Skocz do zawartości


Zdjęcie

czyszczenie spawu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 milka

milka

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów
  • Lokalizacjapodkarpacie

Napisano 25 czerwiec 2013 - 19:26

Witam panowie mam pytanie dotyczące czyszczenia spawów na nierdzewce a dokładnie chodzi o to jak robi sie to w waszych firmach bo jak sie domyślam to nie wszedzie jest tak samo można trawić kwasem , czyścić szczotką druciana :) znacie jakies inne praktyczne sposoby?

#2 WeldX

WeldX

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 461 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 25 czerwiec 2013 - 19:35

W firmach z którymi współpracuję jest albo: 1. Szczota 2. Antox + szczota 3. Urządzenie do pasywacji... Praktyczny sposób to super czysty Ar + nie przegrzewać... i czyszczenie szczotką sprowadza się do minimum.. ;)

#3 milka

milka

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów
  • Lokalizacjapodkarpacie

Napisano 25 czerwiec 2013 - 19:59

haha W firmie dla której obecnie pracuje używa sie mixu argon+wodór :) 

#4 WeldX

WeldX

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 461 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 26 czerwiec 2013 - 07:50

no też można - z jednej strony jest to oszczędne

#5 vegeta

vegeta

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
  • Lokalizacjakatowice

Napisano 26 czerwiec 2013 - 14:00

milka....... .. czy to jest firma B / W tam też używają mixu argon+ wodór....:) :)

#6 milka

milka

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów
  • Lokalizacjapodkarpacie

Napisano 26 czerwiec 2013 - 17:42

Nie, inna firma ale to masakra troche inaczej sie spaw układa :) A mieliście do czynienia z czymś do czyszczenia spawów co wygląda podobnie jak szczota druciana do wiertarki tylko z tworzywa, teflonu czy innego podobnego materiału widziałem kiedyś w pewnej firmie mówili na to sloneczko zetknął Sie ktos z czymś takim? A co jeśli na jakieś spożywce nie wolno urzywać kwasu?

#7 don Carlito

don Carlito

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaDTR

Napisano 26 czerwiec 2013 - 20:06


A mieliście do czynienia z czymś do czyszczenia spawów co wygląda podobnie jak szczota druciana do wiertarki tylko z tworzywa, teflonu czy innego podobnego materiału widziałem kiedyś w pewnej firmie mówili na to sloneczko zetknął Sie ktos z czymś takim?

używam takich szczotek do ujednolicania dużych powierzchni. jest to tworzywo z zatopionym ścierniwem. super sprawa

#8 milka

milka

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów
  • Lokalizacjapodkarpacie

Napisano 26 czerwiec 2013 - 21:03

Jak to sie nazywa i gdzie można To kupić.

#9 igor85

igor85

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 137 postów

Napisano 28 czerwiec 2013 - 15:08

Ja używam włóknin różnego rodzaju na szlifierke, satyniarke zależności od dostępności a czasem i pasta polerska

#10 don Carlito

don Carlito

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaDTR

Napisano 29 czerwiec 2013 - 12:57

http://www.sklepy24....100mm wf2727000 coś takiego

#11 PiotrD

PiotrD

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 04 luty 2018 - 10:23

Witam serdecznie

Wiem że temat trochę leciwy ale moge polecić bardzo skuteczne i wszechstronne urządzenie   Easy Clean INOX  

 

https://servi-tech.p...an-inox-ec-101/

 

Polecam

Załączone pliki



#12 Mattsohn

Mattsohn

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów

Napisano 11 luty 2018 - 09:53

Wszystko zależy od tego co spawasz i czym. Jeśli gaz jest czysty i jego przepływ się zgadza, to czyszczenie mechaniczne zawsze powinno dać radę. Stal czarną spawam czystym co2, więc wiertarka, druciak, parę ruchów i gotowe. Jeśli oczywiście spawasz coś dla żywności gaz oczywiście Argon + z drugiej butli delikatnie CO2 (to taki mój patent, można spróbować, można sobie darować), można po obróbce mechanicznej oczywiście wytrawić powierzchnię, ale dobry efekt da podkręcenie gazu na wartość 20l i więcej + szeroka dysza dla chłodzenia nie tylko punktu spajania ale też zdrowo dookoła niego (ja sobie obciąłem największą łuskę jaką mam tak, że końcówka prądowa jest schowana na 1mm w łusce).
Jeśli materiał jest cienki to może warto puścić gaz pod spodem, żeby dać osłonę na spód? w ten sposób spoinki z dwóch stron są na automacie ładne (mi ta druga strona najczęściej wygląda lepiej niż ta którą spajam :P ).






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych