Jak spawać cienkie blachy samochodowe 0,8mm-1,5mm za pomocą TIG-a ?
Rozpoczęty przez
wojtas601
, 25 mar 2012 13:26
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 marzec 2012 - 13:26
Witam
Potrzebuje wszelkich informacji w temacie spawania cienkich blach samochodowych 0,8mm-1,5mm za pomocą TIGa.
Jaki rodzaj i średnice elektrody, jaką dysze, grubość drutu itp.
Również ustawienie "pulsu" jest dla mnie czarną magią, wiec jak by ktoś podał mi podstawowe parametry ustawień przy tego rodzaju spawaniu.
Wszelkie sugestie co do techniki spawania były by mile widziane.
Jestem początkującym spawaczem, wiec moje doświadczenie w spawaniu jest małe.
ps. Dodaje zdjęcie mojego panelu ustawień.
#2
Napisano 03 kwiecień 2012 - 13:36
po pierwsze blacha samochodowa ma 0,6 mm ,spawasz drutem 0,8 więc dysza również taka.Czasami dobrze jest przepalić bo lepiej trzyma .Musi blacha być oczyszczona z farby i rdzy prąd ok. 80A ale ustaw eksperymentalnie.musisz docisnąć obie blachy żeby ci się nie rozjechały. Spawdzasz co chwilę docisk bo robi się od ciepła szczelina.Potem zeszlfowujesz sponę i szpachla
#3
Napisano 30 maj 2012 - 17:22
Napisano 03 kwiecień 2012 - 14:36
"po pierwsze blacha samochodowa ma 0,6 mm ,spawasz drutem 0,8 więc dysza również taka"
mylisz metody on pyta o tiga a ty piszesz o mig magu
co do tematu ...mysle ze magiem by to lepiej wychodzilo z drutem 0.8 niz tigiem....tig bardzo nagrzewa material a co za tym cienki material jest narazony na spore odksztalcenia
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych