Rura nierdzewna
#1
Napisano 14 styczeń 2017 - 09:25
#2
Napisano 14 styczeń 2017 - 10:20
masz dwa kawałki rurki, środek pilniczkiem usuń gradu jak ładnie dolega to łapiesz bez drutu z 6 punktów zaklejasz jedna stronę rury np taśmą aluminiową, a drugą stronę wpuszczasz przewód co leci argon zatykasz jakąś szmatą aby nie uciekał z strony przewodu, a z drugiej strony robisz z 3-4 dziurki elektrodą aby ciśnienie się nie robiło w rurze bo wywali ci pod czas spawania. Na reduktorze ustawiasz osłonę argonu ile ma lecieć to z max 12l. Jak rura długa to czekasz, aż sie wypełni argonem i powietrze wyrzuci i spawasz.
#3
Napisano 14 styczeń 2017 - 11:07
yyy Devel...6 punktow na fi50?? z gazem to zalezy tez jkie dlugie sa odcinki...jak za duzo "dmucha" to wypcha przetop lub zaciaga lewe powietrze z zewnatrz jak spawasz....pusc gaz poczekaj do minuty jak jest za duzo gazu przykrec (ja sprawdzam ustami lub reka oddalona tak do 10 cm i ma delikatnie dmuchac)
#4
Napisano 14 styczeń 2017 - 15:49
Tak mi sie na pisało 6 4 wystarczy na takiej średnicy.
#5
Napisano 29 styczeń 2017 - 20:44
Użytkownik Proceder edytował ten post 30 styczeń 2017 - 18:01
#6
Napisano 02 luty 2017 - 16:04
Opiszę tylko jak ja przeważnie spawam rurki do sanitarki. Przeważnie robię 3 szczepy co 120º, zaczynam od jednego po czym wprowadzam rurkę z jednej strony szczelnie zaklejam ją taśmą (użyj jakiej masz, pamiętaj, że im bliżej spoiny tym gorzej ponieważ taśma będzie się topić klej będzie parować i może zanieczyścić spoinę. Są co prawda taśmy silikonowe przeźroczyste które są specjanie przystosowane do podmuchu argonu i wytrzymują duże temperatury ale domyślam się, że nie jesteś na tym poziomie, żeby ją nosić w torbie), do drugiej strony rurki przykładam kawałek przeźroczystej pleksy, zaklejam taśmą na odwrót (nie klejącą stroną do góry po czym klejącą stroną do dołu tworząc kołnierz, masz tutaj bonus w postaci możliwości zobaczenia jak wygląda przetop przez plekse oraz przy takim przyklejeniu nie masz problemu topiącego się kleju na materiał. Tak samo polecam uważać, żeby plastik nie przytopił się do metalu ze względu na większą ilość czyszczenia po. Co do amperażu bywa różnie zasada mówi 40A na 1mm grubości przy stali czarnej, a przy nierdzewce -10% od tej wartości - sam wyczujesz ile będzie najlepiej, pamiętaj, że pośpiech nie jest wskazany przy spawaniu. Jeszcze jedna rzecz o której warto pamiętać to im grubszy drut tym bardziej wychładzasz spoinę, ja przeważnie używam przy takich grubościach materiału drutu 1mm max 1.2. A co do samego argonu o którym prawie zapomniałem napisać to pamiętaj, że jest cięższy niż powietrze więc zawsze wlot w najniższym punkcie wylot w najwyższym, zrobisz kilka małych dziurek na wylocie albo tak jak ja mały kawałek nie zaklejony i będzie ok, ciśnienie nie duże jak mój poprzednik napisał, wyczuj ręką. I jeszcze jedno szczepy przy tak małej ściance rób bez drutu wszystko ma dolegać ładnie, materiał ma być czysty porządnie wyczyszczony z dwóch stron acetonem.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że trochę Ci pomogłem.
W załącznik zdjęcie do rurki którą pospawałem właśnie opisaną metodą.
Załączone pliki
Aktualnie jestem głównym spawaczem w firmie produkującej maszyny do produkcji jedzenia i farmaceutyków.
Zdjęcia z mojej pracy -> https://www.instagra...m/badass.welds/
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych