Cześć
spawam zbiorniki ze stali nierdzewnej bez spoiwa (kanty, scianka 2mm) czy jest to poprawne? czy spaw ma mniejszą wytrzymałość? . Sprawdzałem zbiornik pod ciśnieniem i żadnych dziur nie było, zastanawia mnie tylko jak z wytrzymałoscią ?
I jeszcze jedno spoina wychdzi mi taka szara, a gdzieniegdzie jest tak ładnie zabarwiona, od czego to też zalezy ?
Spawanie bez spoiwa
#1
Napisano 29 sierpień 2016 - 20:18
#2
Napisano 29 sierpień 2016 - 22:13
Ja skrywki czy coś na baniaku obtapiam, rurki do 3mm walę bez spoiwa i ciśnieniowo wytrzymują, Po prostu ma być szczelne, a co pracuje czy jest narażone na zmęczenia musisz użyć spoiwa.
#3
Napisano 30 sierpień 2016 - 15:57
moje zdanie jest takie ,że jeśli te zbiorniki idą na ciśnienia to powinny być przetopiony cały materiał jeśli lico jest lekko zaniżone nie ma tragedii, ale w środku musi być przetop może być płaski lub lekko wklęsły ,lecz nie może dojść do sytuacji w której nie dojdzie do stopienia dwóch krawędzi tzw. powstaniu Karbu od środka
oczywiście spawane na osłonie od środka?
więc podsumowując jeśli spawasz to na osłonie od środka Argon / żel oraz przetapiasz dobrze ścianki dzięki czemu powstaje przetop i lico płaskie lub minimalnie wklęsłe i jest to zbiornik pod niskie ciśnienia to zgodzę się ,że można tak robić
Własnie wracając do tych szarych miejsc to właśnie wina tego że nie stosujesz od środka osłony / żelu
napisz coś więcej o tym na co te zbiorniki to będę mógł się wypowiedzieć obszerniej
U nas w Firmie spawamy takie zbiorniki fi 400 grubość 3 mm do nawanialni gazu na THT i wszystko badane i normalnie spawamy to na osłonie argonu na szczelinie
#4
Napisano 30 sierpień 2016 - 20:22
Spawam bez osłony w środku, zbiorniki sprawdzam cisnieniowo tylko i wyłącznie po to żeby mieć pewność ze jest szczelny. Zbiorniki są na paliwo do samochodów offroadowych lub drifftowych wiec chodzi tylko o to aby były szczelne. Tylko pytam czy jest możliwosć rozszczelnienia takiej spoiny?. Jestem początkującym tigowcem (głownie tylko mag) wiec stąd pytania
zdjęcie spoiny
ps: Konieczne jest stosowanie osłony wewnętrznej ? musze mieć do tego specjalny reduktor ? jaki zakupić?
Użytkownik Michalaktm edytował ten post 30 sierpień 2016 - 20:23
#5
Napisano 30 sierpień 2016 - 20:38
podejrzewam że te zbiorniki jedyne jakie ciśnienie mają to ciśnienie płynu czyli benzyny może lekko wyższe z powodu wydzielania się gazów jeśli bijesz je na te kilka barów to myślę ze twój sposób jest okey ale polecałbym spróbować z osłoną
co do osłony wewnętrznej są dwie opcje albo 2 reduktory i 2 butle albo reduktor z dwoma wylotami i z 2 rotametrami
jest jeszcze opcja smarowania żelem krawędzi od środka i ten żel spalając się tworzy osłonę zapobiegająca utlenianiu się metalu, po prostu smarujesz żelem elementy gdzie będzie spaw od środka przed spawaniem, heftujesz i spawasz
co do spoin to myślałem że to zbiorniki są robione z rury i są spawane do czołowo. a Tutaj mamy spoinę narożna lecz do środka dostaje się metal więc tak jak pisałem spróbowałbym na osłonie możesz sobie więcej liczyć wtedy za taki zbiornik ,ale też jakość produktu jest bardzo dobra wiec to się ceni i będzie wykonane według sztuki
Jak byś miał jakieś pytania pisz postaram się pomóc
#6
Napisano 30 sierpień 2016 - 22:01
Do samochodów itp to tez powinien być w osłonie, paliwo, benzol, czy metan ten syf z utlenienia idzie i filtry za wala. Kolektory ssące w osłonie tylko lub bez przetopu. Wszystko co spożywka w osłonie, tamdem, żele i inne sepcyfiki. Bo przegrzewać utelenienie to nie jest to co powinno być.
Ja kiedyś stosowałem taśmę aluminiową i oklejałem z 2-3 razy i zostawiałem lekką góreczkę, zeby powietrze się nie dostało i spaw nie wychodził utleniony, każdy ma jakieś tam sposoby. Ale czasami w domu jakieś fuchy to musiałem drugą butle dokupić, aby zrobić w osłonie i nie mieć kogoś na sumieniu.
Ale po twoim zdjęciu widzę, że szczelność jest perfekt, ale przetopu na bank nie ma (Chyba, że się nie mylę)
#7
Napisano 31 sierpień 2016 - 18:04
właściwie w tych zbiornikach nie ma zadnego cisnienia bo jest odpowietrznik. Jaką to paste mam kupić? jak to się dokładnie nazywa? . Dodadkowa butla i reduktor szczerze nie wchodzi w gre, nie jestem z ludzi którzy robią fuszere, chce żeby było dobrze i żeby klient wrócił, niestety musze isć na kompromis rynek jest zapchany wiec ceny też nie walniee niewiadomo jakiej bo nikt mi nie kupi
Developers w jaki sposób jesteś wstanie stwiedzić nie zaglądajac do środka czy przetopu nie ma ?
#8
Napisano 31 sierpień 2016 - 19:12
Powiem tak drogi jest topnik do nierdzewki 300 zl za0,5 kg taki znalazłem na allegro musisz najlepiej popytać w swoich sklepach spawalniczych o mniejsza ilość dla testów mniejsze opakowania myśmy to zamawiali w sklepie spawalniczym i przychodziło w srebrnych puszkach taka pasta ale już nie pracuje w tej firmie gdzie to stosowałem niekiedy z reguły formujemy argonem
#9
Napisano 01 wrzesień 2016 - 15:19
A może byś tak zastosował tz. TRÓJNIK ..........do reduktora ARGONU ..... jednym końcem podłącz do polnika ( spawarki ) , a z drugi koniec do zbiornika .Uszczelnij wszystko taśmą malarską papierową taką jak używają do malowania i do spawania ..
Jedna butla ,jeden reduktor , i po sprawie ....
A pasta jest SOLAR FLUX miesza się z niewielką ilością denaturatu lub ( alkoholu ) ...Robisz taką papkę i to nakładasz na spawany materiał od strony wewnętrznej .
Nie wolno uderzać po zastosowaniu pasty niczym bo odpadnie jest to dość sypkie po odparowaniu alkoholu .....
#10
Napisano 01 wrzesień 2016 - 16:42
Czyli pasta mija się z celem bo ona zostanie w zbiorniku i tego juz nie wypłucze z tamtąd, Nie idzie to pod ciśnienie wiec wydaje mi się ze nie ma sensu stosować osłony wew. po za tym koszty by mnie zjadły, a tak drogiego zbiornika nikt nie kupi. Dopiero sie rozwijam wiec musze robic cokolwiek byle by trenowac
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych