Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spawanie mag odpryski


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Henry

Henry

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 11 marzec 2017 - 10:58

witam.

1 Spawam od jakiegos czasu konstrukcje stalowe i mam problem z wieksza iloscia odpryskow niz u kolegow ktorzy spawaja juz kilka lat, co oprocz za duzego lub malego posuwu drutu moze byc przyczyna? Jak ustawiacie drut zeby bylo jak najczystsze spawanie? 

Jakies wskazowki, porady? 

 

2 Drugim problemem jest to, ze po zmianie drutu spawarka "chlapie" spawem, w ogole nie przypomina to spawania, poza tym na tych samych parametrach po zmianie szpuli drutu spoina jest troche garbata oraz od tego "chlapania" spoiwem jest duzo odpryskow. Zmienialem drut na innej marki ale problem jest ten sam i kompletnie nie wiem co moze byc przyczyna. 



#2 Krasho

Krasho

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 327 postów
  • LokalizacjaŻory Ślaska

Napisano 11 marzec 2017 - 22:41

Przyczyn Może być kilka 

 

 Po pierwsze powiedz w jakich parametrach sie poruszamy  do 200 amper czy powyżej? a jak nie wiesz to powiedz jakie grubości blachy spawacie

 

W metodzie mag są tak zwane niekorzystne prądy  czyli prąd kropelkowy   jest to przejście z zwarciowego na natryskowy  ale ja bym się odpryskami nie przejmował  zawsze były i będą najważniejsze ładna spoina a odpryski się zeskrobie

 

ale możesz po prostu jechać na za małym prądzie  daj więcej posuwu ale tym samym wiecej napięcia ąby zwiększyć prąd żeby przeskoczyć z niekorzystnych prądów  

 

chyba że spawasz na prądzie zwarciowym cieńkie blachy to już  inna sprawa   pamiętaj że na stosunku mniej napięcia co do posuwu drutu odpryski mniej się wtapiają przyklejają się lecz łatwiej je usunąć  niż spawając na wyższym napięciu  przez co mamy mniej odprysków lecz są one niekiedy cięższe do usunięcia

 

A jak firma nie chce mieć odprysków to polecam Metodę Puls oraz CMT od forniusa \

 

Jeśli chodzi o metodę mag i spawanie pod RTG rur  w magu to mam to bardzo dobrze opanowane chociaż aktualnie nie spawam już magiem   bardziej Tigiem i Elektrodą chociaż zdarza się jak  gazociąg startuje to spawamy przetopy w metodzie STT z góry na dół jeśli chcesz dużo rad to możemy pogadać przez telefon lub internet   lepiej  coś wtedy wytłumaczyć


Użytkownik Krasho edytował ten post 11 marzec 2017 - 22:43


#3 Henry

Henry

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 01 maj 2017 - 10:52

Po prostu taki drut przywożą... jedna szpula jest ok a drugiej nawet nie wyspawasz połowy i idzie do wyrzutu, tak po prostu robimy. 

 

Ok ciagle zalezy mi na jak najmniejszej ilosci odpryskow w mojej metodzie.  Stosuje spray antyodpryskowy, ale chce oprocz tego lepiej nastawiac spawarki. 

Wyregulowanie podajnika drutu ( post gas, burn back itp itd.) maja wpływ na ilosc odpryskow? 



#4 BadAssWelds

BadAssWelds

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów

Napisano 01 maj 2017 - 15:34

post gas - tutaj ustawiasz jak długo gaz leci po zakończeniu spawania, ustawienie przydatne bardziej przy nierdzewce (funkcja ta nie ma wpływu na ilość odprysków)

burn back - tu ustawiasz ile czasu po zakończeniu spawania drut jest "naładowany energią", nie wiem jak to inaczej opisać, w każdym bądź razie nie ma to wpływu na ilość odprysków - ta funkcja bardziej zapobiega przyklejaniu się drutu po zakończeniu spawania.

 

Jeśli możesz ustawiać indukcyjność na spawarce to możesz tym wywalczyć mniej odprysków. Najlepiej spawać na pulsie, żeby unikać odprysków.


Użytkownik BadAssWelds edytował ten post 01 maj 2017 - 15:35

Aktualnie jestem głównym spawaczem w firmie produkującej maszyny do produkcji jedzenia i farmaceutyków.

Zdjęcia z mojej pracy -> https://www.instagra...m/badass.welds/


#5 Henry

Henry

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 04 maj 2017 - 20:15

Ok, a funkcja "soft start"?  Jakie sa objawy zlego nastawienia posuwu? 

 

Z tego co wiem za mały posuw widac kropelki na koncu stapiajacego sie drutu i duzy rozprysk, za duzy posuw przy zajarzania łuku drut strzela, sa jeszcze jakies wskazowki zeby dobrze ustawiac posuw drutu? 



#6 swr80

swr80

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 57 postów

Napisano 13 październik 2018 - 09:19

Jaki preparat antyodpryskowy polecacie do dysz i do materiału?

Spray, czy atomizer?

Jakiej firmy?

Pozdrawiam



#7 Bu-cyrus

Bu-cyrus

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 837 postów

Napisano 13 październik 2018 - 18:57

Do dyszy polecam używać tylko !!!  pasty tzn, zamaczać ją max. 10 mm  i nie więcej bo można zatkać wyloty gazu na rozdzielaczu. Spray odpada.


Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali

 

https://www.youtube....w_as=subscriber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#8 swr80

swr80

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 57 postów

Napisano 13 październik 2018 - 22:17

Dzieki za info, słyszałem że powinno sie dyszę maczać na goraco, bo inaczej dużo tego smarowidła zostaje na dyszy a potem kapie



#9 swr80

swr80

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 57 postów

Napisano 13 październik 2018 - 22:22

 


Użytkownik swr80 edytował ten post 13 październik 2018 - 22:22


#10 Bu-cyrus

Bu-cyrus

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 837 postów

Napisano 14 październik 2018 - 06:34

Jest dokładnie jak piszesz, "przejeżdżasz" lage i pasta. Kilka razy na początku zmiany a potem już rzadziej. 

https://www.icd.pl/p...pn-uf-1000.html


Człowiek, który się nie myli, jest jak drzewo, które się nie pali

 

https://www.youtube....w_as=subscriber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#11 swr80

swr80

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 57 postów

Napisano 14 październik 2018 - 09:11

Dzieki, pozdrawiam.



#12 frank horrigan

frank horrigan

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 105 postów

Napisano 29 październik 2018 - 14:07

Jakiego gazu osłonowego używasz?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych