Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rura inox 6" ścianka 3mm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Proceder

Proceder

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 25 postów

Napisano 05 kwiecień 2018 - 13:00

Witam

Mam problem z pospawaniem rurki 3mm. Chodzi mi tylko o ten jeden sposób żeby zrobić to na szczelinę.

No to tak: szczelina 2mm drut 1,6 prąd 60a.
Pozycja 5g (w poziomie) 7 heftow na mostki od połowy rury a i tak mi ją strasznie ściąga i zamyka. Kiedyś próbowałem jeszcze tak że najpierw przespawalem górę. Potem od boku do góry i dopiero spód było nawet nie źle ale i tak to nie to. Macie jakieś rady jak zapanować nad tym ściąganiem? Może powinienem więcej mostków dać np. Co 20-30mm lub dać szczelinę 2.4?

Będę jeszcze próbował różnych metod ale wiadomo czasu nie ma za wiele no i koszta bo robię to w garażu.

Użytkownik Proceder edytował ten post 06 kwiecień 2018 - 14:45


#2 Garmaż

Garmaż

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
  • LokalizacjaGD

Napisano 05 kwiecień 2018 - 15:17

Nie rób mostków. Spróbuj na kołki. Zdobadz pret, powiedzmy fi5mm, potnij na kawałki np 15mm. Ustawiasz, kładziesz ten kołek/pręt wzdłuż po szczelinie, heftujesz do rury. 4 powinny starczyć, chociaż nie napisales jaka srednica rury.



#3 welder10

welder10

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 06 kwiecień 2018 - 07:10

Jak nie napisał jak napisał ,ze rura ma 6 cali.



#4 mimas

mimas

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów

Napisano 14 kwiecień 2018 - 20:56

 Teoretycznie możesz pospawać bez szczeliny do grubość ścianki 3mn w jednym przejściu. Zrób sobie  „ ścięcie kantu”  by widzieć  gdzie kłaść spoinę. Wtedy powinno być ok.  ;)



#5 Developers

Developers

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 673 postów
  • LokalizacjaMój świat....Moje kredki....

Napisano 15 kwiecień 2018 - 07:11

Za fazuj rurę, bo od 3 już powinno coś się działać faza lub szczelina, i można bez szczeliny się przebić, ale to wszystko zalezy od umiejętności 

Daj sobie 10-12l na wypełnienie taśmą zaklej aby gaz nie przelatywał i robisz kilka dziurek na godz 12 w taśmie czekasz, aż rura się wypełni 

Kręcisz czy z wolnej ręki jedziesz ? Bo jak z wolnej inne parametry prądu, a jak kręcisz to inne. Drutem 1.2 zrobisz przetop i lico jak dobrze potrafisz podawać, bo im grubszy drut musisz kilka amp dodać, bo drut odbierze ciepło i już przetop może nie wyjść. Co do większej średnicy robisz chefty po 2-4 cm bynajmniej ja tak robię stal nierdzewna to jeszcze dziure oklejam taśmą papierową i jade po niej trochę dymu, ale ładnie jest ;) 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych