Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak ustawić tig-a do spawania aluminium.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 dmk

dmk

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 11 luty 2014 - 23:25

Witam! 

Chciałbym nauczyć się spawać (smarkać  ;)aluminium, (muszę pospawać kilka elementów).

Głównym problemem jest ustawienie inwektora, próbowałem się "bawić" ale nic nie osiągnąłem :(

Drut 2.0, elektroda zielona 2.0,gaz argon, podczas spawania słyszę synchroniczne brzęczenie.

Spawarka to Cito tig 250A ac/dc, jakie parametry ustawić?

Pozdrawiam! 


Użytkownik dmk edytował ten post 11 luty 2014 - 23:28


#2 don Carlito

don Carlito

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 123 postów
  • LokalizacjaDTR

Napisano 12 luty 2014 - 21:56

aluminium spawa się prądem zmiennym (AC), więc będzie synchronicznie brzęczeć. co do amperażu to metoda prób i błędów (zależy od grubości spawanego materiału), argon według wielkości porcelanki. więc brać się i ćwiczyć :)



#3 pawelcio18

pawelcio18

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 12 luty 2014 - 22:57

Ja też się uczę bo tiga mam od nie dawna ale ustawiałem tak: gr. aluminium 3-4 mm prąd górny 130-140 A, dolny 40, Hz 40 AC negative balance 70% el. 2.4. i tak mniej więcej wychodzi mi już możliwie. Hm a właśnie jak jest z tymi Hz...czym cieńszy materiał to więcej dawać??



#4 pawelcio18

pawelcio18

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 13 luty 2014 - 22:34

Ja też się uczę bo tiga mam od nie dawna ale ustawiałem tak: gr. aluminium 3-4 mm prąd górny 130-140 A, dolny 40, Hz 40 AC negative balance 70% el. 2.4. i tak mniej więcej wychodzi mi już możliwie. Hm a właśnie jak jest z tymi Hz...czym cieńszy materiał to więcej dawać??

daj znać jak tobie szło na takich ustawieniach...może coś poprawiłeś i lepiej szło to teraz ty mi podpowiedz;))



#5 Thunderdome89

Thunderdome89

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 24 luty 2014 - 18:21

Ja też się uczę bo tiga mam od nie dawna ale ustawiałem tak: gr. aluminium 3-4 mm prąd górny 130-140 A, dolny 40, Hz 40 AC negative balance 70% el. 2.4. i tak mniej więcej wychodzi mi już możliwie. Hm a właśnie jak jest z tymi Hz...czym cieńszy materiał to więcej dawać??

Prąd dolny i górny, po co puls do Alu grubości 3 czy 4 mm?

 

Daj góra 100A balans 70% a częstotliwość wyczujesz na oko, jak blacha staje się wypukła po stronie grani zmniejsz itd. Elektrodę naostrz na ścięty ostry stożek najlepiej złota lub zielona 2.4, dysza 10-tka może być bez sitka.

 

A częstotliwość wpływa na głębokość przetopienia krawędzi, im cieńszy materiał tym mniejsza częstotliwość.

 

Nie zniechęcaj się tylko trenuj.



#6 Schweisser

Schweisser

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 221 postów

Napisano 26 luty 2014 - 07:55

brzeczy bo masz za nisko ustawiona polke ustaw na skok 200 hz co do pradu to nic nie powiem jezeli nie znam grubosci materialu ale przykladowo dwie blaszki 2mm to miedzy 180 a 220 amper zejscie okolo 3 sekund....






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych