Witam wszystkich,
Wpadła mi ostatnio w dobrej cenie spawarka TIG/MMA więc nie wahając się długo zakupiłem sprzęt.
Swoją przygodę ze spawaniem dopiero zaczynam i chciałbym Was prosić o rady.
Dużo czytałem/czytam, analizuję ale nic nie zastąpi doświadczenia.
Na początek kilka fotek z moich pierwszych baaardzo małych kroków.
Blacha 3mm.
Elektroda 1,6mm
Dysza 7
Argon
Proszę o opinię:
- Czy to normalny czarny nalot ? Jakoś u nikogo wcześniej tego nie widziałem
- Czy przetop jest prawidłowy biorąc pod uwagę ustawione parametry?
- Mam wrażenie, że przy spoinie pachwinowej przetop jest za daleko od krawędzi dwóch materiałów.
Fotki poniżej.
Z góry bardzo dziękuję.
#1
Napisano 13 grudzień 2016 - 17:40
#2
Napisano 13 grudzień 2016 - 17:59
Po pierwsze w spoinach pachwinowych nie ma przetopów jedynie jest wtopienie i jest za duże.
Po drugie wydaje mi się ze spawasz blaszki ocynkowane lepiej spawaj stal czarna albo nierdzewną (chyba że to jest nierdzewka i masz zły gas może?)
a Jeśli to nierdzewka to polecam zrobić sobie takiego box'a argonowego do ćwiczenia przetopów na blaszkach
Jakim gazem spawasz? 99.9999 Argon ?
Po trzecie polecam stosować do takiej ścianki 3mm mniejszą dysze ( jeśli chodzi o pachwinę) np. 4 5 ponieważ nie będziesz musiał przy pachwinie tak mocno elektrody wysuwać
Po czwarte polecam poćwiczyć ostrzenie elektrod
Co do Elektrod nie używałem nigdy 1.6 cały czas jadę na 2.4 jak pewne większość może mniejsze przekroje spisują się lepiej do precyzyjnych robót w nierdzewce ale nie mam wiedzy dokładnej na ten temat .
#3
Napisano 13 grudzień 2016 - 18:37
Argon 99,999
Element dobrze oczywszczony. Za dużo gazu ? Za dużo prądu?
Elektroda wyglądała dużo lepiej jednak po tych próbach coś tam na nią spłynęło.
Elektrodę dobrałem pod materiał - dyszę pod elektrodę.
Przy pachwinie nie powinno się wysuwać bardziej elektrody ? Tak jak się przyglądałem osobom spawającym pachwiny to raczej wszyscy mieli elektrodę bardziej wysuniętą niż książkowe 3-4 mm ...
#4
Napisano 13 grudzień 2016 - 18:50
od czego zaczac...
- zmien elektrode na minimum 2,0 ..ja bym na 2,4 to spawal ...za duzy amperaz bedzie upalal ci koncowke na tak malej srednicy
- mnieszy prad (okolo 75-85 amper bedzie tam elegancko)
-widzisz te dziurki na koncu spoin czolowych ?...ustaw wygaszacz (takie cos ze powoli Ci sie wygasza i lekko wtedy tylko ryszasz po spoinie w i bedzie bez dziurki
- nie spawaj ocynku!!!!!!!!!!!!!!! to najbardziej trujace gowno jakie moze byc czy do szlifowania czy spawania to w spawalnictwie jak jebany azbest...
teraz do pachwiny
- wysun elektrode i zostaw ja delikatnie luzna oprzyj porcelanke o dwie scianki i ustaw elektrode tak abys mial pewnosc ze nie dotknie materialu w pozycji w ktorej bedziesz spawal...
-jak zaczynasz pachwine to nagrzej dokladnie punkt laczenia materialow i wtedy dodaj drutu..jak juz zaczniesz to polecisz
-ustaw z 12 litrow gazu na taka spoinke 15 to za duzo ...
no i trenuj ..kolego wiesz dlaczego nie wtopiles sie tam w materialy pachwinowo ?...wczesniej widac ze jes mala przerwa miedzy blachami...w tigu musza byc idealnie na styk..bu=ynajmiej dla poczatkujacego jesli chce jechac bez drutu ...i moze to zabrzmi dziwnie...ale trenuj z drutem
#5
Napisano 13 grudzień 2016 - 20:08
Na zabawy z drutem juz za stary jestem hehe
Dzięki Wam za konkretne rady
Jak znajde tylko czas to dalej będę trenować....
Z moim reduktorem ogólnie jest chyba coś nie tak... Ustawiam na 15 gaz leci... jak troszke zmniejsze już w ogóle nie leci i spawać nie można....
Ocynk w odstawke
#6
Napisano 14 grudzień 2016 - 15:15
Mam jeszcze pytanie...
Przerabiam rower na elektryczny i chciałbym dospawać do ramy uchwyt do silnika..
Blacha 2mm. Jakie parametry proponujecie, jaka elektroda i dysza ?
#7
Napisano 08 styczeń 2017 - 19:46
Dysza nie ma jakiegoś ogromnego znaczenia (polecam sitko z soczewką i dyszę do tego JUMBO) elektroda 2.4 jest taka uniwersalna i raczej wszyscy nią spawają. Oczywiście czerwona/złota.
Co do reduktora, to sprawdź go rurką do mierzenia przepływu gazu. Bo tanie reduktory są omylne.
Co do parametrów to mało danych. A i tak nikt Ci 'stu procentowej' odpowiedzi nie da bo to dużo zależy od spawacza. Jeden da dużo amper i poleci szybko, a drugi mało amper i powoli pospawa.
#8
Napisano 09 styczeń 2017 - 17:20
Dzięki za podpowiedzi:)
Soczewka faktycznie jest dużo lepsza od zwykłej dyszy ? Opinie są przekonujące
Reduktor dzisiaj pojechał do sprzedawcy na wymianę w ramach gwarancji. Od samego początku coś z nim było nie tak, a ostatnio po dłuższym przestoju w spawaniu po odkręceniu przepuszczał gaz w miejscu regulacji...
Co do ustawiania amperarza to brakuje mi kompletnie doświadczenia - ale to z czasem może przyjdzie
Swoją drogą dla kogoś kto tylko wcześniej czytał o TIG stwierdzenie, że 2.4 jest uniwersalna to zupełna nowość Dobrze wiedzieć
#9
Napisano 12 styczeń 2017 - 21:34
Jeśli chodzi o soczewkę to tak to wygląda:
Sam poczujesz różnicę, szczególnie jak wysuniesz bardziej elektrode.
Elektroda jak kolega wyżej, 2.4 w inne się nie baw teraz.
Blachę 2mm to można 50A, można i 80A. Zależy czy czarna, czy nierdzewką, z drutem czy bez, czy fazka jest.
Ale lepiej większy prąd i szybko, jak będzie za mały to wprowadzisz dużo ciepła i powyginać może. Potrenuj z boku na złomie najpierw
#10
Napisano 12 styczeń 2017 - 22:58
No to soczewka do zamówienia na probe przyjdzie reduktor to zabieram się do pracy
Wrzucę zdjęcia z efektów
#11
Napisano 19 styczeń 2017 - 15:25
Panowie,
Taka sugestia niedoświadczonego kolegi
Nie kupujcie chińskich reduktorów:) Ja skusiłem się na tani reduktor i mam same problemy...
Już trzeci raz jest w "serwisie" ... już nie wspominam ile to wszystko trwa...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: TIG
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych