Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak spawać cienkie blachy samochodowe 0,8mm-1,5mm za pomocą TIG-a ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 wojtas601

wojtas601

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 25 marzec 2012 - 13:26

Witam

Potrzebuje wszelkich informacji w temacie spawania cienkich blach samochodowych 0,8mm-1,5mm za pomocą TIGa.
Jaki rodzaj i średnice elektrody, jaką dysze, grubość drutu itp.
Również ustawienie "pulsu" jest dla mnie czarną magią, wiec jak by ktoś podał mi podstawowe parametry ustawień przy tego rodzaju spawaniu.
Wszelkie sugestie co do techniki spawania były by mile widziane.

Jestem początkującym spawaczem, wiec moje doświadczenie w spawaniu jest małe.

ps. Dodaje zdjęcie mojego panelu ustawień.

Załączone pliki

  • Załączony plik  esab1.jpg   51,65 KB   41 Ilość pobrań


#2 inzzbigniew

inzzbigniew

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 03 kwiecień 2012 - 13:36

po pierwsze blacha samochodowa ma 0,6 mm ,spawasz drutem 0,8 więc dysza również taka.Czasami dobrze jest przepalić bo lepiej trzyma .Musi blacha być oczyszczona z farby i rdzy prąd ok. 80A ale ustaw eksperymentalnie.musisz docisnąć obie blachy żeby ci się nie rozjechały. Spawdzasz co chwilę docisk bo robi się od ciepła szczelina.Potem zeszlfowujesz sponę i szpachla

#3 outdust

outdust

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów

Napisano 30 maj 2012 - 17:22

Napisano 03 kwiecień 2012 - 14:36
"po pierwsze blacha samochodowa ma 0,6 mm ,spawasz drutem 0,8 więc dysza również taka"

mylisz metody on pyta o tiga a ty piszesz o mig magu :)

co do tematu ...mysle ze magiem by to lepiej wychodzilo z drutem 0.8 niz tigiem....tig bardzo nagrzewa material a co za tym cienki material jest narazony na spore odksztalcenia :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych