Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spawanie rur tig próka hl045 kropelkowo przetop czy po drucie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 meryza34

meryza34

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 22 lipiec 2017 - 23:45

Witam mam pytanie jak w temacie. Mianowicie :

 

Zamierzam sie do zrobienia próbki hl045 stal czarna 13 CrMo. Parę osób prosząc o porady pokazali mi że przetop robią metodą kropelkową a znow jedna osoba gdy byłem w Ośrodku Spawalniczym mówił że tylko przetop po drucie żadne kropelkowanie....

 

Panowie, pytanie do was jaka metoda jest lepsza według was. Jaka ma swoje plusy i minusy (przypominam że jestem początkujący).

 

Próbowałem w ten i ten sposób i ładniejszy przetop wychodzi jadąc cały czas po drucie nie wyjmując drutu z jeziorka niż kropelkowo.

Martwię się tym że spawając rure po drucie narobie przyklejeń na przetopie (prąd 105-110) niż gdybym jechał kropelkowo (prąd 100-110).

 A no i jeszcze kwestia progu, facet z Ośrodka mówi ze maly musi byc inni ze na ostro bez progów... Jak w koncu koledzy spawacze ?

 

Pytam was doświadczonych na kotłach jak wy to robicie ( próbka). 

 

Za każdą wypowiedź dziękuję, mysle ze dowiem sie czegoś na ten temat. Pozdro!


Użytkownik meryza34 edytował ten post 23 lipiec 2017 - 00:03


#2 Bubu

Bubu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 61 postów

Napisano 23 lipiec 2017 - 00:46

Ilu Spawaczy tyle metod,po mojemu po drucie około 100 A zależy jaka próbka i na ostro próg jest dla dzieci.



#3 Proceder

Proceder

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów

Napisano 25 lipiec 2017 - 18:16