Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spawanie aluminium


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 durbek

durbek

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 09:33

Witam. Posiadam spawarke inwertorową Vander 200A. Metodą MMA idzie idealnie lecz gdy przełącze na metodę TIG jest nieco gorzej. Gaz osłonowy argon, elektroda złota 1,6 prąd około od 15 do 80... i gdy zajazę łuk przy aluminium to materiał się łuszczy jak podpalany plastik. Natomiast przy spawaniu stali luk nie jest skupion, lata w kołko jak pijany ( powodem moze być to, że gdy zajaże łuk to na elektrodzie od razu robi się babelek dziwny- dlaczego? ) Jestem początkujący, czytam poradniki mam ksiązke o spawaniu jakoś sobie radzzę lecz spawanie metodą TIG jest troche bardziej skoplikowane. pozdrawiam



#2 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 21 grudzień 2014 - 16:14

No wiesz spawarki oprócz nazwy firmy + amperażu posiadają również oznaczenia modelu... te dodatkowe informacje by ułatwiły odpowiedź...

 

Ciężko coś wydumać z tak ograniczonych informacji...

 

Ponieważ jeśli masz inwerter to tania opcja to taki DC na prąd stały - czyli właściwie nie ma możliwości spawania aluminium... w tych instrukcjach piszą że metoda TIG służy do spawania... tego i tam tego, nie piszą że konkretnie ten model...

 

Prądem AC zmiennym spawamy aluminium tylko że spawarka kosztuje koło 2 tysi...

 

Przy spawaniu AC normalnie tworzy się kulka na elektrodzie, ale nie przy spawaniu prądem DC - te tryby się przełącza.

 

W spawaniu metodą TIG DC minus mamy podłączony do palnika a plus do masy...