Skocz do zawartości


Zdjęcie

zapytanie o obowiązki inż spawalnika IWE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 patrykop85@gmail.com

patrykop85@gmail.com

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 11 grudzień 2014 - 22:32

Dzień dobry

Robię uprawnienia IWE i nie pracuję jako spawalnik. Chce sobie przygotować programik w exelu ułatwiający pracę inż spawalnikowi.

Wstępnie myślę o 

1. Baza spawaczy: metoda, zakres uprawnień, data wygaśnięcia (przedłużenia), numer stempla.

2. Formatka obliczająca czas spawalnia w danej pozycji, metodzie, zużycie gazu, spoiwa, prądu, koszta - prosiłbym o podanie namiarów na ściągawki .

3. Baza WPSów i WPQR z zakresami i porównanie z danymi zakresami uprawnień i braki (metoda, spawacze) w odniesieniu do punktu 2.

4. Protokół dla kontroli jakości podający opis badania (zdjęcia, opis, dane personale kto za co odpowiada  notki i uwagi) z opcją przesłania maila do spawalnika i innych.

 

Pytanie kiedy WPS zawiera odniesienie do kilku WPQRów?

Jakie szablony, formatki mogą się przydać spawalnikowi?



#2 WeldX

WeldX

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 464 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 11 grudzień 2014 - 22:44

Nie spotkalem jeszcze WPS z wiecej niz jednym wpqr.

Szablony no jest cała masa różnych dokumentów - na hale/kociol/rurociagi itp itd...

Z takich podstawowych to WPS/WPQR/PWPS, dziennik spawania jakis..

Baza WPQR/WPS jak najbardziej ale nie ma sensu jej wiązać z uprawnieniami spawaczy....



#3 jhd

jhd

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 16 luty 2015 - 14:41

prosty przykład na WPS gdzie jest kilka WPQR. Masz podane zakresy np od 3-12 i od 13-25 wtedy możesz wpisać 2 WPQR jeśli pokrywają Ci się z 2 różnymi zakresami.



#4 WeldX

WeldX

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 464 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 16 luty 2015 - 19:25