Skocz do zawartości


Zdjęcie

MiG Tig Lutospawanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarcinP

MarcinP

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 10 listopad 2016 - 09:46


Witam wszystkich na forum.
Jestem przed zakupem spawarki na własne potrzeby. Głownie to będzie pracować 2 razy w miesiącu przy blacharce samochodowej i ewentualnie przydomowych majsterkowych robotach. Czasami chciałbym przyspawać rury do chłodnicy intercoolera w terenówkach. Metal jaki bym spawał to najczesciej 0.5 do 3mm.

Pytanie moje teraz brzmi czy jest sens kupować "kombajn" do wszystkiego np. Sherman MTM251 czy kupić osobno każdą spawarke ?


Jestem totalnie zielony w temacie spawarek dlatego zwracamy się do doświadczonych.

Pozdrawiam.

#2 Developers

Developers

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 819 postów
  • LokalizacjaMój świat....Moje kredki....

Napisano 10 listopad 2016 - 21:22

jak byś miał robić blacharkę samochodową to migomat ( tigiem też da radę, ale to jest męczarnia )

a jak jakaś rura czy coś aluminium, czy kwasówka to jakiś tig AC/DC



#3 Migo_Tigo_man

Migo_Tigo_man

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
  • LokalizacjaLubelskie

Napisano 13 grudzień 2016 - 13:01

jak byś miał robić blacharkę samochodową to migomat ( tigiem też da radę, ale to jest męczarnia )

a jak jakaś rura czy coś aluminium, czy kwasówka to jakiś tig AC/DC

 

Zasadniczo inwertorowe migomaty dziś mogą wszystko spawać (lub kleić żeby być precyzyjnym :P ), zależy tylko jaki gaz (co2 lub co2/arg lub argon) i jakiego drutu - czyli jakiej metody - MAG czy MIG użyjesz? Bo Developers ma racje alu i 308l najlepiej TIGiem AC/DC robić, ale miogomat inwertorowy też ostatecznie da radę i jest duuuużo (o jakieś 2tys zł) tańszy.

 

PS.: jak blacharka i ocynk to polecam MAGNUM MIG 205L. Zobacz sobie jak śmiga: https://youtu.be/yALvrMXFWjQ


Użytkownik Migo_Tigo_man edytował ten post 13 grudzień 2016 - 13:04


#4 Rysiek Hugowski