Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki typ spawarki wybrac?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarioBross

MarioBross

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 24 kwiecień 2018 - 17:06

Cześć, jestem tu nowy i zwracam się do Was fachowców prośbą o pomoc w wyborze sprzętu. Zacznę może od tego, że jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o spawanie. Od jakiegoś czasu bardzo mocno zainteresowałem się tematem spawalnictwa, przeorałem mnóstwo serwisów tematycznych, obejrzałem godziny wideoporadników i wiem mniej więcej o co w tym wszystkim chodzi jednak nie miałem jeszcze kolby w ręku :) konkretnie napaliłem się na metodę TIG. Jestem detalistą i liczy dla mnie jakość. Obawiam się jednak, że to właśnie napalenie przesłania mi trochę rzeczywisty obraz sytuacji i porywam się trochę z motyką na słońce :) Mianowicie spawarka wykorzystywana byłaby głównie hobbystycznie, takie tam drobne roboty garażowe, ale chciałbym tez spróbować swoich sił przy pospawaniu kompletnego wydechu do auta w kwasówce ale też spróbować wspawać drobną reperaturkę czy próg bądź podłogę w starym aucie, będzie też w planach trochę roboty przy stali czarnej - regały i takie tam pierdoły z kątownika, ale pobawiłbym się również i z aluminium. Jeżeli chodzi o budżet to jestem wstanie wydać coś około 5 tys zł. Pytanie tylko czy dla takiego laika jak ja, jest sens pakować się w stosunkowo trudną metodę spawania jaką jest TIG. Jestem uparty i jak się za coś wezmę to nie odpuszczę dopóki nie skończę, więc jeżeli wejdę w ten temat to konkretnie. Czy mógłby ktoś ewentualnie ostudzić mój zapał do TIG i otworzyć mi oczy ? :) Z góry dzięki za każdą wskazówkę. Pozdrawiam



#2 maniek669

maniek669

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 300 postów

Napisano 25 kwiecień 2018 - 06:09

kup sobie porządnego tiga na 220, ale bez aluminium, bo w tej cenie nie kupisz spawarki, tylko chińską klejarkę.