Skocz do zawartości


Zdjęcie

Porady dla początkującego spawacza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 szpon19

szpon19

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 15 marzec 2017 - 22:50

Witam!
Pragnę się z Wami podzielić zdjęciami moich spawów, pracuję w firmie w której raz na jakiś czas muszę coś pospawać i w sumie to nie mam większego doświadczenia, ale szef twierdzi że mam dobrą rękę do spawania. Chciałbym aby doświadczeni spawacze się wypowiedzieli czy będą ze mnie ludzie :) Dodam tylko że spawać się w zasadzie sam nauczyłem podpatrując innych jak tylko miałem gdzieś okazję, ale niebawem sam wybieram się na kurs... tylko że jeszcze nie wiem jaką metodę wybrać.

Konkretnie: Miałem przyspawać wałek fi 40 z czarnej do plastra 5mm grubości nierdzewki 304. Spawałem TIGiem, drut 316 LSi jeśli dobrze pamiętam, prąd w okolicach 80 A.
Załączony plik  IMG_20170308_121039.jpg   76,35 KB   8 Ilość pobrań



#2 BadAssWelds

BadAssWelds

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów

Napisano 16 marzec 2017 - 15:43

Jak Ci się podoba spawanie to idź w to, bo to świetny zawód w którym codziennie uczysz się czegoś nowego i nigdy nie dojdziesz do etapu w którym wiesz wszystko. A no i pieniądze się zgadzają, a na to wszyscy lecą. A co do kursu zrób sobie 131, 136, 138, 141, i ze wszystkim od razu do rur wyjdź + grupy 1, 8, 22 to chyba taka podstawa - przynajmniej ja tak zacząłem swoją przygodę.

 

Co do samego spawu no to ok jak na początki, ale za mało amperów, zły drut użyłeś również (309 - jest do połączeń mieszanych). Wiem, że cup walking jest fajnie wyglądającą techniką, ale na początek trochę kiepską. Ja zaczynałem od nauczenia się podawania drutu w rytm metronomu, albo wolnego pulsu.