Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spawanie elektrodami inox B310 metalweld


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Spaw500

Spaw500

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 09 luty 2018 - 20:53

Witam,

 

Pytanie kierowane do osób, które mają styczność ze stalami żaroodpornymi, spawanie MMA elektrodami inox B 310  EN ISO 3581-AE 25 20 B producent zaznacza, że są to elektrody głównie do spawania pachwin a i owszem miałem okazje spawać pozycje okapową (rura do kołnierza) i przyznam, że całkiem przyzwoicie to idzie ale ostatnio mieliśmy pęknięcie  w poziomie  a tu to jakaś tragedia - mimo dość szybkiego prowadzenia elektrody materiał mocno spływa, szło to zaspawać ale pozostały zwisające sople w kilku miejscach. Czy ktoś miał styczność z tymi elektrodami i ma jakiś patent na pospawanie poziomu bez wycieków materiału ? albo czy może polecić jakieś inne żaroodporne elektrody, której są lepiej przystosowane do spawania doczołowo w poziomie ?

 
 

 



#2 Bu-cyrus

Bu-cyrus

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 808 postów

Napisano 10 luty 2018 - 17:06

Materiał dodatkowy do spawania dobierany jest w zależności od zawartości  węgla i innych składników stopowych. Jeśli ta zależność jest spełniona i złącze jest prawidłowo przygotowane to za złe wykonanie odpowiada ......... ?  :ph34r:


Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali

 

https://www.youtube....w_as=subscriber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#3 Spaw500

Spaw500

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 10 luty 2018 - 18:59

Spawacz ? :)   na pewno... tylko, że biorąc opakowanie tych elektrod  są zaznaczone strzałki, w tym przypadku  naboczna, pionowa z dołu do góry, naścienna i okapowa i  informacja producenta, że elektrody są przeznaczone głównie do spawania pachwinowego i dodam, że każdy inny spaw poziomy jaki robiłem włącznie z napawaniem innymi elektrodami nigdy nie wychodziły takie wycieki jak tymi INOXAMI właśnie stąd moje zdziwienie i doszukiwanie się przyczyny

 

dodam, że to robota wykonywana bez WPS-a, podgrzewania wstępnego i bez zachowania odpowiednich temperatur międzyściegowych - przygotowanie materiału polegało na ''zabieleniu'' 0,5 cm z jednej i drugiej strony materiału - po prostu byle szybciej zrobić (takie wytyczne)


Użytkownik Spaw500 edytował ten post 10 luty 2018 - 19:10


#4 Bu-cyrus

Bu-cyrus

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 808 postów

Napisano 10 luty 2018 - 19:04

Podrzuć zdjęcia. Bieguny prawidłowo podłączone? Wysusz dobrze i zamień bieguny.


Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali

 

https://www.youtube....w_as=subscriber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#5 Spaw500

Spaw500

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 10 luty 2018 - 19:12

minus na masie plus na uchwycie zgodnie z zaleceniem producenta, elektrody nie są suszone bo po prostu nie ma na to czasu,  ja nie mam na to wpływu.



#6 Bu-cyrus

Bu-cyrus

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 808 postów

Napisano 10 luty 2018 - 19:17

Jeśli jest "wolnoamerykanka" to wyjdzie jak na "wojnie". Materiał "brudny", przegrzany, łuk "tańczący", wulkany itd. ....


Użytkownik Bu-cyrus edytował ten post 10 luty 2018 - 19:20

Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali

 

https://www.youtube....w_as=subscriber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#7 Spaw500

Spaw500

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 10 luty 2018 - 19:26

tak, tylko jak przychodzi do odpowiedzialności za ewentualne późniejsze wady takich złącz to ja zbieram całość na siebie... nikt nie patrzy jak ma być przygotowane i  obrobione po spawaniu. Coś nie halo - wina spawacza. :/






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych