Skocz do zawartości


Zdjęcie

Początkujący - prośba o porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Micchaleq

Micchaleq

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 02 lipiec 2015 - 20:52

Witam wszystkich,

 

Zacznę od tego, że moje umiejętności dalekie są od spawania bynajmniej jeżeli chodzi o kierunek studiów etc. Nie mnie jednak mam swój dom i chciałbym conieco sobie w okuł niego czasem coś zrobić.

 

Kupiłem sobie spawarkę MAGNUM SNAKE 200P ( nie LCD ) dałem tam jakieś 650zł. Czytałem ze to przyzwoity sprzęt i na moje potrzeby to aż nad to. Do tego kupiłem sobie elektrody zasadowe bester  2,5 x 350 DC+ nie wiem czy dobre wziąłem można powiedzieć jedne z tańszych. Rączkę z elektrodą przymocowałem do + a mase do -.

 

Wziąłem sobie dwa kawałki metalu ( chyba stal - nie znam się na 100% ) jakiś stary kątownik oraz kształtownik i próbowałem je ze sobą zespawać oczywiście przetarłem je szczotką drucianą ( jutro spróbuje jeszcze je oczyścić do 0 szlifierką kątową ) może nalot rdzy był problemem.

 

Problemy które występują u mnie to to, że elektroda nie chce się zajarzyć ( czy jak to się nazywa ), jak się zajarzy to się przyspawywała tak że nie dało się jej ruszyć. Musiałem wyłączyć spawarkę i ją oderwać tzn ukręcić. Czasem zdarzyło się, że elektroda na chwilę się zajarzyła, ale w końcowym efekcie wyszły ( jak to mój dziadek nazywał ) smarki. Próbowałem również trzeć elektrodę o beton i efekt był ok, ale to trochę lipne zważając na to że nie którzy nie mają takich problemów. 

 

W sumie próbowałem wielu możliwości tzn od 90A do 160A.

 

Na koniec dodam, bo nie wiem czy to też może być problem, ale spawarkę podłączyłem do normalnego gniazdka w domu wykorzystując przedłużać około 10/20m ogrodowy ( oczywiście całego go rozwinąłem ) tak by się nie plątał, był on bez uziemienia.

 

Bardzo was proszę o porady co mogę robić źle, czy elektrody które zakupiłem są ok czy lepiej je zmienić na jakieś inne?