Skocz do zawartości


Zdjęcie

Uprawnienia - hipokryzja ?

Hipokryzja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nowicjusz

Nowicjusz

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 23 kwiecień 2016 - 20:00

Witam,

Jak sam nick wskazuje jestem nowicjuszem tzn. w tym temacie, ale posiadam ogromny bagaż doświadczenia życiowego w tym kraju (20 lat pracy w PGNiG + od 1996r własna dz. gosp) Do rzeczy: Postanowiłem "zrobić" kurs spawalniczy i jak zwykle dostałem świra w absurdzie, w którym uczestniczę. Na pierwszym wykładzie dziadek smęcąc wskazuje do czego "pniemy" tzn. co będziemy mogli robić po tym kursie (MIG/MAG - TIG) jak zobaczyłem jak rozbudowana, nie kosmiczna skala spawalnictwa wzgl.: materiały, czy spawanie w dół w górę pod kątem, blachy czy rury, metale niemetale, czy spawanie .... brakuje jeszcze: spawanie w czarnej, białej dupie czy w blasku świec a może światła sztucznego (tu znów można rozbić ledowe, świetlówki, zwykła żarówka - dalej barwy: ciepła; zimna ...)

  Pytam się "Dziadka" - prowadzącego wykład: " Panie jeżeli zrobię "papiury"- dot. pozycji spawanina PA / PB / PC / Pd  ... czy coś tam - dot. pozycji spawani  Pozycje spawania wg PN-EN ISO 6947  tj. do jasnej chole...y jeżeli będę jedynym spawaczem w firmie i dostane element gdzie będzie spaw w 45st. + poziomy i ten pionowy, na który nie mam papiurów to co ????????????????????????????? "      Dziadek mówi: Panie to normalne, że tych norm nikt nie stosuje ???????????? no dobra, to tylko jedna z 11-stu wytycznych, które trzeba zdawać nie licząc spawania podstawowego / ponad podstawowego / dozorowego ....