Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spawanie drutem 0,6mm i prądem 30A czy TIG-iem

TIG Spawanie Migomat Początkujący

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 tdx

tdx

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 12 czerwiec 2014 - 13:40

Witam 
Jako iż zabieram się do kupienia migomatu, chciałem się zapytać o poradę doświadczonych spawaczy. 
Potrzebuję spawać blachę nierdzewną (304) ze sobą. 
Chciałbym się dowiedzieć czy wystarczy do tego migomat z drutem o średnicach 0,6 do 0,8 i prądami spawania od 30A do 150A? 
Oraz jakie najmniejsze elementy mógłbym nim spawać? 
np.: Blachy 0,5 mm, konstrukcje modelarskie itp. 
 
Czy lepiej do tak małych elementów używać TIG-a? 
Chciałem także się dowiedzieć czy TIG-iem można spawać bez tej elektrody np.: wolframowej? 
 
Głównie chodzi mi o różnorodne materiały o grubości poniżej 0,8 mm, ale czasami zdarzą mi się większe elementy.
Posiadam z tatą także większy migomat o prądzie spawania do około 400 A, jednakże on się nie nadaje do spawania takiego jak ja potrzebuje.
Pozdrawiam 


#2 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 12 czerwiec 2014 - 17:02

Myślę że półautomatem 304 możesz pospawać od tych 1,5 mm grubości, no fakt ciężko tu mówić o spawaniu, podobnie jak karoseria samochodowa, pewnie by była łapana punktowo...

 

Wiesz przy tak małych grubościach to TIG jest wprost idealny do takich celów, bardzo skoncentrowany łuk elektryczny, powoduje to że przy idealnym spasowaniu elementów możesz jechać bez materiału dodatkowego (drutu), jakość spoiny jest dużo lepsza niż przy MAG ale to też większe wymagania co do umiejętności operatora, mówimy tu o cieńkich blachach - ale problem z odpryskami właściwie nie istnieje, jak w MAG - spoina nie wymaga właściwie dalszej obróbki - co najwyżej przejechanie szczotką oraz włókniną lub też wytrawienie kwasem Antoxem...

 

Przy standartowym ogólno dostępnym inwerterze TIG mamy doczynienia z prądem stałym DC, w takiej konfiguracji, możesz pospawać stale czarne, kwasiaka / nierdzewkę, teoretycznie miedź (musisz mieć tylko odpowiednio duży amperaż...), na pewno nie pospawasz aluminium do tego jest potrzebny TIG AC

 

Co do elektrody mylisz się, to nie to samo co elektroda otulona przy spawaniu MMA 111 - w TIG elektroda nie tylko z wolframu jest elementem nie topliwym (owszem każda się stopniowu zużywa, ponieważ trzeba ją ostrzyć przy DC, czasem się upali czubek, przyklei materiał do niej itp...) elektroda wraz z czystym Argonem (4.8 lub 5.0) służy do uzyskania łuku elektrycznego który topi materiał... materiał ewentualnie podajesz drugą ręką...

 

Co do twoich wymagań ja bym szukał spawrki TIG DC która ma możliwość spawania od 10 A - przeważnie większość ma od tych 30 A, ty potrzebujesz do cieńkich mniej...

 

Do tego dobrze by było wybrać model z HF (jonizatorem - nie dotykasz materiału) niby większość na rynku, bo przy tak małych średnicach rozpoczęcie spawania od potarcia elektrodą o materiał może być uciążliwe (coś jak elektrodą otuloną) - łatwo o upalenie czubka co wiąże się z tym że łuk nie jest należycie skoncentrowany...



#3 tdx

tdx

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 12 czerwiec 2014 - 20:30

Dziękuje bardzo za wyczerpującą wypowiedź.

Niestety też będę potrzebował spawanie aluminium.

Lutowanie odpada, ponieważ elementy te mogą być narażone na wysokie temperatury.

Z tego co wiem to ciężko się spawa TIG-iem aluminium nawet jeśli jest to TIG AC.

To prawda?

Jeśli tak to do spawania aluminium lepszy jest migomat?

Jak coś to będę starał się znaleźć TIG-a z możliwością spawania od 5A (kiedyś na taki się natknąłem).



#4 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 12 czerwiec 2014 - 21:04

No to potrzebujesz spawarki AC, tu koledzy na forum poruszali ostatnio temat zakupu spawarki tego typu...

 

Nie jestem fachowcem od alu, ale największy problem wynika z różnorodności stopów i problemem z doborem materiału dodatkowego (drutu), żeby pospawać alu TIG AC trzeba odpowiednio ustawić sprzęt (dobrze jak jest balans) ponieważ trzeba rozbić tlenki aluminium, które wpływają na parametry złącza, za szybko zaczniesz jechać, pojawią się czarne punkciki... moment przejścia nie jesteś w stanie rozróżnić a jeśli za długo przytrzymasz to materiał ci się upłynni... dlatego też musisz czasem przerywać spawanie aby nie doszło do tego... inna kwestia to problemem jest również za szybkie wystudzenie materiału, bo czasami spoina może pęknąć (zależy od rodzaju drutu)...

 

Inna kwestia to TIG jak najbardziej jest optymalny do alu jak spawanie półautomatem metodą MIG... jest po prostu lepszy - chyba że robisz jakąś masówkę to ważna jest prędkość niż jakość...

 

Z tym materiałem nie miałem styczności stricte zawodowo - ot tak dopadłem do materiału a że był półautomat ustawiony na MIG, no to coś smarknąłem dla sportu, TIG katowałem bo miałem wolny czas w pracy i owszem piersze podejście do była kicha, czarne punkciki - później już nawet szło... ale spawałem głównie blachy doczołowo i pachwiny... ot materiał był i konkretnej pracy nie było...



#5 tdx

tdx

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 12 czerwiec 2014 - 22:52

Ok, czyli TIG-iem ciężko się spawa aluminium.

A tak to widziałem filmiki gdzie bez większych problemów spawali cienkie blachy stalowe metodą MIG przy użyciu drutu 0,8 mm i 30 A.

Z tego wnioskuje że nie powinno być problemów z drutem 0,6 mm i 30 A przy spawaniu trochę grubszych blach.

Dodatkowo na filmie łączyli czoła blach ze sobą z małym nawet odstępem, a ja mam zamiar łączyć akurat blachy i większości materiałów pod kontem prostym.

Jak na razie to dowiedziałem się poza tym że lepiej się spawa takie rzeczy TIG-iem to to iż trudniej jest spawać TIG-iem i amator może dość szybko zużyć elektrodę nietopliwą.



#6 don Carlito

don Carlito

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaDTR

Napisano 13 czerwiec 2014 - 08:46

elektroda wolframowa kosztuje w granicach 10zł(zależy jaka), więc to nie są ogromne koszty. a do cienkich materiałów tak jak kolega "prezes"  napisał kup sobie TIGa AC/DC. jeżeli ma znaczenie estetyka spoiny to MIGiem tego nie osiągniesz, nawet jak będziesz kozak w spawaniu.



#7 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 13 czerwiec 2014 - 09:52

... i amator może dość szybko zużyć elektrodę nietopliwą...

 

Hmmm myślę jakbyś obejrzał filmiki o spawaniu TIG to by ci rozwiało wątpliwości, co rozumiesz że słyszałeś że amator może zużyć szybko elektrodę??? No co ty, chyba że masz jakieś ciężkie dni i Ci ręce chodzą jak szalone - to wiadomo może się nie udać dodać drut do jeziorka ale normalnie to elektroda nietopliwa nie zużywa się ot tak... różne są podejścia do spawania tematu cieńkich materiałów, jedni (np. ja) używają cieńkich elektrod 1.0 (koszt ok. 3 za sztukę) inni wolą grubsze elektrody 2.0 - 2.4 (koszt 8 - 12 zł)... mówimy o podstawowych no wiadomo lepsze składowo droższe... ja używam 1.6 mogę je obciążyć ok. 130 A... do mojego obecnego domowego użytku wystarczają, chociaż mam i nawet 3.2 musiałem wyłącznie dyszę wymienić bo normalna to łapała do 2.4...

 

Tylko zapewniam ciebie, że trzeba być niezłym artystą żeby szybko zużyć elektrodę, no chyba że odpowiednią osłonę gazową nie dałeś czy też pomyliłeś i dałeś MIX'a (CO2+AR) ale jeśli mam porównać TIG i MAG, czyli tu elektroda nietopliwa a tu końcówka prądowa - to zdecydowanie częściej będziesz wymieniał tą od MAGa... mam na myśli czas pracy - nie ilość położonej spoiny... w MAG walisz spoinę na metry w TIG na centymetry, ale jakość bez do porównania



#8 tdx

tdx

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 14 czerwiec 2014 - 12:35

Ok, czyli zakupię TIG-a AC DC z funkcją HF.

Taki TIG dostanę do około 1000zł?

Ogólnie to chciałem zacząć składać sobie silniki stirlinga i chciałem wykonać samemu różne rodzaje sprężarek dlatego potrzebny mi będzie TIG do spawania tam elementów.

Tak to o dużo trudniej się spawa TIG-iem bez elektrod do łączenia materiałów?



#9 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 14 czerwiec 2014 - 15:11

ech tdx... chcesz spawać TIG a nie masz bladego pojęcia, po za tym nie czytasz postów w tym moich... o0...

 

Przecież wyraźnie pisałem że koledzy rozmawiali na temat zakupu sprzętu, te i inne dywagacje znajdują się w dziale Sprzęt (dziwne co nie...)

 

OK, podam ci przykład jednego z tych tematów:

 

http://spawalnictwo....ś-którą-wybrać/

 

przejrzyj inne znajdziesz więcej informacji, ale ja ci mogę od razu powiedzieć że nie kupisz nowego TIG AC za tysiąc złotych...

 

Z resztą to i tak Ci nic nie da, bo nadal nie wiesz na czym polega TIG, baa nawet nie wiesz co to jest elektroda... podstawy się kłaniają... przecież to ze szkoły masz nawet w podstawowej uczą tego...

 

Pojdźmy na skróty, na logikę uprośćmy do poziomu piaskownicy: [color=#008000;]elektrodą topliwą w MAG 'u jest drut[/color], w metodzie 111 MMA potocznie zwanym spawaniem elektrycznym łukowym - elektrodą jest pręt w otulinie potocznie zwany elektrodą otuloną a [color=#006400;]w TIG to jest taki drucik 175 mm z wolframu czy innego materiału (ziem rzadkich) nie topliwego[/color]. Tu się fizyka i część elementarna elektryki kłania...

 

Brak elektrody w układzie powoduje że obwód jest elektrycznie nie zamknięty... spawania nie będzie... w akumulatorze też są elektrody, są różne rodzaje elektrod np. węglowe - to jest pojęcie elektryczne a to że u nas mówi się spawanie elektrodą otuloną w języku angielskim mówi się stick weld, czy rod... po prostu mamy taki język jaki mamy...

 

Może ci tu filmik no po włosku delikatnie ukaże temat (chodzi o jakieś zaczepienie bo to nawet nie podstawy) ,

 

Nie sądze żeby ktoś umiał ci od zera nauczyć spawania przez forum, wiele osób zaczyna od szukania filmików (są tu opisane kanały you-tube warte śledzenia, no po angielsku - ale wideo również jest użyteczne) lub idź na kurs a jak ma się konkretne problemy to pytaj - ale weź pod uwagę że masz tu sporą wiedzę zawartą - wystarczy poszukać na forum, to nie jest chyba takie trudne, chociaż... wiem samemu kliknąć na temat i poczytać... oj się człowiek zmęczy... a wiadomo po co się męczyć...

 

Później każdy ma jakieś wąty że nikt mu nie odpisuje na posty, no tak człowiek pisał w trzech takich samych - to już w czwartym mu się nie chce...

 

Ja nie kończyłem szkoły w zawodzie spawacza, moja obecna wiedza wynika z tego że czytam w ramach możliwości książki techniczne oraz czytam wpisy kolegów z tego forum i innych w tym cnc, elektrycznego (no były elektryk) tu jest na prawdę dużo osób posiadających wiedzę tylko trzeba się rozejrzeć... a nie czekać na gotowca... takie moje zdanie na ten temat...

 

No ale jestem duży - wredny, mnie tam nie muszą lubić czy szanować - ważne żeby się bali... chcesz o coś spytać konkretnie, OK mogę spróbować udzielić ci jakiejś porady w ramach posiadanej wiedzy ale na podstawy nie mam czasu, po za tym tyle razy to pisałem że mi się po prostu nie chce...



#10 tdx

tdx

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 15 czerwiec 2014 - 00:52

Panie prezesAdammm

Proszę nie robić ze mnie nowicjusza, ponieważ aż takim to ja nie jestem

Wiem co to jest elektroda.

Pan mnie nie zrozumiał.

Pytałem się o to czy jeśli spawam TIG-iem to czy jest możliwość abym spawał bez ELEKTRODY TOPLIWEJ

Na chłopski rozum to jeśli Elektroda nietopliwa rozgrzewa to postaci płynnej materiał to może bez Elektrody Topliwej działać i spoić ze sobą 2 elementy przez ich roztopienie.

Jestem Elektronikiem więc wiem że elektroda nietopliwa musi być aby zamknąć obwód i wytworzyć łuk elektryczny.

Chodzi mi o to czy jest to jakieś utrudnienie czy tak samo się będzie łączyć materiał? Może łatwiej?

I ja mam około 1000 do 1500 zł środków na migomat lub TIG-a.

I jeśli nie dam rady TIG-a AC DC kupić za 1000zł to czy sprawa będzie wyglądała inaczej przy samym TIG-u DC?

Chodzi mi o to że elementów aluminiowych nie muszę koniecznie spawać. Obejdę się ewentualnie bez.

 



#11 miroslawzmudzki

miroslawzmudzki

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaWierzbanowa Kraków

Napisano 15 czerwiec 2014 - 09:17

:D Kolego tdx po prostu potrzebujesz kursu na tiga , ( [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif;]Pytałem się o to czy jeśli spawam TIG-iem to czy jest możliwość abym spawał bez ELEKTRODY TOPLIWEJ ) a co ci wytworzy łuk elektryczny abyś mógł rozgrzać materiał ?? jak nie elektroda NIETOPLIWA !! Notabene ona ci się też stopi jak dasz duży amperaż i dotkniesz materiału ale z tego nie będzie spoiny . [/color]



#12 Artur

Artur

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 233 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 15 czerwiec 2014 - 10:00

Kolego @tdx 

Metoda 141,czyli TIG (tungsten inert gas) polega na spawaniu w osłonie gazów obojętnych (argon.rzadziej hel,ale to w Stanach na helu jadą) elektrodą NIETOPLIWĄ! NIETOPLIWĄ!!!!

W tej metodzie nie ma czegoś takiego jak elektroda topliwa. 

Nie ma i ch..j!!!

 

TIG – Wikipedia, wolna encyklopedia

 

Powyżej link do definicji,i krótkiego opisu owej metody spawania.

Cożeś tak się uparł na tego "TIG-a z elektrodą topliwą",he???

Koledzy spawacze starają Tobie jakoś naświetlić temat,a ty ich irytujesz swoim uporem,i dalej brniesz w kierunku "topliwiści elektrody w TIG-u"

Elektroda do TIG-a jest wykonana w większości z wolframu,z dodatkami np toru,czy innych metali ziem rzadkich.

Wolfram,to też taki cieniutki "druciczek" w żarówce. Gdyby on miałby być topliwy,to.... Thomas Alva Edison NIGDY by nie wynalazł żarówki (to znaczy wynalazł,i najpierw stosował tam pręcik węglowy,świeciło toto parę minut... i ... dupa,węgiel się spalał. Dopiero zastosowanie pręcika zwolframu dało efekt.

Aha,i w tej szklanej "bańce" jest właśnie ARGON.

 

Wyjaśniłem?

Jak nie,to już nic prościej nie da się powiedzieć w tym temacie

Aha,za 1000 złotych TTG-a raczej nie kupisz... No chyba że jakiś szajs made in PRC,

Pozdrawiam.



#13 tdx

tdx

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 15 czerwiec 2014 - 10:46

Pan prezesAdammm napisał:

 

 

[color=rgb(0,128,0);font-family:helvetica, arial, sans-serif;]elektrodą topliwą w MAG 'u jest drut[/color]

 Więc z tego powodu upierałem się przy elektrodzie topliwej i nietopliwej.

Więc może inaczej i powiem to w najbardziej prosty sposób jak się da.

Chodzi mi o ten dodatkowy materiał w postaci drucika dodawany podczas spawania TIG-iem.

Czy jest on wymagany i jak się bez niego spawa? Lepiej, gorzej czy tak samo?

Dlaczego nie czytacie poprawnie moich wypowiedzi.

 

 

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif;]Na chłopski rozum to jeśli Elektroda nietopliwa rozgrzewa to postaci płynnej materiał to może bez Elektrody Topliwej działać i spoić ze sobą 2 elementy przez ich roztopienie[/color]

 

Tutaj napisałem że używa się elektrody nietopliwej jako palnika TIG, więc wystarczyło chwilę się zastanowić nad tym co to jest tak elektroda topliwa skoro używa się ich w tym samym czasie.

Proszę, tutaj jest przykład o co mi chodzi: http://allegro.pl/el...4305623880.html

I jest to elektroda, ponieważ przez nią też płynie prąd żeby ją roztopić.

Używałem pojęcia "elektroda" do tego i wszyscy nie wiedzieli o co chodzi, nazywałem "elektroda topliwa" aby wszyscy wiedzieli że chodzi mi o elektrodę którą się specjalnie topi podczas spawania TIG-iem i też nikt nie wiedział o co chodzi.

To jak ja mam to w końcu nazywać aby ktoś zrozumiał o co chodzi?

Tyle już o tym napisałem i nikt nawet się nie domyślił. Nie będę tego komentował nawet...



#14 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 15 czerwiec 2014 - 10:50

Koledzy @miroslawzmudzki i @Artur , chyba załapałem o co chodzi koledze @tdx ... ta jego "elektroda topliwa" to materiał dodatkowy czyli drut... chociaż już nie wiem, ponieważ wyraźnie wyjaśniłem w pierwszym MOIM poście w drugim zdaniu w czym rzecz - chyba że kolega nie doczytał lub o co inne mu chodzi...

 

Wiesz przy tak małych grubościach to TIG jest wprost idealny do takich celów, bardzo skoncentrowany łuk elektryczny, [color=#0000ff;]powoduje to że przy idealnym spasowaniu elementów możesz jechać [/color][color=#008000;]bez[/color][color=#0000ff;] materiału [/color][color=#008000;]dodatkowego[/color][color=#0000ff;] (drutu)[/color]

 

Ale dla pewności powtórzę, w metodzie TIG przy odpowiednim spasowaniu lub daniu naddatku z materiału (delikatne wyoblenie, większy rancik itd) można spawać bez materiału dodatkowego, jest to wręcz idealna sprawa ponieważ spawamy materiałem rodzimym i powstała spoina ma najbardziej idealny skład chemiczny...

 

Wystarczy wyłącznie stapiać brzegi łukiem elektrycznym w osłonie gazowej, ale nawet do cienkich rzeczy czasem również stosuje się drut ponieważ spoina może być wklęsła, a najlepiej żeby była równa lub delikatnie wystawała - wszystko zależy wyłącznie w rodzaju łącza i wymagań...

 

Przy cieńkich materiałach i standartowym drucie TIG 1.0 mm stosuje się również drut z półautomatu 0.6, po prostu odcina się kawałek ze szpuli... o również tanim rozwiązaniem jest w przypadku posiadania jakiejś rozsądnej gilotyny (no która jednak w miare rozsądnie utnie równy kawałeczek - a wiem że większość - tylko zagnie), po prostu tniemy z blachy kawałeczki i je wykorzystujemy przy spawaniu...

 

Co do spawania cieńki rzeczy i cenie max 1.500 to w tych cenach oscyluje spawarka: Magnum LIZARD TH 200 PULS - tak jak pisałem kiedyś tu na forum, moja była firma posiadała głównie tanie chińskie spawareczki a dokładnie tego typu kumpel spawał termosy (no dokładali denko do termosu z nierdzewki wstawiali resztę uchwyt, dziobek i mieli ręczne urządzenie do leczenia zimnem - kriogenika) - ten Lizard zaczyna się od 10 A i ma puls...



#15 tdx

tdx

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 15 czerwiec 2014 - 10:57

Dokładnie o to mi chodziło kolego prezesAdammm

Dokładnie to teraz mi chodzi o to jak się spawa bez tego dodatkowego materiału, ale odpowiedź została już dostarczona.



#16 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 15 czerwiec 2014 - 11:03

Chodzi mi o ten dodatkowy materiał w postaci drucika dodawany podczas spawania TIG-iem.

Czy jest on wymagany i jak się bez niego spawa? Lepiej, gorzej czy tak samo?

Dlaczego nie czytacie poprawnie moich wypowiedzi.

 

O to, to: trzecie zdanie w cytacie - ta sama esencja wypowiedzi - w nawiązaniu do mojego pierwszego postu w temacie i w drugiego zdania - w tym jednak kotekście: brzmi troszkę jednak trochę abstrakcyjnie - sam przyznasz... Wyjaśniłem to na samym początku...

 

P.S. A tak na marginesie, to ja jest z wykształcenia również elektronikiem (no monterem) chociąż i elektrykiem nawet i spawaczem...

 

Czyli jednak warto CZYTAĆ UWAŻNIE czyjeś wypowiedzi...



#17 Artur

Artur

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 233 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 15 czerwiec 2014 - 12:19

No właśnie. Kolego @tdx. Ów "drucik" który spawacz podaje w jeziorko przy spawaniu TIG-iem NIE JEST elektrodą. Ani topliwą,ani nietopliwą.

Jest to materiał DODATKOWY.

No to jak sobie wsio już wyjaśniliśmy,to miłej niedzieli życzę,i chyba pójdę teraz na piwo do osiedlowej knajpki,bo najlepszej z żon nie chce się robić obiadu,to zjemy na mieście. 

Jest niedziela,to niech nie stoi przy garach.



#18 miroslawzmudzki

miroslawzmudzki

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaWierzbanowa Kraków

Napisano 15 czerwiec 2014 - 13:37

( Proszę, tutaj jest przykład o co mi chodzi: http://allegro.pl/el...4305623880.html

I jest to elektroda, ponieważ przez nią też płynie prąd żeby ją roztopić. ) K....  przecież to jest elektroda która daje łuk ele. A to K.... jest drut który się topi podczas dodawania przy spawaniu ,http://allegro.pl/dr...4327686913.html  zobacz na długość tego drutu do spawania a poczytaj ile ma ta elektroda do uchwytu bo moim zdaniem ok 175 mm . Miłego dnia 



#19 tdx

tdx

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 15 czerwiec 2014 - 20:27

Dziękuje bardzo za odpowiedź.

Prawdę powiedziawszy to nie wiedziałem że to co przesłałem to jest to elektroda do łuku elektrycznego.

To tylko mi pokazuje jak wiele muszę się jeszcze nauczyć o spawaniu TIG-iem.

Dziękuje bardzo miroslawzmudzki za poprawienie mnie i wyjaśnienie tego.

Tak samo dziękuje wszystkim za wyrozumiałość i przepraszam wszystkich za moje błędy.

Pozdrawiam



#20 miroslawzmudzki

miroslawzmudzki

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaWierzbanowa Kraków

Napisano 15 czerwiec 2014 - 20:43

Spoko ja też się uczę czasem na błędach , bo w temacie spawania bez przerwy są nowości i trzeba być na bieżąco . Pozdro 







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: TIG, Spawanie, Migomat, Początkujący

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych