Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc przy BW PE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Omen0909

Omen0909

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 postów

Napisano 07 kwiecień 2018 - 13:19

Siema, potrzebuje pomocy z przetopem w pozycji pułapowej a mianowicie chodzi o to że mam płaski przetop a nie wypukły. Szczelina ok 3-4mm próg około 2mm. Prąd jakieś 100A. Macie jakieś rady które pomogą uzyskać prawidłowy przetop??? Metoda MAG 135 ,drut 0,8mm. Takie coś wychodzi jak na tą chwilę (spawane na kilka razy gdyż kombinowałem z ustawieniami.

 

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  KE.jpg   43,04 KB   2 Ilość pobrań
  • Załączony plik  prze.jpg   85,49 KB   2 Ilość pobrań


#2 Spaw500

Spaw500

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 07 kwiecień 2018 - 19:20

jeżeli przetop nie jest wklęsły a cała spoina jest równa grubości spawanego materiału czyli materiał to np. 10 mm a spoina też ma 10mm jest to prawidłowe złącze i najlepsze wg obowiązujących norm jakości. Zgodnie z normą dotyczącą jakości spoina ma mieć taki wymiar jak materiał jak ma więcej jest to tzw. niezgodność spawalnicza  no chyba, że wps określa Ci wymiar konkretny wymiar spoiny. To samo tyczy się lica najlepsze jest na równo ponieważ są wtedy minimalne naprężenia spawalnicze. Chociaż istnieje szkoła, która uparcie twierdzi, że pod RTG spawa się z tzw. ''brzuszkiem'' na licu i na przetopie ale to jedynie ich wymysł - niestety wpajają go wszystkim młodym spawaczom. Nie masz co się przejmować - jeżeli przetop i lico są na równo z materiałem a spoina jest czysta to przejdzie każdy RTG. A co do wypukłości przetopu to w każdej pozycji oprócz pułapu jest to łatwizna trudniej zrobić idealnie płaski - równy z materiałem przetop, a podstarzali instruktorzy, którzy nie potrafią wykonać idealnie płaskiego przetopu wmawiają młodym, że wypukłość jest lepsza niż przetop na równo. 

 

pozdrawiam

 

P.S

 

poczytaj sobie normę regulującą klasyfikowanie złącz wg dopuszczalnych niezgodności  a będziesz wiedział, jakie złącze dopuszcza dana klasa jakości  -w najwyższej klasie B wymiar spoiny jest to jak się nie mylę  max 11/10 grubości materiału  ale nie więcej jak 1mm na złączach powyżej 10mm.


Użytkownik Spaw500 edytował ten post 07 kwiecień 2018 - 19:24


#3 Bu-cyrus

Bu-cyrus

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 797 postów

Napisano 07 kwiecień 2018 - 21:02

............ trudniej zrobić idealnie płaski - równy z materiałem przetop, a podstarzali instruktorzy, którzy nie potrafią wykonać idealnie płaskiego przetopu wmawiają młodym, że wypukłość jest lepsza niż przetop na równo.......... 

 

To co "mistrzu" może zrób przetop płaski w PC i pokaż fote. 


Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali

 

https://www.youtube....w_as=subscriber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#4 Spaw500

Spaw500

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 07 kwiecień 2018 - 21:31

Nie muszę długo szukać, chociażby zobacz sobie na youtubie jak gość robi płaski przetop elektrodą rura na HL 45  też działa grawitacja jak na PC,  nie zmienia to i tak faktu, że wypukłość jest niezgodnością dopuszczalną  ale zawsze niezgodnością ;)  nie musisz się od razu oburzać. Wiadomo, że wypukłości są akceptowalne ale nie należy nikomu wmawiać, że są lepsze od równo płaskich spoin - odsyłam do normy klasyfikowania.

 

tu masz link:

 

 

HL 45 przetop bez nawisu, który często powstaje przy pozycjach HL 45 i PC  jest równy i raczej płaski, może na części nieznacznie wypukły  - nie ma co się spinać  - można zrobić jak widać i takie przetopy powinny być podawane za wzór dla młodych a nie jakieś z 2-3 milimetrowym nawisem czy wypukłością, które są akceptowalne ale daleko im do klasy B


Użytkownik Spaw500 edytował ten post 07 kwiecień 2018 - 21:42


#5 Bu-cyrus

Bu-cyrus

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 797 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 08:32

Grawitacja, różna prędkość stygnięcia stopiwa w danym punkcie grani sugeruje użycie słowa płaski w cudzysłowie. Jeśli chodzi o PC to zawsze będzie się robił "nawis" w kierunku ziemi. Wielkość jego jest uzależniona od grubości materiału, wielkości szczeliny rowka, wysokości progu, parametrów i prędkości spawania.  Mowa o 135 a nie o 111 . 


Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali

 

https://www.youtube....w_as=subscriber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#6 Spaw500

Spaw500

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 08:55

 ​Ok, masz rację  co do nawisu w PC  w 135 ale  patrząc na pytanie chłopaka  ''Siema, potrzebuje pomocy z przetopem w pozycji pułapowej a mianowicie chodzi o to że mam płaski przetop a nie wypukły'' i dalej ''macie jakieś rady które pomogą uzyskać prawidłowy przetop???'' z tej wypowiedzi wynika, że ktoś mu wmówił, że przetop na płasko jest nieprawidłowy ??? wtf....   wiadomo, jest bardziej prawidłowy niż przetop na wypukło czy z nawisem... ale nie zawsze można uzyskać taki idealny przetop. Moja wypowiedz miała na celu uświadomienie chłopaka, że przetop na płasko jest OK, i nie musi być z nawisem czy z wypukłością.  A szkoły, które wmawiają spawaczom, że przetop z brzuchem czy nawisem jest lepszy od przetopu na płasko zamiast powiedzieć im, że przetop na płask jest idealny ale nie zawsze można taki uzyskać są jakimś nieporozumieniem. 

 

pozdrawiam



#7 Omen0909

Omen0909

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 09:10

Spawa500 dzięki za uświadomienie mnie właśnie z tym że przetop płaski jest lepszy od wypukłego gdyż szczerze nie wiedziałem o tym. Myślałem że ma być wypukły bo takie wychodziły mi w ścianie i pionie. A to fotki właśnie z PC i PF

Załączone pliki



#8 AdamLol

AdamLol

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
  • LokalizacjaPolska

Napisano 08 kwiecień 2018 - 11:26

 

Siema, potrzebuje pomocy z przetopem w pozycji pułapowej a mianowicie chodzi o to że mam płaski przetop a nie wypukły. Szczelina ok 3-4mm próg około 2mm. Prąd jakieś 100A. Macie jakieś rady które pomogą uzyskać prawidłowy przetop??? Metoda MAG 135 ,drut 0,8mm. Takie coś wychodzi jak na tą chwilę (spawane na kilka razy gdyż kombinowałem z ustawieniami.

 

staraj sie ciagnac uchwyt tak cienkim drutem powinno wychodzic idealnie . a parametry trudno jest kakretnie powiedziec komus ze takie akurat sa dla ciebie ok .ja ostatnio to robilem czyli 4G drutem 1.2 MXA 55T na 2.2 drut 15.5 V na sinergiku .

Proponuje metode prob i bledow .pozdrawiam.



#9 Omen0909

Omen0909

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 13:44

Dzięki wielkie za podpowiedzi jutro będę spawal myślę że sobie poradzę.

#10 Omen0909

Omen0909

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 66 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 07:56

Moze ten przetop wyglądać tak?

Załączone pliki


Użytkownik Omen0909 edytował ten post 09 kwiecień 2018 - 08:34


#11 AdamIWE

AdamIWE

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 08:48

Potwierdzam, wszelkie wypukłości jak nadlew lica czy wyciek grani są zbędne i ich brak nie jest niezgodnością. Wypukłości te są do pewnego stopnia akceptowalne wg. 5817 w każdym poziomie jakości, jednak powyżej podanych tam wartości gwałtowanie pogarszają własności konstrukcji powodując karby geometryczne oraz wprowadzając dodatkowe naprężenia. Najlepiej gdyby ich nie było dlatego niektóre złącza spawane poddaje się obróbce mechanicznej frezując powierzchnię lica bądź grani.



#12 krzyskieks

krzyskieks

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 10 maj 2018 - 08:07

W celu uzyskania większego przetopu w pozycji o której jest mowa należy zwiększyć przepływ gazy co spowoduje wypychanie spoiwa. oczywiście w granicach rozsądku, doświadczalnie.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych