Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zabudowa laweta 3,5t - z jakiego materiału


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 mlodszy

mlodszy

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 31 marzec 2014 - 18:11

Witam wszystkich, w najbliższym czasie będę robił pomoc drogową.

Samochód jest do 3,5 t i potrzebuje zrobić lekką stalową platformę. Górna część byłaby pokryta blachą lohr 40-50 cm po bokach.

Jakiego materiału polecacie użyć na konstrukcje ? Myślałem nad jakimiś profilami. 

 



#2 hotwanderer

hotwanderer

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 221 postów

Napisano 01 kwiecień 2014 - 00:05

.


Użytkownik hotwanderer edytował ten post 02 listopad 2014 - 19:50


#3 Epsztyfikator

Epsztyfikator

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 297 postów

Napisano 01 kwiecień 2014 - 04:27

uwaga to nie reklama firmy tylko zdjęcie poglondowe ,http://www.spawtech....id=15&Itemid=29



#4 hotwanderer

hotwanderer

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 221 postów

Napisano 01 kwiecień 2014 - 05:37

.  


Użytkownik hotwanderer edytował ten post 02 listopad 2014 - 19:50


#5 Epsztyfikator

Epsztyfikator

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 297 postów

Napisano 01 kwiecień 2014 - 16:30

niebardzo



#6 BartGDA

BartGDA

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 01 kwiecień 2014 - 16:56

Witam kolegów spawaczy :)

Z własnego doświadczenia wiem że niestety zabudowa stalowa na lawecie do 3,5 t się nie sprawdzi no chyba że kolega będzie przewoził małe auta. Przy takim aucie to tylko amelinium :) zaraz pewnie podniesie się krzyk że drogie ale jak Cię "krokodyle" zważą i się okaże że waga za duża to z portfela ubędzie tyle że na amelinum by wystarczyło. Znajomy ostatnio założył zabudowę z alu na ducato waży 300 kg ale kosztowała 15 k pln. Jak chcecie jak się pojawi u mnie to mogę zrobić mu foto i wrzucić.

Nie pomogłem za bardzo ale nie da się wszystkiego albo droższa lżejsza zabudowa albo większe auto pow 3,5 t.

Pozdr



#7 mlodszy

mlodszy

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 01 kwiecień 2014 - 17:20

O zdjęcia jak najbardziej proszę. A tego typu zabudowa ile może ważyć ? : http://otomoto.pl/me...y-T3818252.html

lub takie http://tablica.pl/of...19-ID4uEJL.html bo nad takim myślałem.

Jakiś czas temu widziałem na jakimś forum najazd stalowy, który ponoć ważył 340 kg (5m x 2m).


Użytkownik mlodszy edytował ten post 01 kwiecień 2014 - 17:35


#8 Artur

Artur

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 233 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 kwiecień 2014 - 17:38

Koledze robiłem lawetę na MAN-a .

Rama była przystusowana do przewozu kontenerów,z tyłu była winda z amelinum :D . Windę odrzuciłem precz(poza hydrauliką) przerobiłem nieco tył -wyciąłem skosy w istniejącej ramie,tak abym na nej mógł osadzić lekką ramę mojego pomysłu z kątownika 120X60 (walcowany) -jako "wieniec" ,i

kratownica z HEA 80 (dwie dłużyce po 7 metrów),i pięć poprzecznic z HEA 60 (po trzy 1,2 metrowe kawałki spawane poprzeczniedo długich boków kątownika,i do słupków długich HEA,tak że całość była obniżona o 25 mm w stosunku do ramy z kątownika. Część "nośna miała ok 6metrów,skos przed najazdami miał ok 1,5 metra,i ważyła (przed zaszalowaniem deskami z ... chyba jesionu,albo buku,nie wiem bo to już nie ja,a stolarz robił... A więc ważyło to ok.1,3 tony,plus po 200 kg na najazdy podnoszone hydraulicznie. Laweta owa miała służyć (i służy) do przewozu maszym (głównie podnośników budowlanych) Tak musiałem kombinować,by DMC wpisane w dowód owego "mańka" nie było przekroczone. Ale odpadł mi kontener,i winda z mechanizmem,tylko że musiałem się zmieścić między ok.1,9 tony luzu,żeby zmieścić ciężar jego najcięższej maszyny (spalinowy podnośnik teleskopowy JLG,który ponad 5 ton ważył),no i doliczyć "na ślepo" deski,którymi owa konstrukcja została wyłożona. Ale z tego co wiem,to przy przerejestrowywaniu tej lawety nie było problemów. I gościu zadowolony sobie śmiga po Warszawie z podnośnikami....



#9 BartGDA

BartGDA

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 01 kwiecień 2014 - 17:49

Proszę bardzo akurat się u mnie pojawił :)

całość waży 290 kg śliczna nowiutka zabudowa :)

Pozdr

Załączone pliki



#10 mlodszy

mlodszy

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 01 kwiecień 2014 - 17:53

Jest idealna i droga. Taka zabudowa przekroczyłaby wartość samochodu na którym będzie ponad 2 razy.

Dlatego myślę nad czymś tańszym, czyli stal. Tak jak w aukcjach powyżej. 



#11 don Carlito

don Carlito

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaDTR

Napisano 02 kwiecień 2014 - 19:56

ja bym zrobił tak: podłużnice ceownik zimno gięty, w zależności ile trzeba podnieść zabudowę (chodzi o błotniki), ja bym dał 70X50X3 chyba że da się niżej. poprzeczki ceownik zimno gięty 50X30X2. "ramka" do okoła profil zamknięty 50X30X2.. na górę blacha alu ryflowana na nity. zastrzały, wężówki z blachy 2.



#12 mlodszy

mlodszy

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 03 kwiecień 2014 - 14:26

Myślałem nad czymś takim :

 

na ramę profil 60x40x3, lub 40x40x3 na to poprzecznie 40x40x3 i po bokach 60x20x2 na to blacha może być aluminium, do tego podpórki i inne.

Coś takiego :

http://zapodaj.net/7...db8fef.png.html

http://zapodaj.net/e...19ebc3.png.html

http://zapodaj.net/7...0ea09c.png.html


Użytkownik mlodszy edytował ten post 03 kwiecień 2014 - 14:27


#13 don Carlito

don Carlito

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaDTR

Napisano 04 kwiecień 2014 - 16:19

w pierwszym poście napisałeś że ma być lekka a walisz profile 3mm. kilka lat (3) temu skończyłem przygodę z budowaniem przyczep naczep, lawet i tego typu rzeczy i powiem jedno: waga ma być jak najmniejsza. dla tego zamiast profili zamkniętych stosowaliśmy ceowniki. auto masz do 3,5T plus zabudowa, to na pakę nie załadujesz już za dużo więc pancerna konstrukcja nie potrzebna :). zdjęcie trochę stare i niewyraźne, ale pogląd będziesz miał. to nie z lawety, ale założenie jest takie samo

Załączone pliki



#14 mlodszy

mlodszy

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 04 kwiecień 2014 - 19:10

no racja trochę się zapędziłem. jaka byłaby wytrzymałość tego, chodzi o załadowanie 2 t ?



#15 don Carlito

don Carlito

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaDTR

Napisano 04 kwiecień 2014 - 19:44

nie potrafię odpowiedzieć ci na to pytanie, ale do aut tej wielkości stosowaliśmy takie materiały



#16 Krzysiek74

Krzysiek74

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 15 styczeń 2015 - 02:48

Witam, Zanim zaczne dzwonic po zakladach spawalniczych pomyslalem, ze zapytam tutaj. Mam sprintera i chcialbym na nim zrobic najazd, lawete. Sa dwie opcje, Caly stalowy z profili poprzecznie i na to blachy lohr(juz zagiete po zewnetrznej wiec nie trzeba profili po bokach), najazdy zamowione z blachy juz zagiete oraz za kabine blacha zagieta do dociecia i pospawania. A druga opcja to zrobic ramę z profili(postawic najpierw na ramie profil 100-120 bo to niski sprinter) i na to przykrecic blache aluminiowa lohr. Najazdy i blacha zagieta zamowiona gotowa. Jestescie w stanie powiedziec ile to bedzie kosztowalo orientacyjnie. Najazd 4,7 metra. Z góry dziekuje za odpowiedź. Pozdrawiam,

Użytkownik Krzysiek74 edytował ten post 15 styczeń 2015 - 02:49


#17 mizar_nt

mizar_nt

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 27 październik 2016 - 23:49

ja bym zrobił tak: podłużnice ceownik zimno gięty, w zależności ile trzeba podnieść zabudowę (chodzi o błotniki), ja bym dał 70X50X3 chyba że da się niżej. poprzeczki ceownik zimno gięty 50X30X2. "ramka" do okoła profil zamknięty 50X30X2.. na górę blacha alu ryflowana na nity. zastrzały, wężówki z blachy 2.

sorry, odgrzewam kotleta

ale...

właśnie będę robił najazd na renault master 2008

i mam pytanie

co to są "wężówki z blachy 2"?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych