Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pory w spoinie - możliwe przyczyny.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 chochoł

chochoł

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 82 postów

Napisano 08 maj 2017 - 21:08

Prośba o rzucenie okiem na załączony plik ze zdjęciem.

Zdjęcie przedstawia fragment spoiny - próbka dość nietypowa  - blacha gr. 1 mm , pachwina w PD. Materiał to stal biała ferrytyczna.

Ogólnie wizualnie odpada ale chodzi przede wszystkim o zaporowanie widoczne na licu, które mnie zastanawia. Pory nie są głębokie, występują niemal idealnie w osi spoiny , często w sposób przerywany. U niektórych wyraźnie jak na tym zdjęciu a u innych krótko w 1 - 2 miejscach i są ledwie widoczne i dopiero po szczotkowaniu...ale są. Na innej próbce, np doczołowa PC blacha 2 też potrafią się pokazać choć są mniej widocznie, Na grubszych blachach i innych pozycjach raczej nie. Wszystko dotyczy jednej spawarki.

Osobiście wykluczam:

- wadliwy drut (na przestrzeni czasu przewinęły się różne szpule),

- wadliwy gaz - j.w. , różne butle. Parametry jak natężenie przepływu też ok,

- brud, tłuszcz na powierzchni blach raczej też nie , na specjalnie odtłuszczonej próbce też wylazło,

- sposób spawania / umiejętności - spawało kilka niezależnych osób i w przypadku każdej się to pojawiało w mniejszym lub większym stopniu. Przewinęła się też osoba o wysokich umiejętnościach -  u niej wyskoczyło , minimalnie ale jednak.

 

Jakieś pomysły?

Załączone pliki

  • Załączony plik  pory.jpg   45,76 KB   14 Ilość pobrań

Użytkownik chochoł edytował ten post 08 maj 2017 - 21:09


#2 Cinek

Cinek

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 104 postów

Napisano 09 maj 2017 - 19:44

Sitko słabej jakosci , zle dobrana porcelanka, umiejetnosci i  czystosc materiału.  



#3 staszu

staszu

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów

Napisano 10 maj 2017 - 05:45

Przecie to magiem robione to o jakim sitku i porcelance piszesz?  ;)



#4 Popapraniec

Popapraniec

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 10 maj 2017 - 06:21

Witam, wydaje mi się że parametry są niewłaściwe, po licu widać że szybkość spawania za duża być może materiał jeszcze nie zakrzepł i pory wychodzą, nie wiem jakie parametry stosowałeś,ale blaszkę 1mm to na minimalnym prądzie jedziesz naprawde małym i podawanie drutu też minimum, spróbuj z parametrami i trochę wolniej.



#5 Cinek

Cinek

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 104 postów

Napisano 10 maj 2017 - 19:41

Przecie to magiem robione to o jakim sitku i porcelance piszesz?  ;)

a no fakt  nie spojrzałem na zdjecie :) 



#6 Krasho

Krasho

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 313 postów
  • LokalizacjaŻory Ślaska

Napisano 13 maj 2017 - 09:35

a moim zdaniem zaciąga tlenu od drugiej strony za duży prąd i polecam metodę Tig do takiej grubości blach

 

 chociaż wygląda na grubszą


Użytkownik Krasho edytował ten post 13 maj 2017 - 09:35


#7 Bu-cyrus

Bu-cyrus

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 750 postów

Napisano 16 czerwiec 2017 - 21:07

Uchwyt spawalniczy zmieniałeś?


Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali

 

https://www.youtube....w_as=subscriber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#8 Bu-cyrus

Bu-cyrus

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 750 postów

Napisano 20 czerwiec 2017 - 19:19

Naszła mnie taka myśl, kiedyś sam tego doświadczyłem. Nie napisałeś nic o zmianie uchwytu a to może być przyczyna tj. nieszczelny układ chłodzenia w "pistolecie". Do "fajki" doprowadzone są dwa wężyki ..wejście, powrót płynu chłodzącego. Poluzowana obejma powoduje możliwość przedostania się "wody" do pancerza i wraz z drutem transportowana jest do jeziorka. Parująca "woda" "rozbija" osłonę gazową powodując powstawanie pory na grzbiecie lica "lagi".  


Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali

 

https://www.youtube....w_as=subscriber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#9 chochoł

chochoł

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 82 postów

Napisano 03 lipiec 2017 - 08:46

@Bucyrus
Wybacz,że dopiero teraz odpisuję ale nie śledziłem tematu.
Otóż większość była spawania na tym samym uchwycie aczkolwiek przewinął się też i inny (ale również mógł być wysłużony) i problem również się pojawił.
Tak czy inaczej zorientuję się czy mamy jakiś nowszy na składzie i wypróbuję. Dzięki za pomoc.

#10 AdamIWE

AdamIWE

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 13 marzec 2018 - 10:04

Ja również skłaniam się ku zmniejszeniu parametrów (mniejszy prąd mniejsza prędkość spawania), regulując tak, żeby trochę mniejsza była prędkość krzepnięcia, by spoina miała czas odgazować.

+ raz jeszcze sprawdzić czystość. Czasem nie wystarczy wyczyścić kamieniem, szczególnie, gdy materiał ma chropowatość gorszą niż po obróbce skrawaniem.

 

Udało się temat wyprowadzić na prostą?


Użytkownik AdamIWE edytował ten post 13 marzec 2018 - 10:05


#11 Mattsohn

Mattsohn

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów

Napisano 14 marzec 2018 - 07:24

Takie pytanko... Czym ciąłeś metal przed spawaniem? Nie była to aby plazma?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych