanie :

Czy jest możliwość zrobienia "dyplomu" spawacza bez chodzenia na kurs ?? chciałbym podejść do samego egzaminu jaka jest szansa zdania jakie są kategorie w tym kierunku dodam tylko żę w przyszłości chciał bym zmienić pracę myślę raczej o delegacji za granicami naszego kraju:) więc chciał bym zrobić coś w tym kierunku

Gdzie w tym kierunku się udać jestem z woj. mazowieckiego miasto Sierpc



#2 welderbydgoszcz

welderbydgoszcz

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów

Napisano 22 lipiec 2018 - 21:48

najlepiej idź do ośrodka szkoleniowego i spróbuj się dogadać może ci się uda



#3 Vagabundo

Vagabundo

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaAl mundo

Napisano 23 lipiec 2018 - 07:58

Dokładnie, udają się do szkoły albo i szkół, jeśli się dogadasz i pokażesz co umiesz myślę że bardzo szybko załatwisz problem braku papierów... czyli certyfikatów spawalniczych.

 

W PL instytucjami certyfikującymi spawaczy są UDT i IS Gliwice, jak się nie mylę to sporo osób ma podstawowe uprawnienia właśnie z Gliwic, po podstawowym kursie dostajesz książeczkę spawacza (w sumie w Czechach też takie coś mają), inne kraje wymagają certyfikatów... no i pytanie teraz jakie kraje...