Skocz do zawartości


Zdjęcie

Druty do TIG specjalne gdzie kupić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nuras

Nuras

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 37 postów

Napisano 08 grudzień 2013 - 10:23

Witam. Interesuje mnie gdzie kupić bo poszperałem w necie i nie znalazłem drut do spawania magnezu np pokryw, karterów motocyklowych skrzyń biegów sportowych wozów, nie chodzi mi o ten z alledrogo z dodatkiem  magnezu tylko konkretny magnezowy. Podobno 1 kg kosztuje 2.000 pln ale tylko gdzieś wzmianka o tym była.

 

Druga sprawa to drut tytanowy na alledrogo jest po 50 pln za cieniutki kikut 1,2 chyba 40 cm może znacie lepsze dojście? 



#2 ryyy

ryyy

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów

Napisano 02 styczeń 2014 - 22:51

Witam, podłączam się do tematu, ale szukam drutów do aluminum do spawania różnych stopów.

 

 

 

Witam. Interesuje mnie gdzie kupić bo poszperałem w necie i nie znalazłem drut do spawania magnezu np pokryw, karterów motocyklowych skrzyń biegów sportowych wozów, nie chodzi mi o ten z alledrogo z dodatkiem  magnezu tylko konkretny magnezowy. Podobno 1 kg kosztuje 2.000 pln ale tylko gdzieś wzmianka o tym była.

 

Nie 2000 pln tylko 1500 pln.


Użytkownik ryyy edytował ten post 02 styczeń 2014 - 22:58


#3 mariusz.spa

mariusz.spa

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 208 postów

Napisano 03 styczeń 2014 - 11:39

Konkretny magnezowy to znaczy jaki ? do jakiego stopu GA8 ,  GA10 , GZ5 drut musi być dobrany idealnie do składu materiału spawanego.

Spoiwo prawidłowo dobrane ma temperaturę krzepnięcia mniejszą niż materiał spawany zapobiega to powstawaniu najgorszych wad podczas spawania stopów magnezowych czyli pęknięć i porów. Proces spawania magnezu jest dość skomplikowany ze względu na odpowiednie przygotowanie materiału, dodór spoiwa,podgrzewania materiału,wyżarzania odprężającego na koniec. Dużych napraw nie opłaca się robić ze względu na koszty procesu, jedynie małe nieszczelności i drobne pęknięcia.



#4 Nuras

Nuras

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 37 postów

Napisano 06 styczeń 2014 - 12:30

Konkretny magnezowy to znaczy jaki ? do jakiego stopu GA8 ,  GA10 , GZ5 drut musi być dobrany idealnie do składu materiału spawanego.

Spoiwo prawidłowo dobrane ma temperaturę krzepnięcia mniejszą niż materiał spawany zapobiega to powstawaniu najgorszych wad podczas spawania stopów magnezowych czyli pęknięć i porów. Proces spawania magnezu jest dość skomplikowany ze względu na odpowiednie przygotowanie materiału, dodór spoiwa,podgrzewania materiału,wyżarzania odprężającego na koniec. Dużych napraw nie opłaca się robić ze względu na koszty procesu, jedynie małe nieszczelności i drobne pęknięcia.

Dokładnie jeszcze nie wiem bo chodzi głównie o pokrywy silników motocyklowych. Jest podobno urządzenie do sprawdzania rodzajów stali ale jeszcze tego nie miałem w rękach ale zamierzam poszperać w necie ;)



#5 AIR-SPAW

AIR-SPAW

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 235 postów

Napisano 07 styczeń 2014 - 20:16

Ok. Nuras sorki ale nie dam rady ci w najbliższym czasie nadesłać tego drutu do tytanu mam problemy małe i nie daje rady z pewnymi sprawami jak tylko się jakoś tam konkretnie ogarnę to wtedy podeśle- nie bądź zły sorki tak jakoś wyszło życie mnie zweryfikowało dość boleśnie  :ph34r:

Co do cen tych spoiw to jakaś parodia z kosmosu. Ja do misek,karterów,obódów skrzyń czy do spawania głowic samochodowych stosuję drut ALSi5 ER 4043. Jak się nie da spawać i robi się taka kasza jakby brakowało gazu to przyczyn jest wiele ale przeważnie to wina stopu alu z cynkiem tzw znal i wtedy lipa chyba że jest to alu nie spawalne np.PA 7 czy inne mu podobne. Tak to jakieś 90 % aluminium stosowanego w przemyśle jest spawalne. Wyjątkiem może być alu stosowane do produkcji części i podzespołów samochodów rajdowych gdzie stosuje się stop aluminium z większą zawartością magnezu wtedy moze pojawić sie problem z doborem spoiwa jak jego kupnem gdyż takie części robione sa na specjalne zamówienie i np. kolektor ssacy do forda fokusa WRC 500 koni kosztuje 100 tys zł i robiony jest tak żeby tego nie pospawac.Dla tego stosuje się czasem spoiwa z materiału rodzimego lub z tego samego stopu z tej samej cześci ale joz nieodracalnie uszkodzonej. ja taki kolektor spawałem raz robiłem to 3 dni. 



#6 Nuras

Nuras

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 37 postów

Napisano 08 styczeń 2014 - 18:21

Ok dzięki za info nie spieszy się pozdrawiam ;)



#7 Amado22

Amado22

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 01 luty 2014 - 23:40

Ok dzięki za info nie spieszy się pozdrawiam ;)

Jeśli jesteście dalej zainteresowani możecie napisać pzmk38@gmail.com pomogę dobrać coś konkretnego w dobrej cenie, ewentualnie możemy się zgadać na telefon.



#8 dawid1981

dawid1981

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 30 postów
  • LokalizacjaŚląsk

Napisano 29 grudzień 2016 - 09:58

Do GA8 drut castolin -CASTOWIG 45859W



#9 waco

waco

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 424 postów

Napisano 21 styczeń 2017 - 14:50

Spokojnie starczy AlSi5 do karterów, skrzyń itd. Ale jak chcesz ominąć polskich sprzedawców złodzieji to kup lepiej gdzieś za granicą wyjdzie taniej.Ja tak robie i sprowadzam z USA lub UK a raz musiałem z Szwecji. Połowa ceny robi różnice a 25 procent polskiej ceny jeszcze większą






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych