Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem spawania tig


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 bozo6

bozo6

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 18 październik 2014 - 09:58

Witam przyjaciele. Od razu mówię że jestem samoukiem i nie posiadam zadnego kursu i chciałbym was zapytać co robię żle.

Otóż mam tiga vipera 225 Pulse AC/DC. i chciałem pospawać nierdzewke. elektroda 1,6 złota drut aisi308 1,6  spawanie rur o średnicy fi 12 i fi 42 i grubej ściance 2mm

I często wychodzą mi albo małe dziurki w spawie choć nie zawsze i czasami widać takie rowki. Nie wiem co jest przyczyną i co robię żle

próbowałem już wszystkim kręcić (parametry) i dojść do sedna ale nie mam już zielonego pojęcia. Może wy mi powiecie co tu nie gra wydaje mi się że to jest wina po mojej stronie odnośnie prowadzenia palnika ale nie jestem pewnien. Napewno znacie odpowiedź. i pomożecie mi odpowiedzieć jak tego uniknąć.

Z góry wielkie dzięki.

Załączone pliki



#2 Bubu

Bubu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 61 postów

Napisano 18 październik 2014 - 10:34

Robi ci się krater daj dłuższe wygaszanie (czas opadania prądu) z 5 sek. i balans ustaw na minimum.

Dołączona grafika


Użytkownik Bubu edytował ten post 18 październik 2014 - 10:41


#3 matmax426

matmax426

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
  • LokalizacjaGarching an der Alz

Napisano 18 październik 2014 - 11:22

Popieram przedmówce, Ustaw dłuższy czas wygaszaniu łuku.

Poza tym całkiem ładne spoiny :)



#4 mariusz.spa

mariusz.spa

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 208 postów

Napisano 18 październik 2014 - 13:03

Za duży prąd za krótkie wygaszanie łuku , jeśli to pochwyt balustrady to pachwina bez drutu bo estetyka kiepska.



#5 shalashaska

shalashaska

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 42 postów

Napisano 18 październik 2014 - 16:08

Robi ci się krater daj dłuższe wygaszanie (czas opadania prądu) z 5 sek. i balans ustaw na minimum.

Dołączona grafika

 

5s opadania to stanowczo za dużo, ja np. potrafię spawać i nie robić kraterów przy czasie opadania 0.7s. Więc wszystko zależy od umiejętności no i oczywiście jakim prądem.



#6 Bubu

Bubu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 61 postów

Napisano 18 październik 2014 - 16:30

Sam napisał: 

 

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif;]Witam przyjaciele. Od razu mówię że jestem samoukiem i nie posiadam zadnego kursu i chciałbym was zapytać co robię żle.[/color]

 

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif;]Najpierw niech skuma gdzie robi błąd a później sam dojdzie do wszystkiego.[/color]

 

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif;]5s opadania to stanowczo za dużo- ty od razu potrafiłeś nie robić kraterów ? od razu miałeś mega umiejętności ? wątpię, więc zamiast się wymądrzać [/color]

 

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif;]daj mu parę wskazówek a nie zaraz jaki ty to jesteś spawacz.[/color]


Użytkownik Bubu edytował ten post 18 październik 2014 - 16:33


#7 shalashaska

shalashaska

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 42 postów

Napisano 18 październik 2014 - 17:33

Bubu gdzie ja napisałem jaki jestem spawacz? Nie rozumiem o co się spieniasz. Nawet na samouka 5s opadania to za dużo. Dla mnie 1s to za dużo, a nie uważam się za jakiegoś fachurę i nie wywyższam się ale uważam że z tigiem idzie mi dobrze i spawam nierdzewkę od 0.4mm wzwyż. Od ręki zrobiłem i zdałem na  EN 287-1 141 T FW 1.2 S t5 D48.3 PB ml oraz EN 287-1 141 T BW 8.1 S t2.5 D50 H-L045 ss nb. Pomimo moich uprawnień nadal chętnie czerpię wiedzę z książek oraz z tego forum, tak więc nie wszystko jeszcze wiem a chęci mam i chętnie pytam. A z zdjęć w/w widać że kolega też ma smykałkę do tiga więc nabierze wprawy i będzie git. Ktoś tam dobrze napisał że mógł zrobić to bez drutu ale musiałby mieć idealnie spasowane bez fazy. Bozo6 ustaw sobie odpadanie na 0.5-0.7s i jak będziesz kończyć/wygaszać to staraj się elektrodą wyjść lekko po za jeziorko i spróbuj używać elektrody 2.4mm a drut 1.6 to moim zdaniem za gruby, ja użyłbym 1.2mm i lepiej spawać nie za dużym prądem. Ja taką elektrodą 2.4mm spawam materiał nawet 0.5mm i nie mam z tym żadnego problemu a wręcz przeciwnie i nie muszę jej często ostrzyć. Pozdrawiam


Użytkownik shalashaska edytował ten post 18 październik 2014 - 17:34


#8 bozo6

bozo6

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 18 październik 2014 - 18:19

Dzięki koledzy za informacje napewno się przydadzą. Odnośnie prądu spawania miałem ustawione coś koło 38A i wypływ gazu koło 10L. W poniedziałek będe próbował ponownie aż do skutku aż sie nauczę;)

Jeżeli wam nie przeszkadza moge zadać pytanie?

1. Dysze ceramiczne są różnych średnic ogólnie mam założoną 5  ale testowałem inne i nie widziałem zadnej różnicy. Ogólnie ma to jakieś znaczenie jak korzystam z elektrod głównie od 1,6 do 2,4 a spawanie odbywa się w garażu bez większych ruchów powietrza?

2. Na jaką długość mniej więcej wyciągacie elektrode przed dyszę? ( na youtube różnie z tym bywa;) )

3. jak juz wygasi się łuk mniejsce spawania zaświeca mi się czerwonym kolorem zwłaszcza jeziorko ma to jakiś wpływ na wytrzymałość materiału? przy stali nierdzewnej 304 nie będzie miało to znaczenia w póżniejszym korodowaniu (rdza czy coś)?

Co do kolegi shalashaska "będziesz kończyć/wygaszać to staraj się elektrodą wyjść lekko po za jeziorko" coś w tym może być gdyż ja zawsze zostawiam elektrode w jeziorku bo myślałem że ma tak być aby gaz po spawaniu jeszcze zrobił osłone;)

 

Dzięki wielkie

   

#9 Developers

Developers

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 819 postów
  • LokalizacjaMój świat....Moje kredki....

Napisano 18 październik 2014 - 18:52

Tak jak koledzy piszą ustaw wygaszanie.. Jak skończysz spawać nie zabieraj szybko palnika od materiału poczekaj aż gaz przestanie lecieć wtedy w 99% nie zostanie dziurka a jak zostaje po prostu za pykaj ją. Do takiego materiału możesz spokojnie lecieć 55*75 prądem i drut 1.2 jak szpara zaczyna się robić po prostu pulsuj łukiem i dawaj drutu i uciekaj dalej ;) Elektroda ma być cały czas ostra możesz wypuszczać ją 0,5-1-1,5cm to już zależne od umiejętności aa jeszcze jaki gaz masz jakość być może, że lipna jakość i też będą wychodzić farfocle czyli będzie się gotować. 



#10 shalashaska

shalashaska

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 42 postów

Napisano 18 październik 2014 - 19:19

Co do ceramiki to zależy czy też używasz soczewki. Powiem Ci tak że u siebie w garażu spawam z soczewką a w pracy bez soczewki i ceramikę mam 7, o dokładnie taką krótką http://allegro.pl/dy...4665565159.html i bardzo polubiłem nią spawać bo uchwyt jest zgrabny, uchwyt z soczewką robi się toporny i ogromny jak dla mnie. Ilość gazu ustawiasz pod soczewkę jaką używasz a ja w twoim przypadku ustawiłbym na 7l, a za dużo gazu też nie zdrowo bo może Ci zassać lewe powietrze (tak gdzieś wyczytałem). Elektrodę wysuwasz sobie samo ostrze no chyba że zachodzi potrzeba np. w twoich pachwinach to więcej tyle byś miał prawidłową odległość elektrody od jeziorka. Ja czasami jak miałem gdzieś np. wspawać króciec fi18mmx15mm to wysuwałem tyle elektrody( około 2cm :D ) by weszła mi w ten króciec żebym mógł wypalić otwór w materiale i wspawać ten króciec. Wiem że w książkach piszą czasami które mają się nijak do praktyki. Więc do pewnych rzeczy musimy dojść samodzielnie prowadząc doświadczenia np. z dyszami, elektrodami itp. Rdzy nie będzie pod warunkiem że materiał nie będzie mieć styczność z zwykłą stalą i narzędziami które służyły Ci przy zwykłej stali.

 

edit@ przestałem też używać długich korków, używam średnich. Nową elektrodę łamię na pół i ostrzę po obu stronach więc w razie potrzeby szybko obracam/wymieniam na ostrą elektrodę.


Użytkownik shalashaska edytował ten post 18 październik 2014 - 19:25


#11 Bubu

Bubu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 61 postów

Napisano 18 październik 2014 - 20:33

Ja sie nie spinam tylko dałem od razu do zrozumienia że gość jeszcze nie wie o co chodzi  B)

 

ja też od szczała zrobiłem certy na super ( 10 ) i ( 6 ) 91, co z tego jak i tak uczymy się czegoś nowego cały czas.

 

Ale widzę że po mojej wypowiedzi podpowiedzi poszły lawinowo i o to chodzi  :)

 

Przesiądź się na elek. 2.4 

 

Pozdrawiam Spawaczy i Monterów sobota 21:30 zapowiada się dobry weekend drink już czeka  :D



#12 don Carlito

don Carlito

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaDTR

Napisano 18 październik 2014 - 21:18

daj zdjęcia przed szlifem to bardziej rozjaśni sytuację, bo teraz to tylko dziurę widać. a no i szlifowanie takie średnie



#13 Developers

Developers

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 819 postów
  • LokalizacjaMój świat....Moje kredki....

Napisano 19 październik 2014 - 09:17

Ale to widać ze na lane nie w topione czyli po szlifowaniu robi się piczka. Niech da z 10 więcej prądu i 1.2 drut i kropelka za kropelką



#14 tigmagmig

tigmagmig

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 19 październik 2014 - 13:01

Po pierwsze dobrze wyczyść rurki w środku na zewnątrz , rurki na styk idealnie muszą pasować 4 hefty tył przod gora dol prad 42 jesli za duzy zmniejsz .spawasz bez drutu opadanie nastaw sobie na 2,5 sekundy bedziesz widzial jak opada amperaz postaraj sie przy końcu uciec elektroda z jeziorka .czasami jak spawasz zaslepione rurki to potrafi wystrzelić i wtedy jak tego nie wyczyścisz i zalejesz to robi sie takie coś.czasami tez material jest h....y . Raz w hurtowni magnes normalnie nierdzewna przyciąga i tak sie pozniej spawaly mozna jeszcze uzyc drutu 316.sprobuj spokojnie bez pospiechu elektrode milimetr od materialu i jedziesz powoli lekko na boki z jedną prędkością . Napewno bedzie mniej szlifowania

#15 Schweisser

Schweisser

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 632 postów

Napisano 27 październik 2014 - 22:07

na zakonczeniu daj maly wygaszacz i przyspiesz reke na samiutkim koncu albo spawaj w pulsie i po sprawie....a na marginesie za testy typu ja to i to zdalem od reki to mi faktycznie te reki to opadaja..... ciekawe czy kurs trzepania dywanow tez bys od reki zaliczyl....to forum jest zeby sobie pomagac a nie swirowac






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych