Skocz do zawartości


Zdjęcie

Usuwanie postów w opiniach o pracodawcach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 02 kwiecień 2015 - 13:57

Mam pytanie do administracji... myślę że nie ja jeden...

 

Rozumiem że temat pisania opinii na temat pracodawców jest troszkę niewygodny, ponieważ większość z nas tu piszących posługuję się nick'ami nie umożliwiającymi nas identyfikację i różnie to może być z intencjami danej osoby piszącej imiennie o firmie...

 

Nie mnie oceniać intencje innych, moje opinie na temat kilku firm są znane i mocno podparte jakimiś argumentami...

 

Do rzeczy:

 

Wypowiadałem się w jednym z tematów na forum, wyraziłem swoją opinię / wątpliwość na temat pracy i poziomu wynagrodzeń po kursie, jak się nie mylę wszedłem w spór z osobą podstawioną która pracowała lub była związana z firmą oferującą kursy... no dawno to było, szczegółów już nie pamiętam.. ale:

 

- moje teksty od dłuższego czasu nie zawierają jakich obraźliwych stwierdzeń, myślę że są stonowane...

- nie sądzę że zawierały jakieś pomówienia itd...

 

Zostały one usunięte... tylko że:

 

- nie dostałem żadnego ostrzeżenia, widocznego w moim profilu - co było by oczywistym krokiem, jeśli moje teksty naruszały by regulamin tego forum...

- nie dostałem również upomnienia w PW...

- nie zostałem również przez to (wypowiedzi) usunięty z forum lub zablokowanym - co by było oczywistym krokiem, jeśli moja argumentacja była by nie właściwa...

- nie została mi wysłana żadna wiadomość z jakiego powodu zostały usunięte moje wypowiedzi...

 

Czy administracja nie uważa że takie sytuacje powinny być wyjaśnione, chociaż to w formie krótkiej notki w temacie, że posty xyz zostały usunięte ponieważ xyz dopuścił się tego i tamtego lub chociaż jakiej powiadomienie dlaczego zostają usunięte moje wpisy...

 

Obawiam się że to forum idzie w stronę innej magicznej strony, tej na której nagle pracodawcy są ekstra cool i te kilka lat - stron komentarzy wyparowuje... wiadomo tych nie przychylnych...

 

Nie wchodzę w szczegóły czy moje wypowiedzi były słuszne czy też nie, ale może warto by było kasując czyjeś wypowiedzi, zaznaczyć swoją pracę jako administratora i napisać krótkie uzasadnienie co do podjętej decyzji... żeby później nie było niedomówień z żadnej strony, ponieważ ja się akurat nie czuję komfortowo - nie miałem pełnego dostępu do forum i nie mogłem śledzić wielu tematów, a tu się nagle okazuje że nie tylko moje wypowiedzi zostały skasowane bez żadnej informacji zwrotnej, dlaczego???

 

[color=#0000ff;]Prośba do administracji, czy następny razem jeśli będą kasowane czyjeś - nie tylko moje wypowiedzi, czy nie można poinformować chociaż z jakiego powodu...[/color]



#2 PanJacek

PanJacek

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 865 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 14:06

Dołączona grafika

 

Przecież nie edytują jeszcze naszych prywatnych dyskusji :D


Użytkownik PanJacek edytował ten post 02 kwiecień 2015 - 14:06


#3 Admin

Admin

    Weteran

  • Administrator
  • 119 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 14:41

O jaki długi wpis, spróbuję odpowiedzieć (Cytaty, na które odpowiadam będą na niebiesko).

 

[color=#0000cd;]Rozumiem że temat pisania opinii na temat pracodawców jest troszkę niewygodny[/color]

Jest bardzo niewygodny ale uważamy, że to jest potrzebne. Tłumaczyłem to milion razy.

Ja osobiście byłem jako świadek na sprawie o naruszenie dobrego imienia firm w sądzie w Bydgoszczy i w Płocku.

Zwrócono mi za bilet ale dwa dni wyjęte z życiorysu - mieszkam w Katowicach.

Kto jest chętny by jechać za mnie w przyszłości????

Przypominam, że forum jest bezpłatne i bez reklam. Pośrednio jedynie wpływa na prestiż i nieco na ruch w portalu Spawalnictwo.com.pl.

 

Jeśli wpis o firmie jest regulaminowy, stonowany i dobrze opisuje sytuację, to jest nie do ruszenia.

Wiele firm do nas pisze przez prawników. Usuwamy tak mało jak to możliwe, choć najczęściej jest wniosek by usunąć wszystko o danej firmie.

 

 

[color=#0000cd;]Zostały one usunięte... tylko że:[/color]

 

Nie ma szans bym pamiętał każde usunięcie. Często jednak dostajemy skargę na czyjeś słownictwo i ataki od użytkowników. Wtedy usuwamy dany post. Niestety kolejne posty się do niego odnoszą i tracą sens. Wtedy masowo usuwamy takie posty.[color=#0000cd;] [/color]Nie mam siły by wysyłać w tej sprawie np. 20 wiadomości.

 

[color=#0000cd;]- nie dostałem żadnego ostrzeżenia, widocznego w moim profilu - co było by oczywistym krokiem, jeśli moje teksty naruszały by regulamin tego forum...[/color]

Odnosząc się do tego co wyżej napisałem, nie mam w takim razie za co ostrzegać.

[color=#0000cd;]- nie dostałem również upomnienia w PW...[/color]

j.w.

[color=#0000cd;]- nie zostałem również przez to (wypowiedzi) usunięty z forum lub zablokowanym - co by było oczywistym krokiem, jeśli moja argumentacja była by nie właściwa...[/color]

j.w.

[color=#0000cd;]- nie została mi wysłana żadna wiadomość z jakiego powodu zostały usunięte moje wypowiedzi...[/color]

j.w.

 

 

[color=#0000cd;]Czy administracja nie uważa że takie sytuacje powinny być wyjaśnione[/color]

Nie ma takiej technicznej możliwości. Zajechałbym się. Inna sprawa, że nikt raczej nie interweniuje. Użytkownicy wiedzą co piszą i co jest usuwane. Za usuwanie bzdur też nikt się nie czepia.

Piszę gdy usuwam konto. Piszę gdy daję ostrzeżenie. Piszę gdy jestem o krok od ostrzeżenia.

 

[color=#0000cd;]Obawiam się że to forum idzie w stronę innej magicznej strony[/color]

Ta magiczna strona bierze pieniądze za usuwanie opinii od pracodawców. Mają sztab prawników i liczą się z pozwami firm. Przeznaczają na to część dochodu. My jesteśmy bezpłatni w 100%. Nie mamy pieniędzy by płacić za wpisy użytkowników i chęci by tułać się po sądach.

 

Użytkownik prezesAdammm otrzymał kiedyś propozycję by zostać moderatorem forum. Odmówił.

 

Bez ostrzeżenia usuwamy jeszcze: stare tematy, zdezaktualizowane, takie na które nikt nie odpowiadział a był to np. jedyny temat danego użytkownika, który potem o naszym forum już zapomniał - innymi słowy usuwamy śmieci bez powiadomienia.

Jeśli użytkownik daje jedną odpowiedź w 5 postach by sobie nabić punktów, to często scalamy to w jeden post.

 

Usuwamy jeszcze posty w stylu: no no.. nieźle, ale jazda, kto by pomyślał, trzeba walczyć z takimi firmami, i inne zapychacze, których jedynym celem jest nabijanie sobie punktów.

 

Co do ostatniego pytania. OK. Jeśli coś usunę o danej firmie wskutek interwencji firmy, to będę powiadamiał. To są rzadkie przypadki.



#4 PanJacek

PanJacek

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 865 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 14:56

Czyli problemem są prawnicy, no to trzeba umieścić forum na obcym serwerze, nie podawać kto za to odpowiada i niech piszą na Berdyczów.

Są państwa gdzie o pomoc prawną w takich sprawach można pisać prosto do okrągłego segregatora pod stołem.


Użytkownik PanJacek edytował ten post 02 kwiecień 2015 - 14:57


#5 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 02 kwiecień 2015 - 15:13

Zgadzam się z administracją... tylko że tu co najmniej w dyskusji wchodziło co najmniej cztery osoby, ja - Viking, osoba zachwalająca pracę, niby kuzyn spawacza oraz jak pamiętam chyba nawet coś tam Tudor skomentował... coś do Vikinga - więcej nie pamiętam - byłem wyłączony z obserwacji forum -  z prostej przyczyny problemy techniczne, no związane z brakiem dostępu do komputera a moja komórka to nie był sprzęt dobry do przeglądania stron...

 

Czyli to jednak było coś więcej niż dysputy jednej osoby, może jednak warto by było w takim przypadku zrobić wyjątek i dać feedback w temacie, myślę że aż tak wiele tego typu tematów nie było... z taką ilością skasowanych wypowiedzi i biorących w niej udział kilku użytkowników...

 

To jest wyłącznie uwaga / prośba do administracji - kierowana wyłącznie do nowych działań podejmowanych przez administrację - podałem wyłącznie przykład... Jeśli kilka osób pisze i usuwa się ich posty to można by było napisać... Ot jak było ze stocznią w Rosych... czy jakoś tak..

 

Wszystko klarowne, podane na tacy i jest OK, mucha nie siada - nie piszemy o jednej wypowiedzi jednego usera tylko kilku różnych....

 

[color=#008000;]No tak: Moderator...[/color]

Jako osoba o ugruntowanych poglądach, które mogą powodować i jednak powodują konflikty, mający swój własny styl pisania, budzący kontrowersje - totalnie nie nadaję się na moderatora forum, szczególnie jeśli wypowiadam się w różnych tematach jako spawacz... ciężko wtedy oprzeć się zarzutom ze strony innych użytkowników o działanie na forum wyłącznie we własnym interesie, krótko mówiąc ciężko być sędzią w swojej sprawie...

 

Dlatego nie uważam żeby zaszczytna funkcja moderatora największego forum tego typu w Polsce, była by czymś odpowiednim dla mnie - ponieważ musiałbym ograniczyć swoje wypowiedzi do minimum - przez co sens bycia - istnienia prezesAdammm'a na forum byłby żaden...



#6 Admin

Admin

    Weteran

  • Administrator
  • 119 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 15:37

Do Pan Jacek

 

Forum jest powiązane z portalem Spawalnictwo.com.pl. Nie możemy iść w proponowanym przez Pana kierunku.

Jest jedno forum spawalnicze gdzie teoretycznie właściciel nie jest znany. Liczby określające te forum są przyzwoite jednak obecna dynamika rozwoju niemal zerowa.

Musimy działać jawnie, grać w otwarte karty, tworzyć markę na rynku i nie chować się by to forum miało sens.

Nie ukrywam, że w odległej przyszłości mamy nadzieję wprowadzić reklamy lub inny sposób zarabiania na tym forum.

Reputacja forum może być wtedy dla nas kluczowa.

 

Do Prezesa Adama

 

Rozumiem. Postaram się zrobić co mogę. Mogę dodawać też post o rodzaju i przyczynie dokonanych zmian w danym temacie.

Chyba wiem o jaki temat chodzi. Tam właściciel firmy zarejestrował dwa konta - był między innymi tym kuzynem spawacza. Przy okazji realizacji jego skargi, usunąłem te dwa konta. Wszystko dalej straciło sens i było dużo usuwania.

 

Na marginesie

 

Nieraz widzę posty w stylu, mój kolega jest spawaczem albo mój kuzyn jest spawaczem i o tej firmie dobrze lub źle mówił.

To jest w 100% totalna bzdura.

Jaka jest szansa, że ja, nie będąc spawaczem, usłyszałem od kuzyna, że mu źle w danej firmie było, zapamiętałem firmę, potem postanowiłem odwiedzić forum spawalnicze i akurat trafiłem na temat gdzie ludzie pytają o daną firmę i z dobrego serca zarejestrowałem nowe konto i w pierwszym poście napisałem, co mi kuzyn opowiadał.

Takie konta najczęściej zaznaczam sobie jako do usunięcia. Potem gdy się okazuje, że to był jedyny wpis, to dane konto usuwam.

 

Paradoks polega na tym, że z jednej strony usuwam więcej niż ktokolwiek by się spodziewał w imię przejrzystości forum i usuwania śmieci, z drugiej strony zarzuty dotyczące kasowania pisane przez starych użytkowników nie mają najczęściej uzasadnienia, bo takich użytkowników w ogóle nie dotykam. Za bardzo są oni wartościowi dla forum.

 

Wartościowe treści i tworzący je użytkownicy są nietykalni.



#7 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 02 kwiecień 2015 - 16:01

Mogę dodawać też post o rodzaju i przyczynie dokonanych zmian w danym temacie.

 

Chyba wiem o jaki temat chodzi. Tam[color=#0000ff;] właściciel firmy zarejestrował dwa konta - był między innymi tym kuzynem spawacza. Przy okazji realizacji jego skargi, usunąłem te dwa konta. Wszystko dalej straciło sens i było dużo usuwania.[/color]

 

No i właśnie taki post w podobnym charakterze jak tu zacytowałem i podkolorowałem byłby po prostu idealny...

 

Wszystko podane jak na tacy... nic więcej nie jest więcej potrzebne...

 

 



#8 PanJacek

PanJacek

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 865 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 17:15

Czy administracja ma możliwość, w sprawach o które czepi się jakaś kancelaria, zaznaczać informację jako "wprowadzającą w błąd"/"nieprawdziwą" i dołączać iż oznaczyła tak informację na wniosek kancelarii "załączamy kopię pisma" wynajętej przez "firma"?

 

Wtedy będzie formalnością za dość, będzie informacja, będzie przyczyna jej oznaczenia jako błędnej, będzie uzasadnienie, wszystko będzie tip top, a archiwum trzeba prowadzić :D

 

Jawność przy tym będzie, transparentność :)

 

Proszę przywracać takie posty wraz z załącznikami kto i dlaczego je usunął, w celach archiwalnych oczywiście, nie informacyjnych ^^


Użytkownik PanJacek edytował ten post 02 kwiecień 2015 - 17:16


#9 Admin

Admin

    Weteran

  • Administrator
  • 119 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 17:27

Myślę, że na początek info "Usunięte na wniosek firmy" nie będzie problemem. Czy miałaby to być kopia pisma... nie wiem. Często wskazuje ona na obraźliwe treści więc nie wiem czy miałoby sens usunięcie treści a potem zamieszczenie pisma z informacją o tym co było usunięte.

 

OK, będę dodawał posty o dokonanych zmianach wszędzie z wyjątkiem usuwania postów śmieciowych.



#10 PanJacek

PanJacek

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 865 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 18:22

Myślę, że tam gdzie na bezczelnego chcą usuwania informacji niewygodnych to równie bezczelnie należy "archiwizować" samą informację oraz kto i dlaczego zażyczył sobie oznaczenia informacji jako nieprawdziwej.

 

Wszak usuwać i zmieniać informacji zgodnie z ustawą nie wolno, ale wolno ją oznaczyć jako fałszywą oraz objaśnić według kogo jest to informacją błędna oraz czym się kierował.

Szybko im przejdzie walka z wiatrakami.

 

Artykuły KK od 267 do 269 i 287 regulują te kwestie.

 

Wszak my tu wymieniamy informacje aby właściwie dysponować naszym mieniem.



#11 Admin

Admin

    Weteran

  • Administrator
  • 119 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 22:06

Welder1967. Zaakceptował Pan regulamin.

 

Wystarczy zamiast nazywania kogoś złodziejem napisać, że nie dostało się jeszcze wynagrodzenia.



#12 Artur

Artur

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 233 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 kwiecień 2015 - 13:57

Panie Jacku,a jak nazwać kogoś kto nie wypłaca pensji?

Dla banku któremu nie mogę oddać pożyczki przez pracodawcę (bo  ten zalega z wynagrodzeniem) z klienta staję się dłużnikiem,a potem oszustem.

No to jak nazwać takiego pracodawcę?

Księgującego inaczej???

Nie,ja takiego pracodawcę nazwę ZŁODZIEJEM!

I to będzie całkowicie zgodne z prawem.



#13 Admin

Admin

    Weteran

  • Administrator
  • 119 postów

Napisano 03 kwiecień 2015 - 16:51

Może być wiele powodów, dla których pracodawca nie wypłacił wynagrodzenia - nie wszystkie sprowadzają się do słowa złodziej.

Tak samo jak może być wiele powodów, dla których pracownik nie przyszedł do pracy, choć wg proponowanej logiki, za każdym razem należałoby takiego pracownika nazwać bumelantem.

 

Jeśli pracodawca nie płaci, to proszę pisać, że nie płaci. Wtedy nie mam z tym generalnie problemu. Nawet jak pracodawca zainterweniuje, to trudniej z tym pójść do sądu. Trudniej mnie też namówić do usunięcia takiego postu.



#14 PanJacek

PanJacek

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 865 postów

Napisano 03 kwiecień 2015 - 18:44

Na tym polega sprawowanie władzy, że można Administratora przymusić do udawania że deszcz pada, bo za to że przyzwoli na zapis iż złodziej jest złodziejem sam trafi na państwowy wikt na tydzień w celu przywrócenia mu słuchu.

 

Taki mamy klimat, że to niby deszcz pada.

 

Źródłem tegoż "prawa" jest referendum ludowe z 1946 roku o ustanowieniu państwa :)

 

A jak administrator będzie wnukom enkawudzistów fikał, to mu komornik zabierze rower, wędkę i jeszcze sąsiadowi traktor. Bo może, i grupa mocno ściskająca karabiny za nim stoi.

Sobie nie możemy nawet popisać, chyba że o bijącym sercu partii.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych